Kako stres može utjecati na spavanje

Datum objave: 23. 05. 2016.

Prema istraživanju koje je provelo Američko udruženje za psihologiju, 43 posto odraslih kaže kako ih stres drži budnima. Osobe koje su pod kroničnim i stalnim stresom izrazito s izložene riziku od pojave nesanice.

Stres je dio našeg svakodnevnog života.

I dok nam manja količina stresa pomaže da živimo u skladu s našim mogućnostima, da smo energični i budni, previše stresa može uzrokovati probleme.

Prekomjerni stres uzrok je nervoze i anksioznosti koji pak uzrokuju probleme sa spavanjem.

Kako prepoznati stres

Najčešći znakovi koji upućuju da smo pod prekomjernim stresom su: depresija, problemi sa spavanjem, napetost, anksioznost, česte pogreške i ozljede na poslu, slaba koncentracija, apatija i drugi.

Kada stres na taj način ruši našu kvalitetu života i osjećaj blagostanja nužno je nešto poduzeti, naučiti kako upravljati stresom i naspavati se.

Kako stres utječe na spavanje

  1. Drži nas budnima. Prema istraživanju koje je provelo Američko udruženje za psihologiju, 43 posto odraslih kažu da ih stres drži budnima. Osobe koje su pod kroničnim i stalnim stresom izrazito s izložene riziku od pojave nesanice - poremećaja spavanja koji će osobu u potpunosti lišiti noćnog sna.
  2. Smanjuje kvalitetu sna. Ne samo da stres krade vrijeme koje provedemo spavajući, već značajno smanjuje i kvalitetu sna. Prema već spomenutoj studiji 42 posto ljudi kaže kako se kada su pod stresom nikako ne uspijeva dobro odmoriti.
  3. Stvara začarani krug. Ako niste oprezni stres vas može uvući u začarani krug iz kojeg se teško izvući: ne možete spavati zbog stresa, a zatim ste zbog nedostataka sna još više pod stresom. Prema studiji Američkog udruženja za psihologiju, gotovo tri četvrtine odraslih koji zbog stresa ne mogu spavati, osjećaju porast anksioznosti u svakodnevnom životu.

Kako bolje upravljati stresom i naspavati se

  • Procijenite što je uzrok stresa. Prvi korak prema uspješnom upravljanju je stresom je otkrivanje njegovog uzroka. Dobro promotrite vaše fizičko stanje i svoje dnevne aktivnosti. Patite li od bolova? Jeste li preopterećeni na poslu? Nakon što pronađete uzrok stresa, možete poduzeti korake za njegovo smanjivanje.
  • Potražite podršku od bližnjih. Provođenje vremena s obitelji i prijateljima može značajno pomoći u borbi protiv stresa. Može biti korisno za vas i ako s bliskim ljudima podijelite što vas muči.
  • Vježbajte pozitivno razmišljanje. Ono što mislimo, način na koji mislimo, što očekujemo i što iz dana u dan sebi govorimo često određuje i način kako se osjećamo i kako se nosimo sa stresom. Možete naučiti kako promijeniti obrasce ponašanja koji stvaraju stres. Mnogo toga možete naučiti sami tako da postanete svjesni negativnih misli kojima potpirujete lošu sliku o sebi. Primjerice na poslu ste napravili jednu pogrešku, a u vašoj glavi se pojavljuje misao “Ništa ne mogu napraviti kako treba, ja sam predodređen za neuspjeh”. Takve misli nisu realne, no ako ih hranite one će vam uzeti dobar osjećaj sebe.

Pozitvno razmišljanje se može trenirati

 

  • Počnite vježbati. Tjelovježba može biti vaš ispušni ventil i pomoći smanjiti stres. Jedino pazite da vježbate minimalno dva sata prije spavanja, kako bi se vaša tjelesna temperatura vratila u normalu.
  • Počnite se zdravo hraniti. Brza hrana i rafinirani šećeri zbog svoje niske prehrambene vrijednosti i visoke kaloričnosti ostavljaju nas bez energije. Zdrava prehrana, manje šećera, kofeina i alkohola, mogu poboljšati zdravlje i smanjiti stres.
  • Delegirajte odgovornost. Ako imate previše obaveza i odgovornosti nađite način da ih delegirate. Pronalaženje vremena za sebe ključno je u borbi protiv stresa.
  • Držite se higijene spavanja. Pokušajte svaki dan ići na spavanje u isto vrijeme i buditi se u isto vrijeme. Držite se te rutine čak i tijekom vikenda i naučite tijelo kada je vrijeme za spavanje.
  • Stvorite dobru atmosferu za spavanje u spavaćoj sobi. Neka vaša soba bude hladna, tamna i tiha. To su uvjeti u kojima ćete se bolje naspavati i lakše drugi dan uhvatiti u koštac sa stresom.
  • Nabavite novi madrac. Istraživanje koje su proveli istraživači sa Sveučilišta Oklahoma je pokazalo kako postoji značajna veza između zdravlja i kvalitetnog spavanja i kvalitetnog, odnosno novog madraca. Uz to, studija koju je proveo Better Sleep Council, otkrila je kako je poboljšanje kvalitete sna na novim madracima povezano sa značajnim smanjenjem razine stresa.
  • Naspavajte se. Jedna od ključnih stvari u nošenju sa stresom je da se dobro naspavate.

Kada ste umorni, manje ste strpljivi i lakše se uznemirite, što može povećati stres.

Većini odraslih je potrebno 7-9 sati spavanja po noći i zato si pokušajte i vi osigurati potreban noćni san. Ako nikako u tome ne uspijevate konzultirajte se s liječnikom.

A možda vam pomogne i novi, udoban madrac ;)

Nađite madrac za dobar san

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • happy-dreams.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Happy Dreams je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Happy Dreams je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. 6Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Happy Dreams Web stranicama.

Slažem se s Uvjetima privatnosti (dostavna služba)

Slažem se s Uvjetima privatnosti (korisnički podaci)