Top 9 mitova o nesanici

Nesanica-mitovi-kako-bolje-spavati
Datum objave: 07. 03. 2016.

Nesanica je čest problem pa se može čuti bezbroj savjeta kako se nositi s njom. Nažalost, ti savjeti često će napraviti više štete nego koristi. Saznajte kojim savjetima ne bi smjeli vjerovati.

Nesanica je poremećaj spavanja s kojim se mnogi suočavaju. Ako ste i vi jedan od njih, moguće je kako ste već na tu temu čuli razne savjete.

“Popij piće prije spavanja”, “Proći će samo od sebe”, “Probaj intenzivno vježbati prije spavanja”. 

Svi su ti savjeti možda dobronamjerni, ali nemojte im vjerovati. Radi se o mitovima koji će vam stvoriti više štete nego koristi.

Jer o nesanici, kao i o svemu drugom postoje određena pogrešna uvjerenja, odnosno mitovi. A devet najčešćih smo skupili na hrpu. Saznajte koji su kako im slučajno ne bi povjerovali.

Mit #1: Nesanica je isključivo psihološki problem

Stres je jedan od glavnih uzroka za pojavu nesanice. No, nije jedini.

Na nesanicu utječu razni čimbenici, kao što su genetika, kronične bolesti, sindrom nemirnih nogu, apneja, menopauza... Zbog tih raznih čimbenika koji je mogu stvoriti, često se ne može odrediti stvarni uzrok njezinoj pojavi.

Iz tih se razloga preporučuje ići liječniku koji će obaviti nekoliko testova kako iz nesanice ne bi nastao ozbiljniji problem. Dakle, da je nesanica samo psihološki problem bilo bi je lakše ukloniti.

Mit #2 Vježbanjem prije spavanja ćete bolje spavati

Izbjegavajte vježbanje u večernjim satima
Vježbanje je samo po sebi zdravo, no izbjegavajte ga u kasnim večernjim satima

 

Redovita tjelovježba, pravilna prehrana i zdrav život odlično se odražavaju na samu kvalitetu spavanja.

No, ipak izbjegavajte teške fizičke aktivnosti u večernjim satima. Vježbanjem se povisuje tjelesna temperatura, ubrzava rad srca i povećava proizvodnja adrenalina. Sve su to simptomi koji negativno utječu na spavanje.

Ako već morate vježbati navečer, učinite to barem dva do tri sata prije spavanja.

Mit #3: Možete nadoknaditi izgubljeni san

Napokon je vikend i imate samo jedno pravilo: ne dižete se iz kreveta prije nego što morate.

Mislite kako je to jedinstvena prilika kad se možete naspavati te da ćete tako nadoknaditi manjak sna tijekom radnog tjedna. 

Međutim, to je vrlo loša taktika jer duljim spavanjem remetite biološki ritam na koji je tijelo naviknuto tijekom radnog tjedna. Organizam se šokira, osjećate se još umornije i nervoznije što opet dovodi do nesanice.

Jedini način da nadoknadite izgubljeni san je stvaranjem pravilnog rasporeda spavanja. Idite spavati i budite se u otprilike isto vrijeme, a prije spavanja nemojte konzumirati alkohol ili tešku hranu.

Mit #4: Drijemanje će ublažiti nesanicu

Drijemanje na svakog utječe drugačije. Nekima je dovoljno da zatvore oči na samo 10-20 minuta i već su odmorni i puni energije. No, na neke djeluje suprotno pa će se nakon tih 20 minuta spavanja osjećati još umornije i lošije.

Dakle, ovaj savjet ne vrijedi za svakoga pa je najbolje da sami saznate kako drijemanje djeluje na vas.

Naravno, izbjegavajte drijemanje u kasnijim popodnevnim satima. Višak energije prije odlaska u krevet nikoga nije uspavao :)

Mit #5: Uz alkohol ćete lakše zaspati

Uz alkohol ćete brže zaspati, ali smanjiti kvalitetu sna
Uz alkohol ćete brže zaspati, ali smanjiti kvalitetu sna

 

Nesanica vas stvarno može izbaciti iz takta i baciti u očaj. Mnogi misle kako je najlakše rješenje poseći za jednom ili dvije čaše nekog alkoholnog pića kako bi brže zaspali.

Iako će alkohol uspavati na prvu, alkohol smanjuje kvalitetu spavanja, razara obrasce sna i može uzrokovati noći pune anksioznosti, znoja i nesanice. Ako bolujete od apneje alkohol može pogoršati stanje tako da uzrokuje češće napadaje i produljuje ih tijekom noći.

Koliko god ova ideja zvuči kao najjednostavnije rješenje, napravit će više štete nego koristi.

Mit #6: Možete naviknuti tijelo na manje sna

Tijelo po prirodi treba odmor i određenu količinu energije kako bi normalno funkcioniralo. Što je važnije, nedostatkom sna povećava se rizik od nastanka kroničnih bolesti i depresije.

Spavate li uvijek kraće nego bi trebali, to je kao da do kraja ne napunite bateriju na mobitelu. Uvijek je napunite tek toliko da izdrži dan. S vremenom će se baterija (ili vaše tijelo) istrošiti i teško će se vratiti u svoje najbolje stanje.

MIT #7: Nesanica će proći sama od sebe

Sve do kad ne znate koji je stvarni uzrok nesanice, nemojte očekivati da će proći sama od sebe.

Ako već dulje vrijeme ne možete spavati ili se često budite tijekom noći, posjetite liječnika. Prvo se treba otkriti uzrok kako bi se problem mogao pravilno riješiti.

Mit #9: Uz televiziju i računalo se lakše zaspi

Ekran televizije emitira svijetlo koje smanjuje razinu melatonina
Svjetlost koju emitira ekran televizora smanjuje proizvodnju hormona sna

 

Krevet, daljinski upravljač i dobar film. Nema boljeg recepta za spavanje :)

No, u velikoj ste zabludi. Svjetlost i buka koju emitiraju ekrani televizora, računala pa čak i mobitelsmanjuju proizvodnju melatonina - hormona sna koji signalizira tijelu da je vrijeme za spavanje.

Ako vas jedino pozadinski zvuk može uspavati radije pustite neku opuštajuću glazbu.

Mit #9: Ako se usred noći probudite, najbolje je ležati u krevetu

Ako se probudite tijekom noći, opuštajuće misli pa čak i brojanje ovaca mogu pomoći da ponovno zaspite.

No, bez obzira kojom se tehnikom koristili i ako ni nakon 15-20 minuta niste uspjeli zaspati, dignite se iz kreveta. Otiđite u drugu sobu, uzmite knjigu u ruke ili pustite neku smirujuću glazbu. Kada se osjećate dovoljno umorno, vratite se u krevet.

Ako ostanete u krevetu, to će vam samo stvarati dodatnu nervozu i tjeskobu što ne možete zaspati.

Nadamo se kako ćete od sada biti malo pažljiviji i nećete vjerovati svakom savjetu kojeg čujete od drugih.

Naravno, osim nama :)

Jer nama ste najbitniji vi i kvalitetan san.

Ali stvarno ;)

Pogledajte naše madrace

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • happy-dreams.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Happy Dreams je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Happy Dreams je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. 6Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Happy Dreams Web stranicama.

Slažem se s Uvjetima privatnosti (dostavna služba)

Slažem se s Uvjetima privatnosti (korisnički podaci)