Umorni ste nakon 8 sati san? Evo zašto...

Broj sati koje ste proveli spavajući nije garancija za puno energije nakon buđenja
Datum objave: 20. 03. 2019.

Jeste li umorni nakon što ste cijelu noć prospavali dobro? Nakon osam sati sna osjećate se kao da vam je netko slamčicom izvukao energiju? Uzrok tog lošeg osjećaja je što niste prošli sve faze spavanja. 

Osam sati sna trebalo bi biti sasvim dovoljno kako bi se ujutro probudili puni energije i hrabro krenuli u dan.

No, u zadnje vrijeme osjećate se nekako loše nakon jutarnjeg buđenja. Kao da je netko sa slamčicom isisao svu energiju i poletnost koju bi trebali imati. 

Možda bi trebali spavati još više?

Spavanje zapravo nije tako jednostavno, iako ga tretiramo kao nešto dosadno i nebitno. To sa spavanjem i energijom nije dijeta i vaše tijelo nije baterija. 

Ako dulje spavate, nećete se još jače napuniti s energijom. Pa gdje je onda caka?

Kvaliteta nikad ne znači kvantiteta, pa to nije ni slučaj sa snom. Osim što vam treba kvalitetan madrac kako bi se dobro naspavali, treba vam i kvalitetan san. To ne znači da bi on trebao trajati točno osam sati.

Kvalitetan san koji doista može napuniti vašu bateriju tijekom noći znači da ste dobro prošli sve faze spavanja te kako niste dovoljno vremena proveli u dubokom snu

Umor nakon spavanja razlog #1: Niste prošli sve faze spavanja

Broj sati koji ste spavali više nije opravdanje za umor. Možete i kraće spavati, a kvalitetno proći sve cikluse tj. faze spavanja.

Jedan ciklus spavanja traje od 90 do 110 minuta, a razlikuje se od osobe do osobe. 

Ako vaš ciklus traje 90 minuta to znači da vam je za svih pet ciklusa potrebno 450 minuta što je sedam i pol sati sna. 

Pratite kako se budite i pokušajte otići na spavanje tako da odvrtite svih četiri ili pet faza. Pratite spavanje nekoliko dana i pokušajte odgonetnuti koliko traje jedna vaša faza.

Umor nakon spavanja razlog #2: Neuravnotežene faze sna

Kada spavamo prolazimo kroz pet faza sna, podijeljenih u dvije grupe: ne REM fazu sna i REM fazu sna.

  • U prvoj i drugoj fazi ulazimo u duboko opuštanje i lagan san.
  • U trećoj fazi spavamo duboko, mozak se odmara, a tijelo se aktivno regenerira.
  • U četvrtoj fazi, REM fazi, mozak je aktivan i sanja, a tijelo je mirno.

Kada prekinete bilo koju od ovih faza, ujutro se suočavate s umorom. Ili se tijelo nije stiglo do kraja odmoriti ili mozak.

Kako izgleda spavanje kada ne sanjamo: Ne-REM faza

Faza 1 - LAGANI SAN

Kada zatvorimo oči i namještamo se lagano tonemo u san, no u to vrijeme još nas je vrlo lako probuditi. Na početku spavanja naši su mišići prilično opušteni, a temperatura tijela lagano pada. To uspavljivanje traje nekih pet do 10 minuta. 

Faza 2 - lagani san

Nakon nekog vremena smanjuje se broj otkucaja srca, ali i temperatura tijela. Tijelo se priprema za dubok san. Taj dio spavanja traje oko 15 do 20 minuta, a polovicu noći provedemo u laganom snu. U toj fazi još vas može probuditi zavijanje pasa ili otvaranje vrata. 

