Prošećite prije spavanja za ugodan san

Datum objave: 03. 04. 2018.

Ako vam je potrebno puno vremena da nakon napornog dana zaspite, trebali biste probati prošetati prije spavanja. Šetnja ima mnoge pogodnosti za zdravlje i dobro raspoloženje, a šetnjom prije spavanja sigurno ćete lakše utonuti u miran i ugodan san...

Idete li svaki dan u šetnju? 
Vjerojatno ne. Šetnju se uopće ne doživljava kao fizičku aktivnost. Ona je u glavama ne-šetača rezervirana za tri tipa osoba:

  • mame s bebama
  • vlasnike pasa
  • umirovljenike

No hodanje je vrlo bitan dio dana. Velik broj ljudi dane provodi sjedeći za računalom. Dok nam je mozak upaljen, tijelo nam ne radi. 
Hodanje do ureda je zamijenio automobil, a uz sveprisutnu tehnologiju potreba za izlaskom iz kuće sve je rjeđa. 

A i tada većina ponovo sjeda u auto  

Šetnja troši kalorije i podiže raspoloženje

Šetnja u prirodi

No, koliko god se hodanje čini jednostavno i dosadno, šetnja dobro utječe na zdravlje i raspoloženje: 

  • Podiže raspoloženje i razbistruje um te smanjuje razine stresa. 
  • Pomaže u gubitku tjelesne težine i troši kalorije.
  • Smanjuje i razinu šećera u krvi pa smanjuje i rizik od dijabetesa. 
  • Smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i raka. 
  • Jača imunitet i štiti od prehlade i gripe. 
  • Uz šetnju brži je oporavak od bolesti te su simptomi blaži. 
  • Za razliku od drugih fizičkih aktivnosti, ne opterećuje zglobove i poboljšava protok krvi. 
  • Nakon šetnje lakše zaspimo. 

Šetnja vas doista može uspavati...zzz

Mnoga istraživanja pokazuju kako postoji veza između šetnje prije spavanja i dobrog sna. Zapravo, potvrdili su onu staru izreku koju bake govore za bebe i djecu: “Mora da se nadisao svježeg zraka pa sad čvrsto spava”.

U jednom istraživanju znanstvenici su uspoređivali vrijeme koje je osobama koje pate od nesanice bilo potrebno da zaspe, ovisno o tome jesu li prije spavanja radili neku jaku fizičku aktivnost poput trčanja ili su prošetali prije spavanja. 

Dokazali su kako šetnja ima bolji učinak na miran san od trčanja ili neke druge jače fizičke aktivnosti. Odnosno, žešća fizička aktivnost prije spavanja čak odmaže ugodnom spavanju.

Nesanica

Od svih fizičkih aktivnosti prije spavanja, šetnja je dokazano dovela do najvećeg smanjenja u vremenu koje je potrebno za zaspati.  

Naime, tijekom fizičke aktivnosti povećava se tjelesna temperatura te se tijelo nakon toga mora ohladiti. 

Prilikom jačeg tjelesnog napora puno je više vremena potrebno kako bi se snizila tjelesna temperatura. Dok se nakon šetnje povećana tjelesna temperatura brže smanjuje, a hlađenjem tijela nam se počinje spavati pa nam je nakon večernje šetnje lakše zaspati. 

Zato ni ne čudi što je ispitanicima nakon šetnje bilo lakše zaspati, usprkos nesanici. Ne samo da šetnja pomaže da lakše utonemo u san, nego da i duže i mirnije spavamo. 

Večernja šetnja par sati prije spavanja povećava dubok san za 75%, no važno je paziti na vrijeme kad idete u šetnju. Najkasnije vrijeme pogodno za večernju šetnju je barem tri sata prije spavanja. Inače bi mogli postići kontraefekt, teže zaspati i manje se naspavati. 

San je važan za odmor i funkcioniranje organizma, no da bi san imao efekta, potrebno je kvalitetno se naspavati. 

Miran san

Nedostatak sna ili loš san mogu imati negativan utjecaj na zdravlje. Nakon lošeg sna bit ćete umorni sljedeći dan, bez obzira na količinu sna. 

Stoga je nužno da se dobro naspavate, a kratka šetnja prije spavanja to će osigurati. 

Šetnja je besplatna i uvijek dostupna, najbolji lijek ako se borite s nesanicom. 
Ako provodite dane sjedeći, razgibajte se prije spavanja i sigurno ćete brže zaspati i odmoriti se.
Krenite već danas s ovom zdravom navikom svakodnevne šetnje prije spavanja i uživajte u boljem i mirnijem snu.

Za dobar san svakako vam je potreban i kvalitetan madrac na kojem ćete odmah utonuti u san nakon večernje šetnje.

PRONAĐITE SAVRŠEN MADRAC

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.