Kako šećer u krvi utječe na spavanje?

Umorni ste od buđenja tijekom noći? Možda je krivac šećer u krvi
Datum objave: 16. 08. 2017.

Imate problema sa spavanjem? Postalo vam je zamorno buditi se iz sna i provoditi budnu noć? Počnite se zdravo hraniti i pripazite na unos šećera u organizam. 

Jeste li osoba koja neprestano jede velike i nezdrave obroke svaki dan?

Ako je odgovor da, tada morate znati da je to loša navika koju trebate odmah promijeniti. Loše prehrambene navike, kao što su veliki obroci jake i masne hrane, dovest će do sljedećeg neželjenog učinka: tijelo će jedan veliki masni obrok tražiti i navečer.

Pitate se zašto?

Veliki masni obroci povećavaju proizvodnju inzulina. A više inzulina znači pad šećera u krvi pa tijelo opet žudi za novim obrokom, još jednim masnim toplim sendvičem s rastopljenim sirom.

Što više trošite hranu, to više vaše tijelo šalje signale u mozak kako bi trebali jesti još. Hrana je baš poput ovisnosti. A najlakše se navući na slatko, slano i masno.

Loša prehrana dovodi do razdražljivosti i umora, a polako i sigurno do porasta težine i problema sa spavanjem.

Kada ste mladi možda i možete živjeti na junk foodu bez posljedica, ali vjerujte nam, loša hrana tijekom godina dovest će do dijabetesa i kroničnih problema sa spavanjem kao što je apneja spavanja.

Ako se ne riješite loših navika, upast ćete u začarani krug jadanja, debljanja i poremećenog spavanja.

 

Kako razina šećera u krvi utječe na vaš san?

Velika količina šećera utjeće na vaš san.

Šećer u krvi doista može poremetiti san. I to na sljedeći način:

Hrana bogata šećerom kao što su kolači, čokolade i bomboni mogu potaknuti šećer u krvi i time pružiti prasak energije koja vas tjera da ostanete budni do kasno u noć.

Čim vaš mozak shvati da je vaše tijelo puno šećera, stimulira rad gušterače koja proizvodi veće količine inzulina. Čim se to dogodi šećer u krvi se smanjuje i uzrokuje pospanost. A toj pospanosti se ne bi trebali veseliti!

Nakon što šećer u krvi padne nisko, tijelo se aktivira i šalje hormone adrenalina i kortizola kako bi ostali budni. Pa onda imate dugu budnu noć  koju provedete okrećući se po krevetu.

 

Veliki obrok prije spavanja, nemirna noć

Jedenje velikih obroka prije spavanja bogatih ugljikohidratima probudit će vas čak i ako ste već utonuli u san. Čim vaše tijelo počne obrađivati unesene ugljikohidrate koji se spremaju u pohranjenu energiju, javljat će vam da ste ponovo gladni pa makar to bilo i u gluho doba noći.

To objašnjava zašto je moguće da se u tri ujutro probudite samo zato što osjećate neopisivu glad i gurate glavu u hladnjak ui tri ujutro.

Što jesti da bolje spavate?

Budući da su ugljikohidrati glavni izvor šećera u svakodnevnoj normalnoj prehrani, trebalo bi ih regulirati kako bi učinkovito imali optimalnu razinu šećera u krvi. Važno je znati da nisu svi ugljikohidrati loši. Postoje jednostavni i složeni ugljikohidrati.

Oba tipa osiguravaju energiju tijelu, ali složeni ugljikohidrati (mrkva, šparoga, luk, špinat, komorač, zelena salata, indijski oraščić, pistacije)  dulje se probavljaju. Njihova sporija razgradnja znači i postepeno otpuštanje inzulina u tijelu, a ne nagle padove i uspone inzulina i šećera.  

Kako jesti da bi bolje spavali?

Sprečavanje začaranog kruga može se riješiti na vrlo lak način, a to je pametan odabir hrane koju ćete pojesti.

  • Smanjite ugljikohidrate. Ako je moguće, prestanite jesti sve što sadrži velike količine šećera. Kao alternativu, možete unositi niskokaloričnu hranu.
  • Jedite složene ugljikohidrate, zdrave masti i proteine.
  • Smanjite količinu hrane po obroku.
  • Jedite manje obroke, ali češće. Time ćete izbjeći nagli pad šećera u krvi i želju za ukusnim nezdravim obrokom odmah i sada.
  • Izbjegavajte hranu barem dva sata prije spavanja. Bolje je popiti čašu obične vode. Ako ipak morate nešto jesti prije spavanja, obratite pažnju na to da obrok bude što zdraviji.
  • Pijte vodu i samo vodu.Ona je bez šećera, ima nula kalorija i poboljšava staničnu aktivnost. Većina napitaka, pa čak i stopostotni voćni sokovi, sadržavaju velike količine šećera pa i njih treba izbjegavati.
  • Čak i ako krvni testovi pokazuju normalnu razinu šećera u krvi,ako se držite naših savjeta pomoći će normalizirati šećer u krvi, spriječit će debljanje i pojavu zdravstvenih problema koji se mogu javiti kasnije u životu.

Jedite zdravo i mirno spavajte na udobnim madracima.

 

madraci za miran san

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.