Utonite u san pomoću aromaterapije

Datum objave: 28. 11. 2018.

Moć mirisa je nevjerojatna. Jednostavan miris može nas u trenu podsjetiti na neko mjesto ili osobu, odnosno izazvati emocije i prizvati sjećanja.

Aromaterapija je grana alternativne medicine u kojoj se koriste eterična ulja i biljni ekstrakti za liječenje brojnih zdravstvenih tegoba. Ulja se koriste u medicinske i kozmetičke svrhe već tisućama godina.

Mirisi i eterična ulja djeluju i na emotivnoj i na fizičkoj razini. Izvrsno ublažavaju stres i podižu raspoloženje.

Kad je nesanica u pitanju, aromaterapija ne može izliječiti nesanicu ili njezin temeljni uzrok, ali umirujuća i opuštajuća eterična ulja mogu vam pomoći da brže utonete u san i ne budite se sve do zvona alarma ujutro.

U slučaju da imate trajni, ozbiljan poremećaj spavanja, trebali biste posjetiti vašeg liječnika kako bi se otkrio korijen uzroka vaše nesanice.

Ako patite od povremenih nesanica ili poremećaja spavanja i otvoreni ste za isprobavanje ideja koje vam možda mogu pomoći da se brže nađete u svijetu snova, imamo nekoliko aromatičnih prijedloga za vas. 

Mirisna lampa

Na izboru imate razne vrste aroma lampica, od keramičkih mirisnih svjetiljki s posudicom za isparavanje ulja, do električnih (koje čak imaju i daljinski upravljač). Mirisna lampa je dobrodošla u svakoj spavaćoj sobi. Osim što može biti zgodna dekoracija, može vas i lijepo uspavati. Aroma lampu (ili svjetiljku) obavezno koristite prema uputama koje ste dobili uz nju.

Mirisna lampa je dobrodošla u svakoj spavaćoj sobi.

Sprej za posteljinu

Sami napravite svoj umirujući aromatični sprej, kojim ćete lagano poprskati posteljinu prije spavanja.

Sve što vam treba je bočica za sprej (s finim raspršivačem), 30-40 kapi vašeg omiljenog eteričnog ulja (ili kombinacija dva ulja), 400 ml destilirane vode te 400 ml medicinskog alkohola. Sastojke dobro promiješajte i pustite da sprej malo odstoji.

Eterična ulja mogu varirati po jačini. Možda biste trebali prvo isprobati s 20 kapi, posebno ako ste vi (ili vaš partner u krevetu) osjetljiviji na jače arome. Ostavite mješavinu tako jedan dan, prije nego što zaključite da je aroma preslaba. Uvijek možete dodati nekoliko kapi više ako vam je miris preslab.

Prije svake upotrebe protresite bočicu i lagano poprskajte posteljinu. Pazite da sprej ne dođe u direktni kontakt s vašom kožom, namještajem ili u čašu vode koju držite u blizini kreveta.

Koristite samo lagano obojena eterična ulja inače sprej može uprljati posteljinu.

Priuštite si mirisnu kupku

Aromatična kupka može biti odličan način da se opustite, ali izbjegavajte kupku neposredno prije odlaska u krevet. Topla voda može ubrzati cirkulaciju i to vas može razbuditi. Za kupku odaberite eterična ulja koja su sigurna za vašu kožu.

Priuštite si opuštajuću mirisnu kupku.

Prilikom pripreme kupke, budite maštoviti i kreativni s odabirom eteričnih ulja.

A uz aromatičnu kupku...

...šalica čaja uvijek je dobra ideja

Čajevi od biljki koje imaju prirodni sedacijski učinak mogu djelovati umirujuće i opuštajuće prije spavanja. Isprobajte prirodni čaj od kamilice. Čaj od pasiflore (eng. Passion Flower) ili valerijane djeluju na isti način, ali nemaju onaj svima dobro poznat i ugodan okus kao čaj od kamilice.

Izbjegavajte stimulirajuća aromatična ulja prije spavanja

Neka eterična ulja mogu biti osobito energizirajuća i stimulirajuća (npr. čempres, ružmarin, grejp, limun, paprena metvica). Izbjegavajte korištenje takvih ulja i proizvoda koji ih sadrže prije spavanja jer vas mogu razbuditi. Ali zato ih uvijek možete preporučiti nekome tko za razliku od vas ima problema s buđenjem

Izbjegavajte stimulirajuća aromatična ulja prije spavanja.

Eterična ulja koja će vam priuštiti miran i opušten san:

  • Lavanda - njezin blag miris ima izrazito umirujuća svojstva, opušta i otklanja osjećaj napetosti, pa se korištenje aromatičnog ulja lavande preporučuje svima koji pate od stresa i nesanice.
  • Bergamot - dolazi iz porodice citrusa, ima lagan i osvježavajući miris. Stimulirajuće ulje s antiseptičkim učinkom kada se koristi lokalno, a također je poznat po svom analgetičkom učinku.
  • Slatka naranča - učinkovito djeluje kao antidepresiv, antiseptik, antispazmodik, dezodorans, stimulator cirkulacije i probave. Ima svježi i slatki miris i iznimno je prikladno za spavanje, a vole ga i djeca.
  • Ravensara - ima nježan miris, jedno je od najblažih ulja i ima izuzetno širok raspon primjena u drugim područjima. Ulje ravensare primjenjuje se za liječenje brojnih tegoba.
  • Matičnjak - biljka matičnjak srodnik je kadulje i lavande. Nekoliko studija potvrdilo je pozitivno djelovanje matičnjaka na stres, nesanicu i napetost. Poboljšava koncentraciju, a sa svojim toplim mirisom zasigurno jedan od boljih izbora za aromatičnu kupku.
  • Ylang Ylang - ulje ima sladak, orijentalni miris i odlično je sredstvo protiv depresije, anksioznosti i slabog libida. Poznato je još i kao “ljubavno ulje”.

 

Eterična ulja su visoko koncentrirana i ne smiju se primjenjivati direktno na kožu, bez obzira na to što su potpuno prirodna. Na pojedine vrste ulja kod nekih osoba može se javiti alergija, stoga bi bilo dobro da prije korištenja potražite savjet stručnjaka.

Želimo vam sretne mirisne snove!

PROVJERI NAŠU PONUDU KREVETA    I MADRACA