Valunzi i noćno znojenje vam kradu san? Saznajte kako si pomoći

Datum objave: 26. 02. 2016.

Polovica žena u menopauzi bori se s navalama vrućine (valunzima). Naleti vrućine javljaju se kao osjećaji intenzivne tjelesne topline, a često se javljaju i tijekom noći te uzrokuju nesanicu.

Ako ste u menopauzi i mučite se s navalama vrućine, bez brige - niste sami.

Prema statistikama, polovica žena u menopauzi bori se s navalama vrućine, odnosno valunzima.

Naleti vrućine javljaju se kao osjećaji intenzivne tjelesne topline, a često se javljaju i tijekom noći te uzrokuju noćno znojenje i nesanicu.

Stvar je u tome da se tijekom naleta vrućine tijelo počinje intenzivnije znojiti kako bi se ohladilo.

Mnoge žene koje imaju problema s naletima vrućine i valunzima spavaju u hladnijoj sobi pa kad se probude u mokroj odjeći nakon napada vrućina, moguće je da im odjednom počnje biti hladno i čak da se počnu tresti.

Nakon takvih neugodnih noćnih iskustava teško je ponovno zaspati.

Pa što učiniti?

Za početak pomirite se da vaše tijelo prolazi kroz potpuno prirodan biološki proces i pokušajte mu pomoći da se s njime čim bolje nosi.


Zdravim navikama pomozite tijelu da se čim lakše nosi s hormonskim promjenama

 

Pokušajte iz svojeg života izbaciti nezdrave navike i pomozite tijelu da se na prirodan način regenerira i nosi s hormonskim promjenama koje su uobičajene za razdoblje menopauze.

obavezno izbjegavajte

Uvedite zdrave navike

  • uspostavite umirujući rutinu prije spavanja kako bi smanjili stres
  • počnite vježbati - to će vam pomoći da bolje spavate
  • nosite laganu, prozračnu odjeću za spavanje
  • odijevajte se slojevito, tako da lako možete dodavati ili skidati odjeću u skladu s tim kako se osjećate
  • nabavite ventilator
  • smanjite termostat prije nego što odete u krevet
  • često okrećite jastuk
  • održavajte zdravu tjelesnu težinu

smanjite valunge uz pomoć ljekovitog bilja

I biljke mogu spriječiti neke od simptoma menopauze jer u sebi sadrže fitoestrogen i fitoprogesteron - tvari koje su po svom sastavu i djelovanju slične našim spolnim hormonima.

 

I dok biljke i čajeve možete slobodno koristiti, ako se odlučite na neke dodatke prehrani bilo bi dobro da se konzultirate s liječnikom prije upotrebe.

Neke od biljaka koje mogu pomoći:

  1. Ginseng pomaže kod mnogih zdravstvenih problema, uključujući tegobe menopauze. Sprečava umor, probleme s pamćenjem i poremećaj sna. Što je korijen ginsenga stariji to je kvalitetniji jer sadrži više ljekovitih tvari. 
  2. Soja. Prema nekim studijama jedan do dva obroka soje dnevno mogu pomoći ublažiti valunge.
  3. Ulje žutog noćurka se smatra jednim od najbogatijih izvora esencijalnih masnih kiselina (alfa-linolenske kiseline i gama-linolenske kiseline). Gama linolenska kiselina pomaže u regulaciji hormonske uravnoteženosti u organizmu, a posebno se preporučuje ako patite od valova vrućine (valunga) i noćnog znojenja.

Sve u svemu, ako vas muče napadi vrućine i noćno znojenje nemojte odustati od potrage za rješenjem, jer treba vam kvalitetan noćni san. 

Imajte na umu i kako rješenje koje je savršeno funkcioniralo za vapu prijateljicu, ne mora nužno i vama pomoći.

Ako iskušavate razne stvari, možda ne bi bilo loše da počnete voditi dnevnik spavanja kako bi mogli odrediti što vam najviše pomaže. To može potrajati neko vrijeme, ali će biti od pomoći u potrazi za učinikovitim rješenjem.

Naravno, obratite pozornost i na vaš madrac te ga svakako zamijenite ako je stariji od osam godina. 

Razmislite o investiranju u madrac od pjene, odnosno madrac od latexa, jer to su materijali koji će vam osigurati svježinu i prozračnost tijekom cijele noći.

Želimo vam mirne noći, bez noćnih buđenja.

Pogledaj madrace od pjene

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.