Zapamtite svoje snove uz par jednostavnih trikova

Sjećanje snova
Datum objave: 25. 07. 2016.

Čak i ako se aktivno trudite da zapamtite svoje snove, ako ste pod puno stresa i ne naspavate se dobro, to može utjecati na vašu sposobnost prisjećanja snova

Iako se većina ljudi svojih snova ne sjeća, svi mi sanjamo tijekom noći.

Mnogo nas gotovo uvijek uspije zapamtiti svoje snove, neki ih zapišu, neki ne, a neki im ne pridaju nikakvu pažnju.

Jedan od glavnih razloga za nemogućnost prisjećanja snova je previše stresa.

Čak i ako se aktivno trudite da zapamtite svoje snove, ako ste pod puno stresa i ne naspavate se dobro, to može utjecati na vašu sposobnost prisjećanja snova.

Tri su glavne metode na kojima bi trebala počivati uspješnost prisjećanja vaših snova; radnje koje prethode spavanju, buđenje i razdoblje ostatka dana.

Prije nego što legnete u krevet

Pokušajte organizirati odlazak u krevet svake večeri u isto vrijeme, a isto neka bude i s buđenjem
Pokušajte organizirati odlazak u krevet svake večeri u isto vrijeme, a isto neka bude i s buđenjem

1. Planirajte dovoljno sna

Najvažnija stvar kada su u pitanju snovi jest dovoljna količina kvalitetnog sna.

Poznato je da se snovi javljaju kada je naše tijelo u fazi poznatoj kao REM (rapid eye movement).

Tijelo je tada u stanju mirovanja, ali um je aktivan i dok spavamo.

Ako ne spavate dovoljno noću ili je vaš san je prekinut bit ćete uskraćeni za dobar dio kolača REM spavanja, pa time i za manje snova.

Pokušajte organizirati odlazak u krevet svake večeri u isto vrijeme, a isto neka bude i s buđenjem.

Većina ljudi treba između 7 i 9 sati sna dnevno. Ljudi koji spavaju manje od šest sati imaju problema s prisjećanjem snova, jer duži, živopisni snovi, se odvijaju kasnije tijekom ciklusa spavanja.

Stvorite ugodan ambijent za spavanje. Uklonite zvukove i smetnje iz vaše spavaće sobe koji bi vas mogle spriječiti od pada u duboki san.

Biljkama osigurajte dovoljno kisika, a ako je potrebno, nosite čepiće za uši, i pobrinite se da imate kvalitetne zavjese i rolete koje blokiraju svjetlost izvana i nježno zamrače vašu spavaću sobu.

2. Papir i olovka nadomak kreveta

Stavite blok ili bilježnicu i olovku nadomak kreveta.

Provjerite je li blok otvoren na slobodnoj stranici na kojoj možete pisati, tako da ne morate tražiti praznu stranicu kada se probudite.

Uvijek ostavljajte olovku na istom mjestu, tako da je ne morate tražiti usred noći.

Alternativa za pisanje snova je da koristite kasetofon ili diktafon i tako verbalno prepričate sami sebi što vam se dogodilo u snu.

Stavite blok i olovku nadomak kreveta i uvijek ih ostavljajte na istom mjestu da ih ne morate tražiti usred noći
Stavite blok i olovku nadomak kreveta i uvijek ih ostavljajte na istom mjestu da ih ne morate tražiti usred noći

3. Držite budilicu u blizini svog kreveta

Ako morate ustati iz kreveta kako bi isključili alarm na budilici, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali.

Pokušajte ne koristiti radio budilicu, budući da bi vam glasovi i zvukovi vaše omiljene jutarnji emisije mogli biti zbunjujući.

Najbolje bi bilo ako se možete probuditi bez budilice.

4. Bez alkohola prije spavanja

Nemojte jesti tešku hranu, a pogotovo ne piti alkohol ili uzimati lijekove tik prije spavanja. Kava se također ne preporuča prije spavanja.

Kemikalije u alkoholnim spojevima i lijekovima mogu utjecati na sposobnost vašeg mozga da zapamti snove.

Pokušajte ne uzimati ništa barem nekoliko sati prije odlaska na spavanje, tako da ništa ne ometa vaše navike spavanja i kasnije sjećanje snova.

5. Umirite um i tijelo prije spavanja

Imate li previše stresnih misli u svojoj glavi prije odlaska na počinak?

Prije nego što odete u krevet, neka se vaš um opusti kako biste bili slobodniji od teških misli.

Izbjegavajte uzimanje pametnog telefona ili laptopa u krevet prije spavanja.

Provjera elektroničke pošte ili surfanje po Facebooku prije spavanja ne daje vašem umu dovoljno vremena da se umiri prije spavanja.

Pokušajte s meditacijom, masažom ili kakvom drugom opuštajućom tehnikom poput tuširanja.

