Kako se kvalitetno naspavati nakon godišnjeg odmora?

Kako se naspavati nakon godišnjeg odmora
Datum objave: 31. 08. 2016.

Pametno je krenuti kući barem dva dana prije povratka na posao, kako bismo imali više vremena za privikavanje, ali i kako bismo mogli odraditi kvalitetnu detoksikaciju. Kvaliteta sna u tom slučaju ne bi se trebala remetiti.

Završetak godišnjeg odmora može biti prožet snažnim emocijama, a neki se ljudi čak mogu osjećati potpuno iscrpljeno i depresivno zbog povratka u surovu svakodnevicu.

Bezbrižno ljetovanje, ljenčarenje, dobra hrana i piće mogu unijeti nered u vaš posao, spavanje i prehrambene navike, a sve to može doprinijeti ljetnoj depresiji.

Zbog toga mogu patiti i naši obrasci spavanja, a kod mnogih ljudi zabilježena je i nesanica.

Evo nekih stvari koje možete raditi kako biste si olakšali i spriječili takvo traumatično iskustvo i što prije brže bolje vratili provjerenoj rutini spavanja.

Budite aktivniji 

Godišnji odmor i ljetovanje najčešće su vrijeme kada shvatimo da, zbog pojačane tjelesne aktivnosti, nismo u tip-top formi.

Radi toga nam dosta često upravo na godišnjem odmoru do mozga dođe informacija da se puno bolje osjećamo kada vodimo aktivan život.

Vodite ubrzani ritam kada se vratite kući.

Posjećujte teretanu ili se počnite baviti nekom fizičkom aktivnošću poput trčanja, vožnje bicikla, rolanja ili bilo čega drugog primjernog vašoj dobi i mogućnostima.

Tjelesna aktivnost definitivno će imati pozitivan efekt kada je u pitanju kvaliteta vašeg sna.

Tjelesna aktivnost definitivno će imati pozitivan efekt kada je u pitanju kvaliteta vašeg sna
Tjelesna aktivnost definitivno će imati pozitivan efekt kada je u pitanju kvaliteta vašeg sna

Na vrijeme se pripremite na realnost

Najbolji recept za što bezbolniju transformaciju s obale na kopno, kada je u pitanju normalno spavanje, definitivno je pripremanje tijela na promjenu još za vrijeme godišnjeg odmora.

To prije svega podrazumijeva da se ne vraćamo s odmora zadnji dan godišnjeg odmora.

Pametno je krenuti kući barem dva dana prije povratka na posao, kako bismo imali više vremena za privikavanje, ali i kako bismo mogli odraditi kvalitetnu detoksikaciju.

Kvaliteta sna u tom slučaju ne bi se trebala remetiti.

Osim toga, pazite da konzumacija hrane i odlazak na spavanje bude u ono vrijeme u koje to činite kada radite.

Nekima treba i više od 2 tjedna

Znanstvenici kažu da se nakon dva tjedna radnik najbrže vraća u radni ritam.

Nekima dovoljno, drugima ne.

No, kod povratka u normalni životni ritam nakon godišnjeg odmora, posebice vrijedi staviti naglasak na prehranu.

Naime, snažan i očišćen organizam lakše se bori sa svim izazovima, a mnogi nutricionisti ističu da je prehrana koja se ciljano provodi neposredno prije povratka svakodnevnim obavezama, ključna u uspostavljanju ravnoteže i bržoj prilagodbi organizma.

Transformacija će biti lakša ako tijelo pripremite na promjenu još za vrijeme godišnjeg odmora
Transformacija će biti lakša ako tijelo pripremite na promjenu još za vrijeme godišnjeg odmora

Vrijeme je za nove stvari 

Tijekom odmora otvorili ste se novim iskustvima i poznanstvima, što je dodatno unaprijedilo vaš život. Nemojte prestati s ovakvim ponašanjem niti kada se vratite kući.

Naučite kuhati hranu koju do tada niste, svladajte neki strani jezik ili izaberite neki treći hobi.

I male stvari koje zahtijevaju minimalno vremena i truda pomoći će vam da dobijete onaj stimulirajući osjećaj. 

Osim toga, ako nakon povratka u normalu s godišnjeg odmora imate problema da ne možete zaspati, stručnjaci preporučuju vježbe i tehnike opuštanja.

Djeca - posebna priča

Posebna priča s prilagodbom na spavanje nakon povratka s mora su oni najmlađi.

Čak se ovaj problem javlja i kod djece koja imaju uredne obrasce spavanja.

Problemi sa spavanjem mogu se razviti nakon čak i na vrlo kratkom odmoru.

Takvi problemi obično potraju od 3 do 4 dana, nakon čega vaše dijete ponovno spava kao mali anđeo.

Kako biste ubrzali proces povratka vašeg djeteta normalnim navikama, postoji nekoliko načina koji vam mogu pomoći;

Uz pridržavanje ovih savjeta, povratak u surovu stvarnost svakako će vam biti lakši i manje stresan.

A kako biste u život unijeli zdravije navike spavanja, pokušajte u spavaću sobu unijeti promjenu u vidu novog kreveta.

Pogledajte ponudu kreveta

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.