Spavanje na trbuhu i zašto bi ga trebali izbjegavati

spavanje-na-trbuhu-bol-u-kraljeznici-i-vratu
Datum objave: 27. 01. 2016.

Spavanje na trbuhu je nepravilan položaj spavanja i može biti uzrok raznih bolova. U nastavku saznajte zbog čega spavanje na trbuhu nije dobro za vas i okrenite se na bok ;)

Poslije napornog dana ili ludnice na poslu jedva čekamo da se bacimo u krevet. 

Namještamo se ispod hrpe deka i popluna sve do kad ne nađemo savršeni položaj i polako se "isključujemo" od vanjskog svijeta.

Budimo realni, kome još pada na pamet razmišljati o pravilnom položaju spavanja?

Ako se vi osjećate ugodno onda je taj položaj i najbolji, zar ne?

S jedne strane ste u pravu, ali s druge položaj spavanja može znatno utjecati na vašu kvalitetu spavanja i na zdravlje.

Jedan od lošijih položaja je popularno spavanje na trbuhu.

Zašto je spavanje na trbuhu loše?

Iako spavanje na trbuhu može ublažiti hrkanje i spriječiti pojavu apneje, isto tako stvara veliki pritisak na leđa i vrat.

Kao posljedica se mogu javiti bolovi zbog kojih nećete moći normalno funkcionirati tijekom dana te će vas pratiti nelagodni osjećaj u leđima i vratu.

Bolovi u leđima
Ako spavate na trbuhu bolovi u leđima su dosta česti (Foto: www.laprensa.com.)

 

Ovakva vrsta bolova često zna kvariti san, odnosno utjecati na kvalitetu sna.

Što je jača bol to je vjerojatnije da ćete se probuditi tijekom noći i ujutro se osjećati manje odmorno. 

Prema Mayo klinici, spavanje na trbuhu stvara pritisak na leđa i kralježnicu jer se većina naše tjelesne težine nalazi u središtu tijela. Tijelo zbog toga ne može zadržati neutralnu poziciju kralježnice.

Budući da svi živci prolaze kroz kralježnicu, bolovi, trnci i otupjelost se mogu pojaviti u bilo kojem djelu tijela (imate osjećaj kao da je dio tijela “zaspao”).

Vrat je dodatno opterećen

Osim ako niste shvatili kako disati kroz jastuk, tijekom spavanja morate okrenuti glavu na stranu.

Ovaj položaj glave napreže ili dodatno opterećuje stražnju stranu vrata gdje se nalaze mišići, tetive i diskovi.

Može doći i do diskus hernije - ozbiljnijih, neugodnih i izuzetno bolnih bolova u vratnoj kralježnici.

Popratni simptomi mogu biti trnci i bolovi u rukama, ramenima, slabost mišića ruku, ukočenost vrata, glavobolje i tako dalje. 

Ovaj položaj spavanja je također povezan i s išijasom - nagla bol koja se širi od donjeg dijela leđa do kukova, stražnjice i kroz noge.

Trudnice trebaju izbjegavati ovaj položaj

Trudnice ne bi smjele spavati na trbuhu
Ni tijekom ranije trudnoće nije preporučljivo spavanje na trbuhu

 

Kada spavate za dvoje morate dobiti što više kvalitetnog sna.

Sama ideja spavanja na trbuhu u kasnijoj trudnoći je poprilično smiješna, ali morali bi izbjegavati ovaj položaj i tijekom ranije trudnoće jer malo po malo dobivate dodatnu masu u središnjem dijelu tijela koji opterećuje kralježnicu. 

Također, beba će imati i više prostora ako nije pritisnuta između kralježnice i madraca. 

Iz istraživanja provedenog 2012. godine dokazano je kako je spavanje na lijevom boku najzdravije za trudnice jer se povećava protok krvi i osigurava optimalna razina kisika za majku i dijete.

Nema alternative?

Što ako ste čitav život spavali na trbuhu i unatoč svim ovim upozorenjima ne možete spavati na drugi način? Evo nekoliko savjeta koji bi vam mogli olakšati prilagodbu na drugačiji položaj spavanja.

  • Koristite tanji jastuk ili ga uklonite. Na ravnijem jastuku ćete manje naginjati glavu i vrat.
  • Koristite anatomski jastuk. Anatomski jastuk je izrađen od memory pjene koja pomaže održati prirodni položaj vratne kralježnice. Olakšava spavanje na boku i leđima, ali može biti prilično nelagodan kada spavate na trbuhu što je ujedno i dobro. Uz to, anatomski jastuk može i spriječiti pojavu bora.
  • Stavite jastuk ispod zdjelice. Pomoći će vam zadržati neutralniji položaj i maknuti pritisak s kralježnice. 
  • Protegnite se. S nekoliko minuta istezanja ujutro uskladit ćete dijelove tijela i smanjiti napetost u mišićima.
  • Kvaliteta madraca je važna. Kvaliteta madraca može diktirati i sam položaj spavanja. Ako imate stari, istrošeni madrac koji u sredini propada, spavanje na boku je teže. Mnogi smatraju kako im čvršći madrac omogućuje najbolju podršku za tijelo dok se za mekši madrac i vodene krevete odlučuje manji postotak ljudi. Razmislite o investiciji u kvalitetni madrac.

Nadamo se kako ćete dobro spavati, bez bolova u leđima ili noćnih buđenja.

Pazite na zdravlje i pobrinite se za što bolji san :) 

Pogledajte Happy Dreams madrace

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.