6. Budite čvrsti u odluci

Donesite svjesnu odluku da se doista želite prisjetiti svojih snova.

Imate veće šanse za sjećanje snova ako stvarno to želite.

Ako morate ustati iz kreveta kako bi isključili budilicu, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali
Ako morate ustati iz kreveta kako bi isključili budilicu, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali

Jutro nakon buđenja

1. Koncentrirajte se što ranije

Koncentrirajte se na svoj san čim se probudite.

Obično se možete sjetiti samo zadnjeg sna kojeg ste sanjali prije jutra.

U pravilu, ne mičite se i ne radite ništa. Ostanite u istom položaju u kojem ste se probudili i pokušajte se sjetiti što je više moguće toga o snu.

2. Zapišite zapažanja u dnevnik

Sada se vraćamo na onaj dio zašto je važno imati olovku i papir odmah do kreveta, a ne u kutu spavaće sobe.

Kada otvorite oči, zapišite što više toga o svom snu, počevši s osnovnim skicama koje uključuju podatke kao što su mjesto, osnovne radnje, likovi, itd.

Ako se možete sjetiti nekih dijaloga, odlično. 

Zapisujte sve što vam je ostalo u sjećanju, čak i ako se radi o jednoj slici. Kada ćete imati osnovne crte, lakše ćete se prisjetiti ostatka sna.

Emocije su, također, jako bitno iskustvo. Ako se recimo probudite zabrinuti ili ushićeni, zapitajte se zašto.

3. Češćim buđenjem omogućavate produktivnost

Imamo nekoliko REM ciklusa tijekom noći, a oni su sve duži i duži kako se bliži jutro.

Ako bilježite samo posljednji san koji ste imali prije nego što ste de probudili, riskirate da se ne sjećate svih ostalih snova tijekom noći.

Svima nam je ugodnije ponovno pokušati zaspati nakon što smo se u noći probudili, ali upravo taj moment biste trebali iskoristiti i pokušati se prisjetiti što ste maloprije sanjali. 

Prolazimo kroz potpuni ciklus spavanja otprilike svakih 90 minuta, tako da biste mogli pronaći produktivnu metodu postavljanjem alarma da se probudite svakih 90 minuta, ali kada ste u dubokom snu.

Otprilike bi to moglo biti u 4,30, zatim u 6 i potom zadnje buđenje u 7,30.

Aktivnosti tijekom ostatka dana

1. Imajte bilježnicu uvijek uza se

Tijekom dana imajte uza se olovku i papir ili diktafon.

Često će nešto što vidimo ili čujemo kasnije tijekom dana pokrenuti sjećanje na san iz prethodne noći.

O tim sjećanjima, kako god ona mutna i nejasna bila, razmišljajte tijekom dana kako bi vidjeli možete li se sjetiti kako se ona uklapaju u ostatak sna.

Ponekad se memorija može slegnuti upravo kada zauzmemo istu fizičku poziciju koju smo imali dok smo sanjali
Ponekad se memorija može slegnuti upravo kada zauzmemo istu fizičku poziciju koju smo imali dok smo sanjali

2. Legnite u krevet

Ponekad se memorija može slegnuti upravo kada zauzmemo istu fizičku poziciju koju smo imali dok smo sanjali.

Pokušajte staviti glavu na isto mjesto na jastuku, okrenite se u isti položaj i zatvorite oči.

Također, stvorite jednaki ugođaj u sobi; zatvorite zavjese, ugasite svjetla i eliminirajte buku.

Ako vam se san polako vraća, nemojte odmah ustati iz kreveta, već pokušajte zapamtiti što više toga je moguće.

3. Vježbajte ponovno i iduće noći

Za uspješno prisjećanje snova potrebno je dosta truda i prakse.

Što više postajete svjesni svojih snova, to je vjerojatnije da ste ih i zapamtiti.

Neka vam navika postane zapisivanje dojmova iz snova kao prva stvar koju radite kada se probudite.

Proces će postati lakše s vremenom. Garantiramo smiley.

4. Uočavajte navike i promjene

S vremenom ćete shvatiti koji čimbenici utječu više, a koji manje na to da zapamtite svoje snove.

Pokušajte uočiti obrasce koji se odnose na vrijeme odlaska u krevet, buđenja ujutro, temperaturu u sobi, što ste jeli za večeru, itd.

Sve će vam to pomoći da budete uspješniji u prisjećanju onoga što se proživjeli u snu.

A da bi vam san bio lakši i kvalitetniji te kako biste se bolje mogli prisjetiti svojih snova, pokušajte spavati na novom madracu.

Madrac za bolji san laugh 

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • happy-dreams.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Happy Dreams je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Happy Dreams je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. 6Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Happy Dreams Web stranicama.

Slažem se s Uvjetima privatnosti (dostavna služba)

Slažem se s Uvjetima privatnosti (korisnički podaci)