Zapamtite svoje snove uz par jednostavnih trikova

Sjećanje snova
Datum objave: 25. 07. 2016.

Čak i ako se aktivno trudite da zapamtite svoje snove, ako ste pod puno stresa i ne naspavate se dobro, to može utjecati na vašu sposobnost prisjećanja snova

Iako se većina ljudi svojih snova ne sjeća, svi mi sanjamo tijekom noći.

Mnogo nas gotovo uvijek uspije zapamtiti svoje snove, neki ih zapišu, neki ne, a neki im ne pridaju nikakvu pažnju.

Jedan od glavnih razloga za nemogućnost prisjećanja snova je previše stresa.

Čak i ako se aktivno trudite da zapamtite svoje snove, ako ste pod puno stresa i ne naspavate se dobro, to može utjecati na vašu sposobnost prisjećanja snova.

Tri su glavne metode na kojima bi trebala počivati uspješnost prisjećanja vaših snova; radnje koje prethode spavanju, buđenje i razdoblje ostatka dana.

Prije nego što legnete u krevet

Pokušajte organizirati odlazak u krevet svake večeri u isto vrijeme, a isto neka bude i s buđenjem
Pokušajte organizirati odlazak u krevet svake večeri u isto vrijeme, a isto neka bude i s buđenjem

1. Planirajte dovoljno sna

Najvažnija stvar kada su u pitanju snovi jest dovoljna količina kvalitetnog sna.

Poznato je da se snovi javljaju kada je naše tijelo u fazi poznatoj kao REM (rapid eye movement).

Tijelo je tada u stanju mirovanja, ali um je aktivan i dok spavamo.

Ako ne spavate dovoljno noću ili je vaš san je prekinut bit ćete uskraćeni za dobar dio kolača REM spavanja, pa time i za manje snova.

Pokušajte organizirati odlazak u krevet svake večeri u isto vrijeme, a isto neka bude i s buđenjem.

Većina ljudi treba između 7 i 9 sati sna dnevno. Ljudi koji spavaju manje od šest sati imaju problema s prisjećanjem snova, jer duži, živopisni snovi, se odvijaju kasnije tijekom ciklusa spavanja.

Stvorite ugodan ambijent za spavanje. Uklonite zvukove i smetnje iz vaše spavaće sobe koji bi vas mogle spriječiti od pada u duboki san.

Biljkama osigurajte dovoljno kisika, a ako je potrebno, nosite čepiće za uši, i pobrinite se da imate kvalitetne zavjese i rolete koje blokiraju svjetlost izvana i nježno zamrače vašu spavaću sobu.

2. Papir i olovka nadomak kreveta

Stavite blok ili bilježnicu i olovku nadomak kreveta.

Provjerite je li blok otvoren na slobodnoj stranici na kojoj možete pisati, tako da ne morate tražiti praznu stranicu kada se probudite.

Uvijek ostavljajte olovku na istom mjestu, tako da je ne morate tražiti usred noći.

Alternativa za pisanje snova je da koristite kasetofon ili diktafon i tako verbalno prepričate sami sebi što vam se dogodilo u snu.

Stavite blok i olovku nadomak kreveta i uvijek ih ostavljajte na istom mjestu da ih ne morate tražiti usred noći
Stavite blok i olovku nadomak kreveta i uvijek ih ostavljajte na istom mjestu da ih ne morate tražiti usred noći

3. Držite budilicu u blizini svog kreveta

Ako morate ustati iz kreveta kako bi isključili alarm na budilici, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali.

Pokušajte ne koristiti radio budilicu, budući da bi vam glasovi i zvukovi vaše omiljene jutarnji emisije mogli biti zbunjujući.

Najbolje bi bilo ako se možete probuditi bez budilice.

4. Bez alkohola prije spavanja

Nemojte jesti tešku hranu, a pogotovo ne piti alkohol ili uzimati lijekove tik prije spavanja. Kava se također ne preporuča prije spavanja.

Kemikalije u alkoholnim spojevima i lijekovima mogu utjecati na sposobnost vašeg mozga da zapamti snove.

Pokušajte ne uzimati ništa barem nekoliko sati prije odlaska na spavanje, tako da ništa ne ometa vaše navike spavanja i kasnije sjećanje snova.

5. Umirite um i tijelo prije spavanja

Imate li previše stresnih misli u svojoj glavi prije odlaska na počinak?

Prije nego što odete u krevet, neka se vaš um opusti kako biste bili slobodniji od teških misli.

Izbjegavajte uzimanje pametnog telefona ili laptopa u krevet prije spavanja.

Provjera elektroničke pošte ili surfanje po Facebooku prije spavanja ne daje vašem umu dovoljno vremena da se umiri prije spavanja.

