5 savjeta kako da pobijedite strah od mraka

strah od mraka
Datum objave: 03. 08. 2016.

Čovjek koji pati od ove fobije osjeća nervozu u bilo kakvom okruženju kada je u mraku, često spava s upaljenim svjetlima i ne voli izlaziti noću. Ovisno o njegovu stupnju, strah od mraka treba tretirati kao i svaku drugu fobiju

Za sve koji ne znaju, niktofobija je snažno izražen strah od mraka.

Budući da ljudski vid nije prilagođen noćnom promatranju, ovaj je strah u jednoj mjeri i razumljiv.

Zdrav razum nalaže čovjeku izbjegavanje mraka, posebice u urbanim sredinama.

Međutim, ljudi koji pate od ove fobije, mogu čak i da ostanu paralizirani u mraku, što, osim emocionalnog stresa, može biti i opasno.

Racionalan i iracionalan strah od mraka

Dok je racionalan strah od mraka čak i poželjan, jer je opreznost u mraku neophodna, iracionalan strah je već problem ako su u pitanju odrasle osobe, jer prirodno je da od ovog straha najčešće pate djeca.

Čovjek koji pati od ove fobije osjeća nervozu u bilo kakvom okruženju kada je u mraku, često spava s upaljenim svjetlima i ne voli izlaziti noću.

Strah od mraka nije samo strah od nedostatka svjetla
Strah od mraka nije samo strah od nedostatka svjetla
 

Kada je u mraku, srce mu brže kuca, znoji se i trese, čak se osjeća i bolesno.

Strah od mraka često, ali ne uvijek, počinje u djetinjstvu.

Ovisno o njegovu stupnju, strah od mraka treba tretirati kao i svaku drugu fobiju.

Ako i vi spavate s upaljenim svjetlom u spavaćoj sobi, ne brinite, imamo nekoliko savjeta pomoću kojih biste mogli prebroditi taj neugodni problem.

1. Odviknite se od svjetlosti

Ono čemu smo bili skloni u borbi s mrakom, trebali bismo izbjeći.

Ljudi koji spavaju u bolje zamračenoj prostoriji spavaju dublje i ujutro se osjećaju odmorenije.

Čak i prigušeno svjetlo može nas spriječiti da utonemo duboko u san i time remetimo naš pravilan i potreban odmor.

Naravno, ako zbog straha od mraka spavate u osvijetljenoj spavaćoj sobi, nemojte se odmah baciti u potpuni mrak.

Smanjujte svjetlost u sobi u kojoj spavate postepeno uklanjanjem izvora svjetlosti.

Imajte na umu da će to svakodnevno biti signal vašem mozgu da je vrijeme za odmor i spavanje.

Ljudi koji spavaju u bolje zamračenoj prostoriji spavaju dublje i ujutro se osjećaju odmorenije
Ljudi koji spavaju u bolje zamračenoj prostoriji spavaju dublje i ujutro se osjećaju odmorenije

2. Opustite se tijekom dana i pripremite za mrak

Kada je strah od mraka u pitanju, mudri će ljudi reći da ništa nije tako zastrašujuće kao naša vlastita mašta. I bit će u pravu surprise.

I ništa nije tako dobro kao kada prebolimo strah korištenjem upravo te naše mašte laugh.

Iskoristite dakle ono što imate. Opustite se tijekom dana, nađite vremena za dublje razmišljanje i suočavanje sa strahom od mraka onda kada ga nema.

Uvjerite sami sebe da se nemate razloga ničega bojati.

3. Izazovite strah

Strah od mraka nije samo, naravno, strah od nedostatka svjetla.

S druge strane, kada prije spavanja glavu razbijamo mislima poput onih što je možda vani u mraku, možemo učiniti još više lošega sebi samima.

Razmislite o tome što vas je posebno plaši i aktivno izazovite te misli.

Budite racionalni! Na primjer, ako se bojite da vam se nešto u određenom trenutku može dogoditi, recite sami sebi: "Dobro, kakve su šanse da se nešto dogodi?"

Smanjujte svjetlost u sobi postepeno i to će svakodnevno biti signal vašem mozgu da je vrijeme za spavanje
Smanjujte svjetlost u sobi postepeno i to će svakodnevno biti signal vašem mozgu da je vrijeme za spavanje
 

Zapamtite, uvijek budite hladne glave.

Ako u vašoj sobi ili hodniku nema nikoga i ničega tijekom dana, kakve su šanse da se situacija promijeni kada padne mrak?

4. Prevladajte strah kontroliranjem vlastitog tijela

Mašta može potaknuti strah, ali vaše tijelo treba sklopiti nekakav tajni dogovor s fantazijama svog uma kako se strah uopće ne bi razvio.

Kada u noći počnete osjećati strah, možete zaustaviti disanje i pokrete na nekoliko sekundi.

Životinje to često rade kada se boje da ih netko promatra, jer očito je da ako ne dišu i ne kreću se, manja je šansa da ih otkrije neprijateljski predator.

Kada počnete ponovno disati, disat ćete brzo i u kratkim intervalima. Zbog toga nećete biti mirni i logično teže ćete ponovno zaspati.

Rješenje zapravo leži u kontroli našeg tijela.

Disanje sa zadržavanjem zraka bez puno izdaha potiče naše srce da kuca brže.

Ako nastavite dublje normalno disati, lakše ćete se opustiti i moći ćete ugodnije zaspati.

Ako se osjećate pomalo uplašeno u krevetu, izazovite svjestan napor i nakon toga izdahnite sporije nego što to inače radite.

Tako ćete sami sebi pomoći da se opustite brzo i efikasno.

Strah od mraka možete ublažiti kontroliranjem vlastitog tijela
Strah od mraka možete ublažiti kontroliranjem vlastitog tijela

5) Ponovno stvorite sliku o mraku

Ako vam sama pomisao na riječi kao što su tama ili mrak uzrokuje drhtavice ili nelagodu, ne brinite, postoji još jedan djelotvoran način kako si možete pomoći.

Kada ugasite svijetla u spavaćoj sobi i legnete u krevet, mislite na mrak kao na saveznika.

Osjećat ćete se ugodnije ako ga nećete smatrati neprijateljem.

Ako je vaš strah od mraka povezan s nekim traumatičnim događajem iz prošlosti ili djetinjstva, možda biste trebali potražiti stručnu pomoć.

A možda je problem samo u vašem starom neudobnom krevetu. Ili madracu.

Pogledajte ponudu kreveta

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.