Zašto ste još uvijek umorni iako ste dobro spavali?

Spavanje i umor
Datum objave: 17. 08. 2016.

Postoje mnogi faktori koji mogu utjecati na umor nakon spavanja. Problem bi mogao ležati i u kvaliteti sna, a ne u njegovom trajanju.

Umor je nažalost simptom modernog načina života.

Naporan dnevni ritam i više ili manje uspješno balansiranje svim obavezama može nas vrlo lako spriječiti da dobijemo preporučenih 8 sati sna svake noći.

Zbog toga smo umorni i razdraženi, a pati i naša koncentracija u obavljanju svakodnevnih poslova i zadaća.

No, što ako dobijete dovoljno sna svake večeri i još uvijek nemate dovoljno energije, a osjećaj iscrpljenosti je sve veći i veći?

To može biti doista frustrirajuće.

Problem bi mogao ležati u kvaliteti sna, a ne u njegovom trajanju.

Postoje mnogi faktori koji mogu utjecati na to koliko dobro ćemo spavati noću, tako da, čak i ako mislimo da smo dobro spavali, šanse za to su vrlo male.

Naporan dnevni ritam može nas spriječiti da dobijemo preporučenih 8 sati sna svake noći
Naporan dnevni ritam može nas spriječiti da dobijemo preporučenih 8 sati sna svake noći
 

Mnoge studije su provedene s ciljem istraživanja kako kvaliteta sna utječe na naše zdravlje.

Umor može značajno smanjiti kvalitetu našeg života i sprečavati nas sprečava da uživamo u svakodnevnim trenucima uz neugodan osjećaj razdražljivosti.

Ako se pitate zašto, usprkos dovoljnoj količini sna, još uvijek patite od umora, ovdje su neki od razloga koji bi mogli to objasniti.

1. Nedovoljno vježbe i rekreacije

Puno vremena provodimo na poslu, a ako to znači da gotovo 8 sati sjedimo, to nije dobar znak za kvalitetan san.

Sjedilački način života može utjecati na naše tijelo i um na više načina nego što možemo zamisliti.

To nije samo nezdravo u pogledu dobivanja prekomjernih kilograma, već dugotrajno sjedenje uzrokuje i da se osjećamo više umorno i tromo.

To također može utjecati na kvalitetu našeg sna.

Mnogi misle da će ih tjelovježba samo još više umoriti i da se neće moći kvalitetno naspavati, no istina je potpuno drugačija. Bilo kakav oblik vježbanja, naime, pomlađuje naše tijelo i promovira bolju kvalitetu sna.

Bilo da je u jutarnjim satima, za vrijeme pauze za ručak ili navečer, optimalna svakodnevna vježba će povećati tjelesnu potrebu za spavanjem na produktivan i prirodan način.

Bilo kakav oblik vježbanja pomlađuje naše tijelo i promovira bolju kvalitetu sna
Bilo kakav oblik vježbanja pomlađuje naše tijelo i promovira bolju kvalitetu sna

2. Dehidracija

Koliko vode pijete dnevno? Zapitajte se ovo svakodnevno, jer dehidracija uvelike doprinosi umoru.

Mnogi ljudi nisu svjesni koliko malo vode piju tijekom dana, jer jako puno u svoj organizam unašaju zaslađena pića i kofein, koji nemaju jednak djelotvoran učinak kao voda.

Dehidracija ima štetan učinak na naše tijelo. Naši organi ne rade učinkovito s obzirom na to da srce dobije manje kisika, što automatski rezultira umorom i osjećajem iscrpljenosti.

Provjerite jeste li popili svojih 8 do 10 čaša vode dnevno i izbjegavajte slatke napitke, jer to može uzrokovati nepotreban pad energije.

Budući da se naš mozak sastoji od 85% vode, to pokazuje koliko je održavanje hidratacije bitno za optimalnu kvalitetu sna.

Povećanje dnevnog unosa vode trebao bi pomoći u zadržavanju energije dulje tijekom dana i istovremeno omogućiti vašem mozgu da bolje radi tijekom noći kada ste vi na zasluženom odmoru.

3. Loša i nezdrava prehrana

Nekvalitetna prehrana zaista može utjecati na to kako se osjećate tijekom dana te kako spavate tijekom noći.

Ako često jedete hranu visoke masnoće ili s velikim udjelom nezdravih ugljikohidrata, to mogu biti uzroci da se osjećate umornije nego što bi trebali.

Zdrava uravnotežena prehrana može napraviti veliku razliku za naše tijelo i um u borbi protiv iscrpljenosti.

Mnogo studija pokazuju učinak naših prehrambenih navika na trajanje i kvalitetu sna, tako da je izuzetno važno uzeti u obzir dnevni i tjedni meni ako patite od umora.

Postoje mnoge namirnice koje potiču dulje zadržavanje energije kao što su željezom bogato crveno meso, cjelovite žitarice, orasi, zeleno lisnato povrće sušeno voće, itd.

Važno je da se hranite namirnicama s niskim udjelom šećera i s mnogo vlakana.

Najbolje je krenuti od doručka. Bez doručka naše tijelo prolazi kroz dugo razdoblje gladi i izaziva tijelo na brže korištenje energetskih resursa.

Zdrava uravnotežena prehrana može napraviti veliku razliku za naše tijelo i um u borbi protiv iscrpljenosti
Zdrava uravnotežena prehrana može napraviti veliku razliku za naše tijelo i um u borbi protiv iscrpljenosti

4. Stres i depresija

Još jedan razlog za umor može biti depresija ili podloga stresa.

Ponekad ne možemo uvijek biti svjesni da smo pod utjecajem stresa, već možemo samo vidjeti simptome poput osjećaja zamora i nedostatka motivacije.

Pokušajte duboko razmisliti o ovoj stavci. Ako postoje naznake stresa ili depresivnog stanja, svakako ih ozbiljno shvatite.

5. Odstupanje vrijednosti šećera u krvi

Odstupanje vrijednosti šećera u krvi moglo bi također biti uzrok vašeg nedostatka energije.

Razina šećera u krvi može postati neuravnotežena tijekom vremena s obzirom na vrstu prehrane.

Ako jedete mnogo prerađene hrane i hrane s visokim udjelom šećera, možete primijetiti redoviti pad šećera tijekom dana.

Ako je tako, onda je važno smanjiti količinu rafiniranog šećera u konzumaciji.

U zamjenu jedite puno voća, jer šećer iz voća je puno zdraviji, a tako izbjegavate onaj koji vam uopće nije potreban.

U zamjenu popijte zdrav napitak koji će vas umiriti prije odlaska u krevet.

6. Prikriveni zdravstveni problem(i)

Ako smatrate da je vaša prehrana zdrava, pijete dovoljno vode, nemate stvarne uzroke stresa i vježbate redovito, ali još uvijek patite od umora, onda bi se trebali porazgovarati s vašim liječnikom.

Naime, brojne zdravstvene poteškoće kojih nismo svjesni rezultiraju umorom i nedostatkom energije.

Postoji mnogo različitih uzroka ekstremnog umora, kao što su anemija, gdje crvene krvne stanice imaju problema pri izradi hemoglobina koji je odgovoran za prijenos kisika po tijelu, zatim sindrom kroničnog umora, apneja za vrijeme spavanja, problemi sa štitnjačom i još mnogo toga.

Stoga, ako imate simptome umora čak i nakon preporučenog sna, raspravite o tome s vašim liječnikom.

U svakom slučaju, kvaliteta vašeg sna ovisi uvelike i o tome gdje, odnosno na čemu spavate.

Pogledajte ponudu kreveta

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.