Prebacite i organizam na zimsko računanje vremena i ostanite puni energije

zimsko-racunanje-vremena-posljedice-spavanje
Datum objave: 26. 10. 2015.

Kazaljke su se na nedjelju u noći pomaknule jedan sat unazad, što znači jedan sat više spavanja. Na prvi pogled se sve čini savršeno, no promjena na zimsko računanje vremena donosi i negativne posljedice na naš san.

U noći na nedjelju započelo je zimsko računanje vremena.

Kazaljke su se pomaknule s tri na dva sata, pa ovaj vikend pogled na budilicu i nije bio tako bolno iskustvo. Napokon ste sebi mogli priuštiti dodatnih sat vremena u krevetu bez grižnje savjesti.

Koje li divote. Čini se kao najbolji poklon kojeg bi čovjek mogao dobiti.

No, kako ništa u životu nije savršeno, tako prebacivanje na zimsko računanje vremena donosi i negativne posljedice.

negativne posljedice mijenjanja vremena


Promjena na zimsko računanje vremena povećava broj prometnih nesreća

 

Psiholozi kažu kako mijenjanje vremena šteti našem psihološkom zdravlju i utječe na pomanjkanje energije.

Zbog kraćeg dana mnogi će osjetiti prijevremeni umor koji sa sobom donosi i manju produktivnost, jači apetit, nezadovoljstvo, gubitak interesa za rad, podložniji smo bolestima i osjetljiviji na vremenske promjene kao što je južina.

Američki znanstvenici otkrili su kako se u mjesec dana od početka računanja zimskog vremena događa više prometnih nesreća nego u ostatku godine. Vjerojatno zbog ranijeg sumraka.

resetirajte biološki ritam spavanja

Naše tijelo je naviknuto na biološki dnevni ritam koji je usklađen s izmjenom dana i noći. On zapravo regulira spavanje i budnost.

No, promjene kao što su drugačije računanje vremena mogu ga izbaciti iz ritma, pa je za njegovo pravilno funkcioniranje bitno ponavljanje obrazaca dnevnih aktivnosti.

Prijevremeno spavanje možete izbjeći s nekoliko koraka kojih bi se trebali držati samo u prvom tjednu zimskog računanja vremena:

  • Rutina spavanja. Pokušajte ići u krevet i probuditi se u isto vrijeme kao i do sada. Iako ne postoje određeni dokazi kako hrana utječe na san, za svaki slučaj izbjegavajte ugljikohidrate koji stimuliraju spavanje.
     
  • Tijekom dana i večeri više se izlažite svjetlosti. Kad počinje sumrak uključite svjetla u kući kako bi podsjetili mozak kako još nije vrijeme za spavanje. Ako je prehladno i ne želite otvarati prozore, razmaknite zavjese i dignite rolete na barem nekoliko sati kako bi sunce ušlo u vaš dom, a dan provedite čim više u vanjskim aktivnostima. Izlaganje svjetlosti je bitno jer tako sprečavamo izlučivanje melatonina - hormona kojeg tijelo prirodno proizvodi i potiče umor.
     
  • Jutra neka budu mračnija. Svjetlo govori tijelu kada je vrijeme za buđenje. Pošto vam je ovaj put cilj biti dulje u krevetu, zamračite spavaću sobu prije spavanja. To samo vrijedi na početku zimskog računanja vremena, pa neka vam to ne prijeđe u naviku :)
     
  • Drijemajte tijekom dana. Kako bi izbjegli odlazak u krevet zajedno s odlaskom dnevne svjetlosti, priuštite si 20-minutno drijemanje. Nećete biti toliko umorni navečer.

Zašto imamo ljetno i zimsko računanje vremena?


Mijenjanjem kazaljki na satu iskorištavamo dan što produktivnije možemo

 

Mnoge zemlje mijenjaju vrijeme zbog boljeg iskorištavanja prirodne dnevne svjetlosti koje dovodi do ekonomske uštede, veće efikasnosti stanovništva i boljeg raspoloženja.

Neki stručnjaci tvrde kako drugačije računanje vremena smanjuje broj prometnih nesreća, a drugi tvrde kako šteti ljudskom zdravlju.

Njemačka je bila prva zemlja koja je uvela ljetno računanje vremena 30. travnja 1916. godine. Danas se satovi postavljaju jedan sat unatrag ili unaprijed, ali kroz povijest bilo je nekoliko promjena kao što je mijenjanje kazaljki za 2 sata, pa 30 minuta koje se koristi i danas u nekim zemljama kao što je Australija.

Za kraj još jednom ponavljamo kako se ne bi trebali povoditi prije spomenutim savjetima dulje od prvog tjedna prelaska na zimsko računanje vremena, odnosno do kada se ne prilagodite na novi ritam.

Za spavalice koje nemaju problema sa snom predlažemo da ne spavaju dulje nego inače.

Ako se kazaljke pomiču jedan sat unatrag ne znači kako i vi morate ostati dulje u krevetu.

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.