Najčešće roditeljske greške pri uspavljivanju mališana

Najčešće roditeljske greške pri uspavljivanju mališana
Datum objave: 28. 09. 2016.

Ako jedan roditelj nije spreman za prilagodbu, neka cijela operacija bude stavljena na čekanje. Odgodite početak novih obrasca spavanja ako smatrate da vi ili dijete za to još niste spremni.

Postoje neke zajedničke greške u koracima koje roditelji čine kada je u pitanju spavanje njihove djece.

Znajući da dobrim odnosom i upornošću mogu napraviti razliku između uspjeha i neuspjeha, roditelji često osjećaju krivnju zbog neuspješno odrađenog posla bilo da je riječ o spavanju dojenčadi, premještanju mališana u vlastiti krevetić ili pak nečeg trećeg.

Jedan od razloga je da su ambiciozno pokušali, a zatim naišli na otpor i odustali.

Mnogi roditelji misle da ‘trening spavanja’ isključivo podrazumijeva to da djeca moraju ‘otplakati’ svoj dio posla i da će tako riješiti problem.

Kada govorimo o treningu spavanja, mislimo pritom na raspon ponašanja i metoda koje roditelji i liječnici mogu koristiti kako bi pomogli djeci da bolje i kvalitetnije spavaju.

Postoje zajedničke greške u koracima koje roditelji čine kada je u pitanju spavanje njihove djece
Postoje zajedničke greške u koracima koje roditelji čine kada je u pitanju spavanje njihove djece
 

Evo našeg popisa 7 najvećih i najčešćih pogrešaka koje roditelji čine prilikom uspavljivanja djece:

1. Pogrešan tajming samostalnosti

Dojenčad razvija sposobnost da se samostalno može smiriti u dobi između 4 i 6 mjeseci.

Da bi bili sigurni, stručnjaci za spavanje preporučuju da s ovom metodom započnete tek s navršenih djetetovih 6 mjeseci.

No i prije toga možete učiniti puno za uspjeh; pratite djetetove znakove i obrasce spavanja.

2. Krivo vrijeme spavanja

Dobro strukturiran tajming spavanja je ključ do uspjeha.

Djeca s nepravilnim vremenom odlaska u krevet imaju loš san, što može trajati tijekom cijelog djetinjstva.

Odlazak na spavanje trebao bi biti ugodan, predvidljiv i zabavan, a pri odlasku na spavanje trebalo bi se voditi računa o djetetovim potrebama, kao i tome kada se ujutro budi.

Dojenčad razvija sposobnost da se samostalno može smiriti u dobi između 4 i 6 mjeseci
Dojenčad razvija sposobnost da se samostalno može smiriti u dobi između 4 i 6 mjeseci
 

3. Pogrešno detektiran pravi problem spavanja

Djeca s drugim poremećajima spavanja; opstruktivne apneje u snu, sindrom nemirnih nogu, anksioznost ili teški noćni strahovi, astma, bolovi i slično, neće nužno jednako reagirati na promjene.

Isto tako, ako postoji više poremećaja spavanja, vrlo je važno, kažu američki stručnjaci za spavanje, detektirati i liječiti svaki problem zasebno.

Dobar je savjet da o problemima s navikama spavanja vašeg djeteta razgovarate s njegovim pedijatrom već kada primijetite znakove poremećaja.

4. Nedosljednost

To se može dogoditi zbog toga što jedan od roditelja ima drugačiju taktiku za treniranje spavanja ili buđenje od drugog.

Ako roditelji žive odvojeno, može doći do različitih pravila.

Čak i kod roditelja koji žive zajedno zna se dogoditi da nemaju ujednačen stav o odlasku na spavanje i vremenu buđenja svog mališana, što definitivno nije dobro za usvajanje njegovih zdravih navika.

5. Izazovi okoline

Mnoge obitelji žive u stanovima ili kućama u kojima se susjedi žale kada, recimo, njihovo dijete pravi preveliku galamu.

Osim toga, dijete može dijeliti sobu s bratom ili sestrom, ili pak živjeti u jako bučnoj ulici, što također utječe na kvalitetu sna.

Vježbanje ispravnih rutina spavanja u takvim uvjetima može biti pravi izazov.

Stoga, prilagodite okolinu djetetu što je više moguće.

Zamračite prostoriju, spustite rolete, utišajte zvukove i učinite boravak u spavaćoj sobi djetetu što više ugodnijim.

Ozračje u kojem dijete spava prilagodite što je više moguće miru i tišini
Ozračje u kojem dijete spava prilagodite što je više moguće miru i tišini
 

6. Spremnost/ne spremnost

Kada ljudi prestati pušiti, stručnjaci ih savjetuju da si odrede datum kada će prestati pušiti i neka ne krenu u to dok nisu spremni.

Isto vrijedi i kod promjena spavanja. Ako jedan roditelj nije spreman za prilagodbu, neka cijela operacija bude stavljena na čekanje.

Odgodite početak novih obrasca spavanja ako smatrate da vi ili dijete za to još niste spremni.

Npr., nemojte započinjati s preseljenjem djeteta u vlastiti krevet ili drugu sobu neposredno prije odmora, kada imate goste ili pak noć prije važne prezentacije na poslu.

7. Prebacivanje u krevet prerano ili prekasno

Stručnjaci za spavanje preporučuju da djeca spavaju sama u pravom velikom krevetu između dvije i pol i tri godine.

Roditelji često izvuku svoju djecu iz krevetića kada spavaju loše, no to nije dobra praksa.

Dijete treba spavati u svom krevetiću.

Jeste li se i vi pronašli u nekoj od pogrešaka?

Pokušajte stoga izvući pouku i vratiti sebe i svoje dijete na prave tračnice kada je u pitanju dobar i kvalitetan san.

U našoj ponudi možete pronaći sve što vam treba za miran san.

Najbolji dječji madraci

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.