Faza 3 - Kritični duboki san

Iz dubokog sna teško se probuditi. To je vrijeme u kojem se obavlja tijelo
 

U fazi dubokog sna mozak se polako isključuje i radi samo onoliko koliko je potrebno. U toj fazi disanje se usporava kao i otkucaji srca,  a snizuje se i tlak. U fazi dubokog sna događaju se sve one važne stvari s našim tijelom: dok mozak spava obnavlja se tkivo, izbacuju se mrtve stanice, grade se kosti i mišići i “puni se” imunitet.

Kako izgleda spavanje kada sanjamo: REM faza

U REM fazi mozak i tijelo mijenjaju uloge: mozak radi, a tijelo se odmara. Mozak u toj fazi usvaja informacije koje je čuo tijekom dana što osvježava neuronske veze
Oko 20 posto svog spavanja provedemo baš u toj, REM fazi. 

REM faza spavanja, baš kao i faza dubokog sna posljednje su na listi, a ako nisu odrađene do kraja - vrlo lako se možete probuditi umorni i nakon osam sati sna. 

3 načina kako se kvalitetno naspavati?

1. Izbacite kofein prije spavanja

Znamo da smo dosadni, ali kofein doista može uništiti vaš san. Zadnju šalicu kave prije spavanja popijte najmanje pet do osam sati prije no što ćete leći. I pokušajte tu popodnevnu kavu svesti na minimum - popijte pola šalice kave, a ne cijelu. Ili nađite adekvatnu zamjenu za kavu koja neće remetiti san. 

2. Pokušajte se zdravo hraniti

Baš kao što postoje pića od kojih ne možete zaspati, tako postoji i hrana od koje će biti teže zaspati. Teški i masni obroci, hrana puna šećera, obroci neposredno prije odlaska u krevet - sve to utječe na buđenje usred noći i na isprekidan san.

Zdrava prehrana znači i bolju probavu, pa kako bi bolje spavali bolje se hranite. Postoji hrana koja pospješuje spavanje jer sadrži sastojke uz koje se pospješuje proizvodnja melatonina: 

  • Piletina, puretina, jaja, sjemenke konoplje, lana i čije, bademi i banane sadrže triptofan - koji uspavljuje.
  • Orašasti plodovi, sjemenke, riba, grah, tamna čokolada, avokado i banane puni su magnezija. 
  • Suncokretove sjemenke, piletina i govedina sadrže selenij. 
  • Vitamin C nalazi se u citrusima i paprikama. 
  • Vitamin D dobivamo od sunca, ali i jedući losos. Skušu. Tunu 
  • Kalcij se nalazi u mliječnim proizvodima, ali u sezamovim sjemenkama, sardinama i kelju.
  • Omega 3 kiseline nalazimo u chia sjemenkama, lososu, orasima i u maslinovom ulju.
  • Prehrana mora biti uravnotežena, a rad našeg organizma doista ovisi o gorivu koje mu dajemo . Pa tako i san.

3) Spavaća soba koja je oaza mira

Spavaća soba mora biti mjesto mira, mjesto za opuštanje. Ona nikako ne bi smjela biti radna soba. 

Također, u toj sobi ne bi trebalo biti televizora ni bilo kakvih drugih elektroničkih uređaja

Boja zidova u spavaćoj sobi također bi trebala biti lijepih umirujućih boja. Provedeno je istraživanje koliko spavaju ljudi sa zidovima određene boje. 

Kako koja boja utječe na broj sati spavanja?
Plava  7:52
Žuta 7:40
Zelena 7:36
Srebrna 7:33
Narančasta 7:28
Crvena  6:58
Zlatna 6:43
Siva 6:12
Smeđa 6:05
Ljubičasta 5:56

Dobro odlučite drugi put kada bojate zidove sobe, možda ćete bolje spavati. 

Želimo vam miran san i ugodne snove. 

Madraci za miran san

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • happy-dreams.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Happy Dreams je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Happy Dreams je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. 6Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Happy Dreams Web stranicama.

Slažem se s Uvjetima privatnosti (dostavna služba)

Slažem se s Uvjetima privatnosti (korisnički podaci)