Top 9 mitova o nesanici

Nesanica-mitovi-kako-bolje-spavati
Datum objave: 07. 03. 2016.

Nesanica je čest problem pa se može čuti bezbroj savjeta kako se nositi s njom. Nažalost, ti savjeti često će napraviti više štete nego koristi. Saznajte kojim savjetima ne bi smjeli vjerovati.

Nesanica je poremećaj spavanja s kojim se mnogi suočavaju. Ako ste i vi jedan od njih, moguće je kako ste već na tu temu čuli razne savjete.

“Popij piće prije spavanja”, “Proći će samo od sebe”, “Probaj intenzivno vježbati prije spavanja”. 

Svi su ti savjeti možda dobronamjerni, ali nemojte im vjerovati. Radi se o mitovima koji će vam stvoriti više štete nego koristi.

Jer o nesanici, kao i o svemu drugom postoje određena pogrešna uvjerenja, odnosno mitovi. A devet najčešćih smo skupili na hrpu. Saznajte koji su kako im slučajno ne bi povjerovali.

Mit #1: Nesanica je isključivo psihološki problem

Stres je jedan od glavnih uzroka za pojavu nesanice. No, nije jedini.

Na nesanicu utječu razni čimbenici, kao što su genetika, kronične bolesti, sindrom nemirnih nogu, apneja, menopauza... Zbog tih raznih čimbenika koji je mogu stvoriti, često se ne može odrediti stvarni uzrok njezinoj pojavi.

Iz tih se razloga preporučuje ići liječniku koji će obaviti nekoliko testova kako iz nesanice ne bi nastao ozbiljniji problem. Dakle, da je nesanica samo psihološki problem bilo bi je lakše ukloniti.

Mit #2 Vježbanjem prije spavanja ćete bolje spavati

Izbjegavajte vježbanje u večernjim satima
Vježbanje je samo po sebi zdravo, no izbjegavajte ga u kasnim večernjim satima

 

Redovita tjelovježba, pravilna prehrana i zdrav život odlično se odražavaju na samu kvalitetu spavanja.

No, ipak izbjegavajte teške fizičke aktivnosti u večernjim satima. Vježbanjem se povisuje tjelesna temperatura, ubrzava rad srca i povećava proizvodnja adrenalina. Sve su to simptomi koji negativno utječu na spavanje.

Ako već morate vježbati navečer, učinite to barem dva do tri sata prije spavanja.

Mit #3: Možete nadoknaditi izgubljeni san

Napokon je vikend i imate samo jedno pravilo: ne dižete se iz kreveta prije nego što morate.

Mislite kako je to jedinstvena prilika kad se možete naspavati te da ćete tako nadoknaditi manjak sna tijekom radnog tjedna. 

Međutim, to je vrlo loša taktika jer duljim spavanjem remetite biološki ritam na koji je tijelo naviknuto tijekom radnog tjedna. Organizam se šokira, osjećate se još umornije i nervoznije što opet dovodi do nesanice.

Jedini način da nadoknadite izgubljeni san je stvaranjem pravilnog rasporeda spavanja. Idite spavati i budite se u otprilike isto vrijeme, a prije spavanja nemojte konzumirati alkohol ili tešku hranu.

Mit #4: Drijemanje će ublažiti nesanicu

Drijemanje na svakog utječe drugačije. Nekima je dovoljno da zatvore oči na samo 10-20 minuta i već su odmorni i puni energije. No, na neke djeluje suprotno pa će se nakon tih 20 minuta spavanja osjećati još umornije i lošije.

Dakle, ovaj savjet ne vrijedi za svakoga pa je najbolje da sami saznate kako drijemanje djeluje na vas.

Naravno, izbjegavajte drijemanje u kasnijim popodnevnim satima. Višak energije prije odlaska u krevet nikoga nije uspavao :)

Mit #5: Uz alkohol ćete lakše zaspati

Uz alkohol ćete brže zaspati, ali smanjiti kvalitetu sna
Uz alkohol ćete brže zaspati, ali smanjiti kvalitetu sna

 

Nesanica vas stvarno može izbaciti iz takta i baciti u očaj. Mnogi misle kako je najlakše rješenje poseći za jednom ili dvije čaše nekog alkoholnog pića kako bi brže zaspali.

Iako će alkohol uspavati na prvu, alkohol smanjuje kvalitetu spavanja, razara obrasce sna i može uzrokovati noći pune anksioznosti, znoja i nesanice. Ako bolujete od apneje alkohol može pogoršati stanje tako da uzrokuje češće napadaje i produljuje ih tijekom noći.

Koliko god ova ideja zvuči kao najjednostavnije rješenje, napravit će više štete nego koristi.

Mit #6: Možete naviknuti tijelo na manje sna

Tijelo po prirodi treba odmor i određenu količinu energije kako bi normalno funkcioniralo. Što je važnije, nedostatkom sna povećava se rizik od nastanka kroničnih bolesti i depresije.

Spavate li uvijek kraće nego bi trebali, to je kao da do kraja ne napunite bateriju na mobitelu. Uvijek je napunite tek toliko da izdrži dan. S vremenom će se baterija (ili vaše tijelo) istrošiti i teško će se vratiti u svoje najbolje stanje.

MIT #7: Nesanica će proći sama od sebe

Sve do kad ne znate koji je stvarni uzrok nesanice, nemojte očekivati da će proći sama od sebe.

Ako već dulje vrijeme ne možete spavati ili se često budite tijekom noći, posjetite liječnika. Prvo se treba otkriti uzrok kako bi se problem mogao pravilno riješiti.

Mit #9: Uz televiziju i računalo se lakše zaspi

Ekran televizije emitira svijetlo koje smanjuje razinu melatonina
Svjetlost koju emitira ekran televizora smanjuje proizvodnju hormona sna

 

Krevet, daljinski upravljač i dobar film. Nema boljeg recepta za spavanje :)

No, u velikoj ste zabludi. Svjetlost i buka koju emitiraju ekrani televizora, računala pa čak i mobitelsmanjuju proizvodnju melatonina - hormona sna koji signalizira tijelu da je vrijeme za spavanje.

Ako vas jedino pozadinski zvuk može uspavati radije pustite neku opuštajuću glazbu.

Mit #9: Ako se usred noći probudite, najbolje je ležati u krevetu

Ako se probudite tijekom noći, opuštajuće misli pa čak i brojanje ovaca mogu pomoći da ponovno zaspite.

No, bez obzira kojom se tehnikom koristili i ako ni nakon 15-20 minuta niste uspjeli zaspati, dignite se iz kreveta. Otiđite u drugu sobu, uzmite knjigu u ruke ili pustite neku smirujuću glazbu. Kada se osjećate dovoljno umorno, vratite se u krevet.

Ako ostanete u krevetu, to će vam samo stvarati dodatnu nervozu i tjeskobu što ne možete zaspati.

Nadamo se kako ćete od sada biti malo pažljiviji i nećete vjerovati svakom savjetu kojeg čujete od drugih.

Naravno, osim nama :)

Jer nama ste najbitniji vi i kvalitetan san.

Ali stvarno ;)

Pogledajte naše madrace

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.