Pokušajte s meditacijom, masažom ili kakvom drugom opuštajućom tehnikom poput tuširanja.

6. Budite čvrsti u odluci

Donesite svjesnu odluku da se doista želite prisjetiti svojih snova.

Imate veće šanse za sjećanje snova ako stvarno to želite.

Ako morate ustati iz kreveta kako bi isključili budilicu, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali
Ako morate ustati iz kreveta kako bi isključili budilicu, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali

Jutro nakon buđenja

1. Koncentrirajte se što ranije

Koncentrirajte se na svoj san čim se probudite.

Obično se možete sjetiti samo zadnjeg sna kojeg ste sanjali prije jutra.

U pravilu, ne mičite se i ne radite ništa. Ostanite u istom položaju u kojem ste se probudili i pokušajte se sjetiti što je više moguće toga o snu.

2. Zapišite zapažanja u dnevnik

Sada se vraćamo na onaj dio zašto je važno imati olovku i papir odmah do kreveta, a ne u kutu spavaće sobe.

Kada otvorite oči, zapišite što više toga o svom snu, počevši s osnovnim skicama koje uključuju podatke kao što su mjesto, osnovne radnje, likovi, itd.

Ako se možete sjetiti nekih dijaloga, odlično. 

Zapisujte sve što vam je ostalo u sjećanju, čak i ako se radi o jednoj slici. Kada ćete imati osnovne crte, lakše ćete se prisjetiti ostatka sna.

Emocije su, također, jako bitno iskustvo. Ako se recimo probudite zabrinuti ili ushićeni, zapitajte se zašto.

3. Češćim buđenjem omogućavate produktivnost

Imamo nekoliko REM ciklusa tijekom noći, a oni su sve duži i duži kako se bliži jutro.

Ako bilježite samo posljednji san koji ste imali prije nego što ste de probudili, riskirate da se ne sjećate svih ostalih snova tijekom noći.

Svima nam je ugodnije ponovno pokušati zaspati nakon što smo se u noći probudili, ali upravo taj moment biste trebali iskoristiti i pokušati se prisjetiti što ste maloprije sanjali. 

Prolazimo kroz potpuni ciklus spavanja otprilike svakih 90 minuta, tako da biste mogli pronaći produktivnu metodu postavljanjem alarma da se probudite svakih 90 minuta, ali kada ste u dubokom snu.

Otprilike bi to moglo biti u 4,30, zatim u 6 i potom zadnje buđenje u 7,30.

Aktivnosti tijekom ostatka dana

1. Imajte bilježnicu uvijek uza se

Tijekom dana imajte uza se olovku i papir ili diktafon.

Često će nešto što vidimo ili čujemo kasnije tijekom dana pokrenuti sjećanje na san iz prethodne noći.

O tim sjećanjima, kako god ona mutna i nejasna bila, razmišljajte tijekom dana kako bi vidjeli možete li se sjetiti kako se ona uklapaju u ostatak sna.

Ponekad se memorija može slegnuti upravo kada zauzmemo istu fizičku poziciju koju smo imali dok smo sanjali
Ponekad se memorija može slegnuti upravo kada zauzmemo istu fizičku poziciju koju smo imali dok smo sanjali

2. Legnite u krevet

Ponekad se memorija može slegnuti upravo kada zauzmemo istu fizičku poziciju koju smo imali dok smo sanjali.

Pokušajte staviti glavu na isto mjesto na jastuku, okrenite se u isti položaj i zatvorite oči.

Također, stvorite jednaki ugođaj u sobi; zatvorite zavjese, ugasite svjetla i eliminirajte buku.

Ako vam se san polako vraća, nemojte odmah ustati iz kreveta, već pokušajte zapamtiti što više toga je moguće.

3. Vježbajte ponovno i iduće noći

Za uspješno prisjećanje snova potrebno je dosta truda i prakse.

Što više postajete svjesni svojih snova, to je vjerojatnije da ste ih i zapamtiti.

Neka vam navika postane zapisivanje dojmova iz snova kao prva stvar koju radite kada se probudite.

Proces će postati lakše s vremenom. Garantiramo smiley.

4. Uočavajte navike i promjene

S vremenom ćete shvatiti koji čimbenici utječu više, a koji manje na to da zapamtite svoje snove.

Pokušajte uočiti obrasce koji se odnose na vrijeme odlaska u krevet, buđenja ujutro, temperaturu u sobi, što ste jeli za večeru, itd.

Sve će vam to pomoći da budete uspješniji u prisjećanju onoga što se proživjeli u snu.

A da bi vam san bio lakši i kvalitetniji te kako biste se bolje mogli prisjetiti svojih snova, pokušajte spavati na novom madracu.

Madrac za bolji san laugh 

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.