Sedam savjeta za bolji san

1. Izaberite odgovarajuću boju. Boja koju ste koristili za bojanje zidova, kao i boja namještaja, utječu na to kako se osjećate u svojoj spavaćoj sobi, a posljedično i na samo spavanje. Istraživanja su pokazala kako prigušene nijanse plave i zelene boje mogu izazvati osjećaj opuštanja, smirenosti, udobnosti te mira i nade. Također, svijetle boje poput breskve ili bež nijanse mogu umiriti vaša osjetila prije polaska u krevet.
Datum objave: 11. 03. 2013.

Kako izgraditi svoje čarobno mjesto za sretne snove? Pročitaj naše savjete za zdrav san.

Jedan od najboljih savjeta za zdrav život je dovoljna količina kvalitetnog sna. Ako imate problema s odlaskom na spavanje, vrijeme je da izgradite svoje čarobno mjesto za sretne snove. Imate problema s odlaskom u krevet? Ne brinite, niste jedini. Prema podacima američke zaklade National Sleep Foundation, više od 13 posto odraslih Amerikanaca ima problema sa spavanjem. Rezultati se mogu primjeniti i na druge države, a srećom, uz nekoliko koraka redizajniranja sobe, zdrav san je samo nekoliko koraka dalje.

1. Izaberite odgovarajuću boju. Boja koju ste koristili za bojanje zidova, kao i boja namještaja, utječu na to kako se osjećate u svojoj spavaćoj sobi, a posljedično i na samo spavanje. Istraživanja su pokazala kako prigušene nijanse plave i zelene boje mogu izazvati osjećaj opuštanja, smirenosti, udobnosti te mira i nade. Također, svijetle boje poput breskve ili bež nijanse mogu umiriti vaša osjetila prije polaska u krevet.

2. Prozračite prostor. Lagano disanje osigurat će bolje spavanje. Otvarajte prozore sobe redovito kako biste izmjenili zrak te pustili svjež u prostoriju. Razmislite o postavljanju HEPA sustav filtera koji će pročistiti sobu te zrak osloboditi tolksičnosti i alergena. Dodatnu prednost može dati aromaterapija, pa pokušajte pošpricati svoj jastu s maglicom od kombinacije vode i mirisa lavande, vanilije ili kamilice, ovisno o preferirajućem mirisu koji će vam pomoći da lakše utonete u san.

3. Izaberite odgovarajući madrac i krevet. Madraci i kreveti važna su stavka zdravog sna budući da gotovo trećinu života provedemo spavajući. Ima smisla odvojiti svoje vrijeme i novac na ulaganje u spomenute elemente kako biste zadovoljili svoje potrebe za zdravim i kvalitetnim snom. Pronađite trgovinu koja omogućuje testiranje madraca i jastuka prije same kupnje. Ako vam korišteni madraci ili jastuci ne odgovaraju te se budite umorni ili s bolovima u leđima, svakako zamijenite za druge.

4. Ugasite svjetlo. Iako se ovaj savjet čini očitim, vodite računa da je u sobi dovoljno mračno za esencijalno dobar san. Isključite ili blokirajte sve izvore svjetlosti te vodite računa da na prozorima imate zastore ili rolete. Čak i noćna ulična rasvjeta ili mjesečina mogu vas probuditi ako imate lagan san. Ako vam je, s druge strane, potrebna određena količina svjetlosti kako biste zaspali, preporuča se stolna lampa s regulacijom koja će osigurati ''nježnu'' rasvjetu.

5. Odmaknite sat od sebe. Jednostavna, ali učinkovita prilagodba u spavaćoj sobi je sat okrenut od kreveta. Prvenstveno je to bitno ako sat svijetli, pa svjetlost može utjecati na vaš san, a drugo, i bitnije, je da gledanje u okretanje kazaljki ili promjene minuta na digitalnom satu može uzrokovati mentalni stres koji će djelovati uznemirujuće i neće vam dati zaspati.

6. Riješite se televizora i kompjutora. Vaša spavaća soba treba biti prostor za sneno i intimno okruženje, a elektronika to svakako nije te može čak i odmoći. Svoj televizor smjestite u dnevnu sobu, a kompjutor u radni prostor. Ako ipak spavaću sobu morate koristiti kao radni prostor, vodite računa da je kompjutor odmaknut i odvojen od kreveta te izvan dosega pogleda.

7. Pospremite svoj ormar. Organizirajte svoj ormar i police kako soba ne bila prepuna hrpa odjeće ili knjiga. Također, izbacite nedovršene projekte iz sobe kako vam nebi stvarali stres. Pospremljena soba može dovesti do ''pospremljenih'' misli, manjeg ometanja te jednostavnijeg opuštanja.

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.