Zašto ne biste smjeli zaspati pred televizorom?

Zašto ne biste smjeli zaspati pred televizorom?
Datum objave: 10. 10. 2016.

Umjesto da u noćnim satima naše tijelo dobiva signal da je vrijeme za krevet i potiče nas na spavanje ispuštanjem melatonina, izloženošću jakom izvoru svjetla poput televizora, imat ćemo nemiran san.

Gotovo svatko od nas ima naviku zaspati uz upaljeni televizor misleći da nam je tako lakše utonuti u san.

Iako možda kratkoročno doista jest isplativo, odnosno lakše nam je zaspati nego ‘bez pomagala’, moramo znati kako takav način uspavljivanja itekako remeti proces spavanja i ostavlja posljedice na naše zdravlje.

Po pitanju sna znanost je prilično jasna – ljudsko tijelo treba spavati u potpunom mraku.

Kada sunce izađe i pojavi se danje svjetlo, receptori svjetla u mrežnici šalju nam signal da je vrijeme za buđenje i sprječavaju stvaranje melatonina (hormona spavanja).

Isto tako vrijedi i za umjetni izvor svjetla, kakav je televizijski ekran.

Dakle, ako smo tijekom spavanja izloženi jakom izvoru svjetla, izvjesno je da ćemo imati nemiran san.

Po pitanju sna znanost je prilično jasna – ljudsko tijelo treba spavati u potpunom mraku
Po pitanju sna znanost je prilično jasna – ljudsko tijelo treba spavati u potpunom mraku

Pospanost i loše raspoloženje

Umjesto da u noćnim satima naše tijelo dobiva signal da je vrijeme za krevet i potiče nas na spavanje ispuštanjem melatonina, izloženošću jakom izvoru svjetla poput televizora, imat ćemo nemiran san jer svjetlo značajno remeti osnovne tjelesne funkcije, cirkadijalni ritam i ulazak u fazu spavanja u kojoj se najbolje odmoriti.

To rezultira osjećajem pospanosti, lošeg raspoloženja i tjeskobe kada se probudite. Isto vrijedi i za spavanje uz upaljeni kompjuter ili prigušena svjetla.

Neurološka istraživanja pokazala su da oboje dovodi do lošeg raspoloženja. Stoga se pokušajte riješiti te navike. 

Osim toga, kada zaspimo pred televizorom, najčešće to učinimo, svjesno ili nesvjesno, bez adekvatnog naslona za glavu, što može uzrokovati velike probleme s vratnom kralježnicom.

Alarmantni podaci studija

Dakle, zaspati ispred televizijskog ekrana gledajući najdražu seriju ili bodreći omiljen nogometni tim, zaista može ispasti loše po nas i naše zdravlje.

Rezultati studije koju je 2011. naručila Nacionalna fondacija za san SAD-a otkrivaju da 95 posto Amerikanaca barem jednom tjedno koristi neku elektronsku napravu sat vremena prije nego što zaspi.

Uz njih, 60 posto Amerikanaca svake ili skoro svake večeri gleda televiziju neposredno pred odlazak na spavanje.

LED svjetla, kao što je znano, loše utječu na melatonin, s obzirom na to da plavo svjetlo zaustavlja proizvodnju ovog prirodnog hormona zaduženog za slanje signala kada je vrijeme za spavanje.

Na taj način remetimo naš dnevni ritam što može otežati padanje u san, istovremeno nas učiniti napetijim prije spavanja.

Zzaspati ispred televizijskog ekrana može ispasti loše po nas i naše zdravlje
Zzaspati ispred televizijskog ekrana može ispasti loše po nas i naše zdravlje

Melatonin vs. TV

Melatonin se obično luči neposredno prije spavanja, a ako smo baš u tom vremenskom periodu izloženi plavom svjetlu s TV ekrana, to će utjecati na proizvodnju melatonina te na našu sposobnost da zaspimo.

Postoje studije, doduše dosta površne, ali čiji rezultati povezuju postojanje televizora u spavaćoj sobi s noćnim morama kod male djece.

Milijuni ljudi svake večeri zaspu s upaljenim televizorom, pa iako gledanje televizije tik prije spavanja možda nije dobro za nas, kod nekih ljudi može biti korisno u liječenju nesanice.

Jedini uvjet je da obavezno podesimo tajming za gašenje u određeno doba noći kako bismo smanjili posljedice lošeg sna.

A želite li zaspati s ili bez upaljenog televizora, s anatomskim jastukom bit će vam sigurno lakše.

Ako baš morate zaspati pred TV ekranom, s Happy Dreams jastukom vaš san može biti mekaniji i zdraviji.

Jastuci za gledanje televizije

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.