Vodič za studente: kako se naspavati između partijanja i učenja

Datum objave: 08. 02. 2016.

Red učenja pa red partijanja. Studentski život često izgleda upravo tako, no studenti bi ipak trebali voditi računa o kvalitetnom noćnom snu.

Kvalitetan noćni san često je (i prečesto) na dnu liste prioriteta prosječnog studenta. No, kvalitetan san je nužan kako bi studenti mogli uspješno funkcionirati, učiti i kvalitetno živjeti.

Tinejdžeri i sve mlade osobe trebaju dovoljno kvalitetnog sna.

U suprotnom će brzo primijetiti simptome nedostatka sna:

  • sniženo raspoloženje
  • anksioznost
  • bolovi u mišićima
  • glavobolja
  • slaba koncentracija

Sve nabrojano su mogući pokazatelji ne spavate dovoljno ili ne spavate dovoljno dobro. A ako ste student, to bi moglo znatno utjecati na vašu sposobnost uspješnog polaganja ispita.

'Student sam i želim se naspavati. Ali kako?'

Poprilično je sigurno kako će se obrazac spavanja mlade osobe promijeniti kada krene na fakultet, ali dobar i kvalitetan san mora biti prioritet.

U prosjeku, to znači da svakoj mladoj osobi treba oko osam sati kvalitetnog noćnog sna. Moguće je da nekima treba malo više, nekima malo manje, ali to je u prosjeku to.

U nastavku saznajte kako si i uz bogat noćni život, tulumarenje i ispitne rokove, osigurati dovoljno sna.

1. Higijena spavanja je važna

Kako bi se kvalitetan san osigurao potrebno je ono što zovemo higijena spavanja. To nema veze s čistoćom, već sa stvaranjem mirnog i ugodnog okruženja za regenerativni noćni odmor.

Dobra higijena spavanja znači i kako bi trebalo uspostaviti rutinu spavanja, odnosno odlaziti na spavanje i buditi se u otprilike isto vrijeme svaki dan.

 

Za studenta to može biti veliki izazov, ali bitno je pokušati.

2. Fizička aktivnost za bolji san

Ako vam se desi da ostanete vani cijelu noć, nemojte cijeli drugi dan prespavati. Prisilite se dići iz kreveta, izaći na zrak i po mogućnosti baviti se nekom fizičkom aktivnošću.

Biti će vam u početku teško, ali bolje ćete se osjećati, navečer lijepo zaspati i što je najvažnije - nećete poremetiti svoju rutinu spavanja.

A kad smo već kod fizičke aktivnosti i vježbanja, razmislite da je uvrstite u svoju svakodnevnu ili barem tjednu rutinu.

 

Čak i kada su rokovi i učite za ispite uzmite pola sata i žustro prošećite, a dva do tri puta tjedno otiđite u teretanu, na trčanje ili što god vas ispunjava.

Redovna fizička aktivnost pomoći će vam da bolje spavate i bolje se osjećate, a onda i da lakše učite.

Naravno, bolje ćete i izgledati.

3. Osigurajte uvjete za dobar san

Studentima je često problem i stvoriti dobru okolinu i atmosferu za spavanje. Mnogi studenti žive u studentskim domovima ili malim studentskim stanovima.

Prosječni hrvatski student u istom prostoru radi, spava, boravi tijekom dana i zabavlja se. 

Ipak, okruženje u kojem spavamo trebalo bi biti mirno, opušteno i ugodno.

I zato osigurajte da barem spavate na zaista udobnom i kvalitetnom madracu. Znamo da si ne možete priuštiti razne luksuze kada ste student, ali dobar san ne bi trebao biti luksuz.

Ako spavate na kauču investirajte u kvalitetan nadmadrac i na taj način pokušajte popraviti svoje uvjete spavanja.

Osim toga, navečer kada idete spavati maknite sve elektroničke uređaje iz svoje blizine, a ako imate bučne cimere nabavite čepiće za uši.

Spavate li u zajedničkoj sobu i vaš cimer se budi ranije, nabavite i masku za oči kako vas ne bi budilo svjetlo.

I to je to.

Dobro se naspavajte jer studentski život može biti jako naporan ;)

Pogledaj ponudu madraca

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.