Za više sna neki će vas šefovi i - novčano nagraditi

dobar-san-produktivnost
Datum objave: 13. 06. 2016.

Mark Bertolini, CEO kompanije za zdravstveno osiguranje Aetna odlučio je novčano nagraditi svakog zaposlenika s dobrim navikama spavanja. Ako spavaju sedam ili više sati svaki dan dobit će 25 dolara po noći.

Što biste rekli kada bi vam netko kazao kako će vaš šef, direktor poduzeća u kojem radite ili pak druga vam nadređena osoba, nagraditi vaše spavanje? I k tome financijski!

Vjerojatno biste pitali tu osobu jesu li joj sve daske na broju.

E pa sve su daske na broju direktoru jedne američke kompanije koji je odlučio do veće produktivnosti i poslovnih rezultata svojih djelatnika doći upravo preko boljeg sna.

Naime, Mark Bertolini, CEO kompanije za zdravstveno osiguranje Aetna, smislio je djelotvoran način da motivira svoje zaposlenike da više računa vode o disciplini u svojim navikama spavanja. Platit će im.

Tvrtka je, ne biste vjerovali, nedavno uvela program u kojem se zaposlenicima koji spavaju sedam ili više sati tijekom noći - dodatno plaća

Stvaranje kulture koja potiče radnike da više spavaju može biti blagodat za tvrtku”, rekao je, na iznenađenje šire javnosti, Bertolini u jednom intervjuu za tv kuću CNBC.

 

Spavajte i zarađujte

Koliko smatra da je san važan za bolje funkcioniranje, Bertolini najbolje opisuje sljedećom izjavom: “Ne možete biti dobro pripremljeni za posao ako ste napola naspavani”, dodajući kako brojke potkrijepljuju njegovu tvrdnju da bolji san zaposlenika može dovesti do većeg profita.

On tvrdi da su njegovi radnici povećali produktivnost za 69 minuta mjesečno nakon ulaganja kompanije u njih, odnosno u njihovo zdravlje i stanje svijesti.

Bertolini je kazao kako je prošle godine započeo program za poticanje putem kojeg financijski nagrađuje svoje zaposlenike koji spavaju najmanje 20 noći zaredom sedam sati ili više.

U praksi priča ide otprilike ovako: ako zaposlenici mogu dokazati da su spavali 20 noći zaredom sedam ili više sati, tvrtka će im isplatiti 25 američkih dolara po noći, ali do maksimalno 500 dolara godišnje.

Tvrtka s druge strane, da bi dobila vjerodostojne podatke o navikama spavanja svojih zaposlenika, koristi različite metode, uključujući i korištenje Fitbit fitness trackera koji registrira, između ostaloga, koliko dugo je osoba spavala. 

Rušenje stereotipa

Ovakvi stavovi poslodavaca definitivno ruše uobičajene poslovne stereotipe. U našoj poslovnoj kulturi, nažalost, vrijedi ono pravilo - što su radnici više iscrpljeni i istrošeni, to su i produktivniji.

Da ima nešto u ideji ovog američkog menadžera, pokazuju i studije.

Tako su istraživanja pokazala da se kod osobe koja je spavala samo šest sati noću tijekom dvanaest dana, kognitivna i fizička izvedba gotovo ne razlikuje od izvedbe osobe koja je bila budna 24 sata u komadu ili pak osobe koja je konzumirala alkohol!

Poslodavci bi se, jasno, nakon ovih podataka trebali složiti da to nije dobro ni za tvrtke ni za zaposlenike.

 

Naspavan radnik - najbolji radnik

Vrijedi pričekati i vidjeti što će na ovaj potez Amerikanaca reći naši domaći poslodavci.

Možda će i njima sinuti slična ideja, posebice kada svate da je naspavan radnik ujedno i najproduktnivniji.

Pričekajmo i vidimo hoće li se nešto takvo dogoditi uskoro i u našoj domovini.

Do tada spavajte, s financijskim poticajima vašeg poslodavca ili bez njih, na novom madracu.

Usput pogledajte naše nove krevete
 

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.