5 odličnih zamjena za kavu uz koje se dobro spava

Kavu možete zamijeniti čajem, vodom od limuna. ali i smoothijem
Datum objave: 22. 03. 2017.

Koliko kave pijete? Znate li da previše kofeina u organizmu doista može biti štetno za vas? Zamijenite kavu već danas zdravim alternativama i dobro ćete spavati. 

Kako započinjete dan?

Znamo. Ujutro se probudite, operete zube, spremite se za posao, nešto pojedete tek toliko ili preskočite doručak (kao većina ljudi) i jedva čekate da dođete na posao -jer svaki radni dan počinje šalicom kave. I to je sasvim u redu. No usred radnog dana često osjećamo manjak energije pa posežemo za još jednom šalicom kave. Kad se vratimo kući nekako smo još uvijek umorni pa popijemo još koju šalicu. 

 

Nekoliko šalica kave na dan i pokoja šalica previše nije samo boljka za radni narod. I studenti i nezaposleni i domaćice i mame, svi vole posezati za tim crnim toplim kremastim napitkom

Mi Hrvati smo nacija navučena na kofein. I to je činjenica.

Isto tako je činjenica da je višak kofeina u organizmu ozbiljan problem i ozbiljno može uzrokovati poremećaje spavanja

 

“U slučajevima konzumiranja kofeina odmah prije spavanja kao i njegovog kontinuiranog unosa tijekom dana, san može biti odgođen kao i ulazak u duboki san. Moguće je skraćivanje duljine spavanja, ali i smanjivanje kvalitete sna”, stoji u studiji Spavanje i kofein američkog Johns Hopkins University School of Medicine.

Višak kofeina u organizmu čak može dovesti do pojave narkolepsije (poremećaj spavanja u kojem je prisutna stalna pospanost i napadi umora koji vodi do spavanja na bilo kojem mjestu u bilo koje vrijeme).

Kavu ne trebate u potpunosti izbaciti iz svog života (ali i možete), ali za sve dodatne šalice možete naći pristojnu zamjenu.

5 odličnih napitaka koji mogu zamijeniti kavu

1. Čaj umjesto kave

Pa daaa! Prvo što vam pada na pamet umjesto kave je čaj. Postoje među vama oni, znamo, koji čaj piju samo kad su bolesni i ne pada im na pamet piti tu obojenu vodicu.
No čaj je doista zdrav napitak, a ako pijete zeleni ili crni čaj - dat će vam onu energiju kave (jer sadrže kofein i tein). Zato morate i s njim biti oprezni i pripaziti da ne pretjerate.

2.  Bijela kava - od cikorije

Bijela kava i pecivo doručak su iz djetinjstva

Bijele kave vjerojatno se sjećate iz djetinjstva. Šalica bijele kave i kruh možda su bili i vaš doručak. Ta kava zapravo nema baš puno veze s kavom, osim imena.
Sve one Bianke i Divke zapravo su mljevena biljka cikorija koja je nevjerojatno zdrava. Cikorija sadrži inulin koji djeluje probiotski, a prepuna je i vlakana.

Recept za bijelu kavu:

  • 3 male žličice cikorije
  • 1 žličica kakaa
  • 200 ml vruće vode ili mlijeka

Vodu ili mlijeko zagrijete, dodate cikoriju i kakao i još malo ostavite da se kuha zajedno. I zasladite po želji. 

3. Zamijenite kavu vodom s limunom

Limun doista može razbuditi ujutro

Sad se sigurno pitate što s nama nije u redu. Jer voda s limunom nema nikakve veze s kavom. Da, ako uspoređujete okuse. 

No limun vas ujutro doista može razbuditi, a stimulira i rad jetre. 

Priprema  je vrlo jednostavna: samo trebate iscijediti pola limuna u čašu vode i vaša dnevna doza imuniteta i energije je spremna. 

4. Voćni smoothie s orašastim plodovima

Znate onaj osjećaj umora i bezvoljnosti koji se javlja tamo oko 13, 14 sati? I kada odlazite po onu dodatnu šalicu kave? 

Tu šalicu kave možete zamijeniti voćnim smoothijem bogatim orašastim plodovima

Zašto? Jer vam taj popodnevni pad energije nema veze s umorom i nedostatkom energije već padom šećera u krvi. Što možete nadoknaditi finim zdravim smutijem. 

Odaberite voće bogato antioksidansima i vitaminom C (bobičasto voće) i dodajte bademe, lješnjake ili neke druge orašaste plodove bogate proteinima. 

5. Voćni sok s guAranom

Guarana je biljka koja raste u šumama Amazone, a brazilski domoroci konzumiraju je od najranijih dana (uz majčino mlijeko).

U sebi sadrži alkaloid guaranin koji je vrlo sličan kofeinu, ali za razliku od kofeina, sporije ulazi u krvotok i daje dulji i ravnomjerniji osjećaj ugode.

Mogu ga koristiti osobe koje su osjetljive na kofein jer s guaranom nema ubrzanog lupanja srca ili ubrzanog pulsa. 

Guarana u potpunosti može zamijeniti kavu. Samo ne bi smjeli ni s njom pretjerati. Maksimalna dnevna doza je 1 do 2 grama (pola čajne žličice na dan). Možete je staviti u sok ili čaj (biljni ili voćni) i opskrbljeni ste dobrom energijom cijeli dan. 

Kada jednom izbacite višak kofeina iz svog organizma bolje ćete spavati. A još ako vas na kraju dana čeka udobni madrac, spavanje će biti veliko zadovoljstvo wink
 

Madraci za sretne snove

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.