Tri šalice kave, garancija za vrpoljenje i loš san

kava-spavanje
Datum objave: 28. 04. 2015.

Smanjite unos kave. Loš san i vrpoljenje u krevetu posljedica su one tri velike šalice koje ste popili tijekom dana. Kako sada zaspati? Probajte s toplim mlijekom i dosadnom knjigom.

Prošla je ponoć, totalno ste umorni, a jedino što možete učiniti je okrenuti se na drugu stranu i moliti se višoj sili da zaspite jer sutra se dižete u šest ujutro?

Pola sata kasnije niste zaspali. Sad vas već živciraju ove brojke koje se samo povećavaju na digitalnoj budilici.

Da, znate da ste si sami krivi. Koji vas je vrag uopće natjerao da idete raditi kavu u 10 navečer?

Ako je ova večernja kava zbog koje ne možete spavati slučajnost, OK, preživjet ćete to. No, ako vam se to često događa, vjerojatno patite od poremećaja spavanja uzrokovanog kofeinom.

Previše kofeina, ozbiljan poremećaj

Ne, ne zezamo se. Na wikipediji postoji članak posvećen upravo ovom problemu.

U slučajevima konzumiranja kofeina odmah prije spavanja kao i njegovog kontinuiranog unosa tijekom dana, san može biti odgođen kao i ulazak u duboki san. Moguće je skraćivanje duljine spavanja, ali i smanjivanje kvalitete sna”, stoji u studiji Spavanje i kofein američkog Johns Hopkins University School of Medicine.

Oni koji doista pretjeruju s kavom stvarno ugrožavaju svoje zdravlje. Moguća je pojava narkolepsije (kronični poremećaj spavanja  karakteriziran pretjeranom pospanošću i iznenadnim napadajima sna u bilo koje vrijeme na bilo kojem mjestu), ali i poremećaja spavanja povezanih s poremećajima disanja.

Zvuči strašno? Da.

Kofein nije strašan. Strašno je pretjerivati. I ako to radite, možemo samo reći: "Molimo vas, prestanite".

Kako zaspati?

No, ako je vaš problem ovaj problem s početka tj. taj da ste se gadno zeznuli sa večernjom šalicom kave, a sad je već 1 ujutro i otišli ste online tražiti savjete “što učiniti ako sam kasno popio kavu i ne mogu zaspati” nadamo se da ste našli ovaj blog.

Ako ne možete zaspati učinite sljedeće:

1. Ne gledati TV

Znači, ne paliti TV! Ako naletite na neki odličan film, morat ćete ga pogledati do kraja!

Također, jedan sat ujutro nije vrijeme za Xbox ili igranje World of Warcrafta.

YouTube je pun videa u kojima pada kiša (ima čak zvuk kiše u šatoru), ali i drugih opuštajućih zvukova. To si pustite.

2. RazgibaVANJE

Jedan ujutro nije ni vrijeme za jogging niti bi trebali trčati ako vam se spava. Ozbiljan trening razbuđuje, a ne uspavljuje.

Sredina noći u kojoj ne možete spavati zbog kofeina vrijeme je za šetnju ili vrlo lagano rastezanje. Ako prakticirate jogu, to je rješenje. Ali ako ste “jogi” onda to već znate :)

3. Toplo mlijeko

Čaša toplog mlijeka općepriznati je uspavljivač. Male bebe i mala djeca dokaz su za to. Mame znaju.

Naravno, na klince to utječe i zato jer ne piju kavu.

No, mlijeko u sebi sadrži aminokiselinu triptofan koja potiče proizvodnju “noćnog” hormona melatonina.

4. Dosadna knjiga

Ukoliko ste vježbali i popili šalicu mlijeka, a još uvijek se vrpoljite i gledate sat postoji još jedan trik za spavanje.

Dakle, uzmite neku dosadnu knjigu u ruke. Ta knjiga nikako ne bi smjela biti zanimljiva jer ćete htjeti saznati što se dalje dogodilo.

Laku noć.

I drugi put kad će ti se navečer piti šalica kave: skuhaj onu bez kofeina.

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.