7 razloga zašto je spavanje važno

Djeca koja spavaju dobro bolja su u školi
Datum objave: 23. 05. 2017.

Kada spavamo dovoljno sretniji smo i ne jedemo toliko. Djeci je pak san izuzetno potreban, kada dovoljno spavaju lakše se koncentriraju i imaju bolje ocjene. 

Spavanje je važno! Koliko puta smo to već napisali? Najmanje sto puta, znamo. No spavanje je i jedno veliko neistraženo područje. Znanstvenici neprestano provode ispitivanja na usnulim ljudima kako bi došli do novih spoznaja. 

Naišli smo na nekoliko rezultata istraživanja sa zanimljivim zaključcima i odlučili ih podijeliti s vama 

1. Kada ne spavamo dovoljno, debljamo se

Tko ne spava dovoljno, gladan je. Jeste li primijetili kako posežete za još jednom čokoladom kada ste umorni? 
Umorno tijelo koje treba biti budno traži dodatne masti i ugljikohidrate.

Debljanje se dešava baš u vrijeme kada smo umorni, a pokušavamo ostati budni. Takvo trpanje hrane može doista naštetiti organizmu: smanjiti otpornost organizma, ugroziti pamćenje, ali i dovesti do dijabetesa tipa 2. 

2. Nedovoljno sna: stres i slabiji imunitet 

Studija provedena među muškarcima starim od 25 do 32 godine pokazala je kako nedostatak sna povećava količinu hormona stresa i smanjuje otpornost organizma. Također, studija je pokazala da se hormoni stresa vraćaju u normalu nakon odmora od pola sata. 

Zato, ako niste dobro spavali jedan odmor od pola sata tijekom dana može vas osvježiti i možete se doista osjećati jednako dobro kao da ste se dobro naspavali u jednom komadu. Ako si možete dopustiti da odspavate na poslu kad ste umorni, učinite to. Na zapadu mnogim su zaposlenicima osigurane i prostorije za power naps.

3. Tko spava dovoljno dulje živi

Ljudi koji dovoljno spavaju dulje žive

Još 2010. provedena je studija u kojoj je broj godina života povezan s prosječnim brojem sati sna. U istraživanju su sudjelovalo muškarci i žene od 50 do 79 godina, a ispostavilo se da su ranije umirale žene koje su spavale pet sati na dan od žena koje su spavale šest i pol sati na dan i više.

4. Tko dovoljno spava, bolji je sportaš

Profesionalni sportaši danas iskušavaju razne metode kako bi bili nekoliko sekundi brži. Sportaši s američkog Stanforda tako su eksperimentirali sa spavanjem.

Tijekom osam tjedana pokušali su spavati do 10 sati, a rezultati su bili fascinantni: u to vrijeme postali su brži, izdržljivost je postala veća i bili su manje umorni
Vjerojatno si ne možete dopustiti da spavate 10 sati na dan, ali probajte bar onih osam. Sigurno ćete biti bolji u sportskim aktivnostima kojima se bavite.

5. Dovoljno sna - mANJe prometnih nesreća

Kada vozite umorni to je kao da ste popili jednu pivu

Jeste li ikad čuli da je netko zaspao za volanom i skrivio prometnu nesreću? To se često događa. Baš zato i postoje znakovi upozorenja “Ne vozite umorni”. 
Ako ste umorni i neispavani, neoprezni ste, a to znači i opasni za sebe i druge u prometu. 
Jedna neprospavana noć jednako utječe na vaše vozačke sposobnosti kao i popijena piva ili čaša vina. 

6. Učenici i studenti imaju bolje ocjene

Djeca koja imaju probleme s disanjem li hrču pa se bude i ne spavaju dovoljno imaju i problema s koncentracijom i učenjem.
S druge strane, oni koji dovoljno spavaju lakše se fokusiraju na gradivo i usvajaju ga. 

7. Nedovoljno sna vodi do depresije

Tko ne spava dovoljno ne zaključuje dovoljno dobro i misli su mu mutne. Neispavani ljudi osjetljiviji su i nervozniji, a ako takve faze potraju to može dovesti do depresije. 

Dobar dugi san doista može pretvoriti čangrizavu osobu u emocionalnu stabilnu i sretnu osobu. Samo se mora potruditi. 


Nadamo se da razmišljate o tome koliko dobro spavate. I da imate udoban madrac i odličan jastuk 

Želimo vam sretne snove! 

Madraci za sretne snove

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.