Dosta s video igrama prije spavanja!

Dosta s video igrama prije spavanja!
Datum objave: 26. 08. 2016.

Problem može biti vrlo velik, jer istraživanje koje je provedeno na australskom sveučilištu Flinders pokazalo je da upravo večernje igranje video igara uzrokuje probleme sa spavanjem, kao i nesanicu.

Ljeto je. Praznici su još jedno kratko vrijeme tu, a njima i razbibriga malih školaraca.

U moru aktivnosti koje svaki školarac tijekom odrastanja radi u slobodno vrijeme, neizostavne su, pogotovo u 21. stoljeću, video igre.

Ima ih na stotine vrsta, a razvoj novih tehnologija omogućava današnjim klincima nevjerojatne mogućnosti kada su u pitanju video igre.

No, igranje video igara može imati i loš utjecaj na djecu.

Unatoč mnogobrojnim pozitivnim aspektima igranja video igara, pretjerivanje često velik broj djece, ali i njihovih roditelja, skupo plaća.

Između 5 i 11% djece širom svijeta ovisno je o igranju video igara
Između 5 i 11% djece širom svijeta ovisno je o igranju video igara

Nasilne igre vode ka agresiji

Ovisnost još uvijek nije službeno prepoznata kao poremećaj, ali istraživanja psihologa Douglasa Gentilea otkrila su da je 5 do 11% djece širom svijeta ovisno o igranju video igara.

Za usporedbu, procjenjuje se kako na svijetu postoji između 4 i 6% ovisnika o kockanju.

Ljudi moraju biti svjesni opasnosti pretjeranog igranja nasilnih igara jer one dovode, naime, do kratkotrajnog porasta agresije u djece.

No, problem s video igrama za djecu može biti koban i po pitanju obrazaca i navika spavanja.

Mnogi igrači video igara najčešće igraju navečer i prije spavanja, odnosno nakon škole i drugih obaveza, a istraživanje koje je provedeno na australskom sveučilištu Flinders pokazalo je da upravo večernje igranje video igara uzrokuje probleme sa spavanjem, kao i nesanicu.

Istraživanje je provedeno na grupi od 17 tinejdžera koji su igrali 'nove brze i nasilne igre' između 50 i 150 minuta dvije noći zaredom.

Malo manje od trećine djece koja su igrala video igre nakon 19 sati imalo je kasnije problema sa spavanjem 
Malo manje od trećine djece koja su igrala video igre nakon 19 sati imalo je kasnije problema sa spavanjem

Remeti REM fazu sna

Dok oni koji su igrali video igre samo 50 minuta nisu imali značajnijih problema sa spavanjem, gameri koji su prije odlaska na spavanje igrali 150 minuta imali su značajnih problema - teže su zaspali i više puta su se budili tijekom noći.

Konkretno, tinejdžerima koji su igrali video igre dva i pol sata ili više prije spavanja trebalo je 39 minuta više da utonu u san od onih koji su igrali manje od sat vremena.

Ukupno su takvi hardcore gameri spavali 27 minuta manje od onih koji su igrali 50 minuta.

Michael Gradisar, profesor s Flinders fakulteta, rekao je da su sve osobe koje su sudjelovale u ovom istraživanju išle na spavanje u isto vrijeme kao i uvijek, dakle zbog igara nisu ostali duže budni. Ipak, zbog toga što su prije spavanja igrali video igre često su se budili tijekom noći te je konstantno buđenje utjecalo na REM fazu sna koja je kod osoba koje su igrale video igre 150 minuta smanjena za oko 12 minuta.

Video igre utječu na proizvodnju melatonina

Jedna druga studija objavljena u časopisu Pediatrics bavila se večernjim utjecajem televizije i video igara kod 612 predškolske djece u dobi od 3 do 5 godina.

Rezultati su pokazali da 28% djece koja su gledala TV ili igrala video igre najmanje 30 minuta nakon 19 sati je imalo problema sa spavanjem većinu noći u tjednu.

Od djece koja su to radila do 19 sati, 19% njih je imalo problema sa spavanjem.

Video igre prije spavanja kod tinejdžera utječu na često buđenje tijekom noći, a to utječe na REM fazu spavanja
Video igre prije spavanja kod tinejdžera utječu na često buđenje tijekom noći, a to utječe na REM fazu spavanja
 

Mnogo ranije istraživanje objavljeno 2003. godine u časopisu Journal of Applied Physiology također otkriva da uzbudljive aktivnosti, kao što su video igre prije spavanja, mogu uzrokovati da ljudsko tijelo proizvodi manje melatonina, popularnog pod nazivom 'hormon sna'.

Melatonin se, naime, koristi za reguliranje ciklusa spavanja, a proizvodi se u epifizi u mozgu. 

Osim toga, igrači videoigara češće imaju lucidne snove u kojima promatraju sebe izvan svojih tijela.

Ova sposobnost je slična onoj koja se javlja tijekom igranja video igara - kontroliranje i promatranje glavnog lika u igri.

Stoga, budite pametni i dozirajte igranje video igara vašoj djeci. Neka se vesele, ali sve u normalnim i pametnim granicama.

A za bolji san, osim redukcije video igara, možete pokušati i s novim jastukom.

Odaberi najbolji jastuk

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.