Tuširanje ujutro ili navečer? Neka vaše tijelo kaže odgovor

Tuširanje ujutro ili navečer?
Datum objave: 01. 08. 2016.

Ako patite od alergija, najbolje rješenje za to je tuš prije spavanja. Toplom vodom ćete oprati oku nevidljive alergene zarobljene u kosi i na koži.

Vrijeme dana kada se tuširamo ovisi o našim osobnim navikama, ali istraživanja pokazuju da tuširanje ujutro u odnosu na navečer različito djeluje na ljude.

Zagovornici večernjeg tuširanja najčešće kažu kako tuširanje prije spavanja na njih djeluje vrlo opuštajuće, te kako nakon tuširanja puno lakše i mirnije utonu u bezbrižan san.

Oni također kažu kako im večernje tuširanje štedi vrijeme ujutro prije posla.

No, ljubitelji jutarnjeg tuširanja kažu kako ih nježne kapljice vode ujutro najbolje razbuđuju i pripremaju za novi dan.

Jasno je kako vrijeme koje smo odabrali za tuširanje utječe i na naše obrasce spavanja.

Dakle, postoje li neka pravila koja kažu kada je bolje se tuširati - ujutro ili navečer?

Jutarnje tuširanje

1. Teško se probudite ujutro

Jutarnje tuširanje često će vam pomoći da se lakše razbudite.

Stručnjaci za san i spavanje s Kansas State Universityja uočili su da tuširanje ujutro pokreće vaš “motor”. Tuš noću će vas duže držati budnima, što može uzrokovati nesanice.

U stvari, jedna studija pokazuje da je šokiranje hladnim tušem ujutro izrazito produktivno za bolji početak dana.

Jutarnje tuširanje često će vam pomoći da se lakše razbudite i bolji krenete u novi dan
Jutarnje tuširanje često će vam pomoći da se lakše razbudite i bolji krenete u novi dan

2. Vježbate ujutro

Ako vježbate ujutro, što fitness stručnjaci preporučuju, morat ćete svakako nakon rekreacije obaviti tuširanje.

Inače, jutarnja tjelovježba je najbolji način za početak dana, a slijedi je osvježavajuće tuširanje.

3. Morate biti kreativni za svoj posao

Jutarnje tuširanje idealno je ako želite da vaša kreativnost ispliva na površinu odmah na početku dana.

Profesorica psihologije na Sveučilištu Harvard Shelley Carson poziva se na ono što psiholozi zovu period inkubacije, to jest vrijeme kada nam se kotačići u glavi najbolje okreću i žaruljica zasvijetli s najboljim odgovorom.

Carson kaže jutarnji tuš omogućava ljudima ući upravo u taj period inkubacije.

Jutarnja tjelovježba je najbolji način za početak dana, a slijedi je osvježavajuće tuširanje
Jutarnja tjelovježba je najbolji način za početak dana, a slijedi je osvježavajuće tuširanje

4. Pospješuje cirkulaciju

Ako niste ranoranilac i imate problema s ranim jutarnjim ustajanjem, savjetujemo da prva jutarnja aktivnost bude tuširanje.

Tuširanje pospješuje cirkulaciju i čini da imate više energije u tijeku dana.

Za još bolje rezultate, posljednje dvije minute tuširajte se hladnom vodom. To će pomoći da se razbudite.

5. Meditacija ili molitva

Jutarnji tuš nudi jednostavnu i mirnu mogućnost meditacije ili molitve.

Večernje tuširanje

1. Za čišću posteljinu i madrac bez grinja

Stručnjaci za spavanje kažu da potrošimo gotovo trećinu svog života na spavanje, odnosno vrlo vjerojatno u našem krevetu.

Nakon večernjeg tuširanja imat ćete čišće plahte i posteljinu i nećete ih morati prati tako često.

Gotovo svaki krevet ima grinja, ružnih mikroskopskih bića koja se vole hraniti našim mrtvim stanicama kože.

Kako ne biste na vašu posteljinu još više dodavali prljavštine, tuširajte se prije spavanja.

Alergolog Jeffrey Miller preporučuje da odete čak i korak dalje i stavljate vaše jastuke i madrace u zaštitne navlake.

2. Imat ćete zdraviju kožu

Ako imate problema s kožom kao što su ekcemi ili neki drugi neugodni osip koji svrbi i uzrokuje crvenilo, tretman toplim tušem uz masažu nekim prirodnim losionom svakako će vam pomoći.

Ipak, držite se savjeta liječnika koji kažu da iako sparni tuševi smiruju tijelo, zapravo loše utječu na naša prirodna ulja i isušuju kožu.

Dakle, koristite tuš mlakom vodom i ne dulje od 5 minuta.

3. Oslobodit ćete se alergija

Ako patite od alergija, najbolje rješenje za to je tuš prije spavanja.

Tako ćete s toplom vodom oprati oku nevidljive alergene zarobljene u kosi i na koži.

Pulmolog Pavao Enright također preporučuje ispiranje nosa korištenjem slane morske vode tijekom tuširanja prije spavanja kako bi se ublažila jačina alergije.

Ako patite od alergija, tuširanjem prije spavanja ćete oprati oku nevidljive alergene zarobljene u kosi i na koži
Ako patite od alergija, tuširanjem prije spavanja ćete oprati oku nevidljive alergene zarobljene u kosi i na koži

4. U zimskim uvjetima - tuš navečer

Tijekom zime ili pak cijele godine ako živite u klimi koja ima ekstremne zimske uvjete, tuširanje navečer znači da ćete lakše skliznuti u vašu toplu pidžamu i nježno utonuti u san k tome ugrijani u vašem krevetu.

Prakticirajući tuš u jutarnjim satima tijekom zime znači da ste jako hrabri da uskočite u hladnu kupaonicu na hladnom zimskom podu.

5. Imate problematičnu kožu lica

Dermatolog Carolyn Jacob napominje da noćno tuširanje pomaže isprati pore na licu od znoja, šminke, smoga, prašine i prljavštine, što smanjuje rizik od razvoja akni ili pogoršanja postojećeg problema s njima.

Da li skoknuti pod tuš ujutro ili uvečer zapravo ovisi o vama samima, pa i vašim navikama spavanja.

Nadamo se da vam je naša analiza pomogla da uvidite vaše potrebe i donesete odgovor na pitanjer koji dio dana je optimalan za tuširanje.

Zapamtite, tuširali se ujutro ili navečer, zapravo je svejedno, ali spavanje na udobnom i kvalitetnom madracu nije.

Pronađite svoj madrac

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.