Vodič za roditelje malog djeteta: kako se naspavati

savjeti-za-bolji-san-roditelja-s-malom-bebom
Datum objave: 24. 02. 2016.

Mlade mame često su (nepotrebno) budne cijele noći, a danju su razdražljive, letargične i ne mogu se usredotočiti na najjednostavnije zadatke. Ako vam se to čini poznato, vrijeme je da nađete vremena za odmor i naspavate se.

Roditeljstvo je po mnogim stvarima čarobno, ali ima i svoju tamnu stranu.

To je svakako nedostatak kvalitetnog noćnog sna, posebno u prvih nekoliko mjeseci od rođenja bebe.

Mlade mame često su (nepotrebno) budne cijele noći, a danju su razdražljive, letargične i ne mogu se usredotočiti na najjednostavnije zadatke.

Čini vam se poznato?

Ako da, vrijeme je da nađete vremena za odmor i naspavate se. Jer ipak… Kvalitetan odmor nije bitan samo za mališana. Već i za vas.

Mislite ovako - ako ste dovoljno odmorni pružit ćete mu i bolju njegu :)

Zašto je za nove roditelje san toliko bitan?

Novopečeni roditelji u prvih nekoliko tjedana od rođenja bebe u prosjeku gube sat i pol uobičajenog sna. To je zabrinjavajuće, jer istraživanja kažu kako uskraćivanje sna, čak i od nekoliko minuta svaku noć, može imati negativan utjecaj na život.

Mnoga istraživanja pokazuju kako je neispavanost povezana s pojavom negativnih emocija, a kod mladih mama se može pojaviti i postporođajna depresija.

Isto tako, nedostatak sna smanjuje kognitivne sposobnosti i usporava rad tijela. Obavljanje i najjednostavnih kućanskih zadataka će biti otežano, bit ćete bezvoljni, umorni i pod stresom. Reakcija tijela će također biti usporena, pa je velika vjerojatnost da nećete moći reagirati na vrijeme ako se vašem mališanu nešto dogodi.

Dakle, od velike je važnosti kvalitetno se naspavati kako bi se što više mogli posvetiti i brinuti o svojem mališanu, ali i sebi.

Evo nekoliko savjeta kako da to i učinite.

1) Uspostavite redovnu rutinu prije spavanja

Nakon teškog dana vjerojatno je teško “staviti mozak na pašu”, no pokušajte naći način da se isključite, stvorite savršenu atmosferu i opustite prije odlaska u krevet.

Napravite vremena za sebe i pročitajte knjigu prjie spavanja
Prije spavanja se opustite i pročitajte barem par stranica dobrog štiva

 

Na primjer, čitajte knjigu, slušajte neku smirujuću glazbu ili radite vježbe za opuštanje kao što je duboko disanje.

Ako već dulje vremena ne možete zaspati nemojte biti zabrinuti i frustrirani. Pokušajte misliti kako ste sada u toplom i udobnom krevetu i da je ovo vrijeme samo za vas.

Prije spavanja izbjegnite konzumaciju kave, sokova, energetskih pića, čokolade i drugih stimulansa koji otežavaju san. Također provjetrite sobu kako bi je osvježili i lakše se opustili. 

2) Prije spavanja izbjegnite gledanje televizije

Za roditelje koji i nakon napornog dana ne mogu zaspati veoma je primamljivo da prije spavanja sjednu za računalo ili upale televiziju. Jer uz televiziju se lakše zaspi (tako smo svi čuli :)).

No, nažalost dobit ćete samo kontra-efekt. Svjetlost koja dolazi iz monitora i ekrana podražava mozak, proizvodnja adrenalina se povećava i ubrzava rad srca. A to su sve nuspojave koje će vas dulje držati budnima.

3) Nemojte se oslanjati na kavu

Sama pomisao na prvi gutljaj jutarnje kave i njezin miris koji se širi kuhinjom je stvarno primamljiva. Iako kava može dati energiju koja vam je potrebna da preživite dan, pretjerana konzumacija bi vam mogla samo naštetiti.

Kofein se u tijelu može zadržati i do 14 sati, pa kada se konačno legnete u krevet nećete moći zaspati. Pripazite na količinu unosa kave i ograničite je na jednu šalicu dnevno. I to u jutarnjim satima.

4) Tijekom dana nađite vremena za sebe

Uzmite vremena za sebe
Bez grižnje savjesti uzmite vremena za sebe i uživajte

 

Iako vam se čini kao mission impossible tijekom dana nađite vrijeme za sebe. 

Uzmite knjigu u ruke, upalite televiziju ili na internetu pročitajte novine.

Naravno možete i prošetati po kvartu ili pozvati prijateljicu na kavu :) Osjećat ćete se bolje, odmornije i opuštenije.

5) Spavajte kad vaša beba spava

Stišajte zvuk na mobitelu, sakrijte neoprano suđe i ignorirajte razbacano rublje na kauču.

Pozivi i sitni kućanski poslovi mogu pričekati.

Ako ne možete spavati svejedno prilegnite, makar i na kauč. Samo ležanje od kojih pola sata dat će vašem tijelu energije za ostatak dana.

6)  S partnerom stvorite raspored noćnih dužnosti

S partnerom se dogovorite za raspored noćnih dužnosti. Neka jednu noć on hrani, mijenja pelene i njeguje bebu, a drugu vi.

Ako dojite, neka vam partner dovede dijete u krevet i odnese natrag u kolijevku kada je nahranjeno.

7) Nemojte pokušati biti savršena domaćica

Nemojte se zamarati kućanskim poslovima jer neće nikud pobjeći
Nemojte se zamarati kućanskim poslovima jer neće nikud pobjeći

 

Ponekad će se dogoditi da će svakodnevni kućanski poslovi biti kap koja je prelila čašu. Sama pomisao na pospremanje kreveta ili usisavanja bit će poražavajuća i stresna.

Stoga pokušajte bilo koji kućanski posao podijeliti na malene korake. Na primjer, prvo usisajte dnevnu sobu. Napravite odmor i u međuvremenu pogledajte seriju na televiziji. Nakon nekog vremena, dignite se na noge i “napadnite” kuhinju :)

8) Snizite očekivanja

Vratite se u realnost, snizite očekivanja i maknite dodatni pritisak s leđa.

Istina, svi ponekad previsoko postavimo granicu i sami sebi stvorimo nerealna očekivanja.

Na primjer, vi možda očekujete da ćete se imati vremena i volje igrati s djecom, ići na posao, pripremiti večeru, oprati hrpu rublja i još naći vremena za brzu kavicu.

Postojat će dani kada to jednostavno nećete moći. Možda će se ti dani pretvoriti i u tjedne. Nema ničeg loše kada imate manjak energije. Slobodno tu i tamo usporite i pružite sebi kvalitetan odmor.

Evo, nekoliko kratkih savjeta koji će vam (nadamo se) pomoći.

Pokušajte se dobro odmoriti, počevši od - sada!

Vaša beba je možda upravo malo prilegla, pa što još čekate? Prebacite noge preko kauča, nastavite nas čitati ili malo prilegnite.

Što god odabrali glavno je da uživate :)

Nađite krevet za odmor

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.