Prirodnim pripravcima krenite u borbu protiv hrkanja

prirodni-pripravci-protiv-hrkanja-polozaj-spavanja
Datum objave: 22. 04. 2016.

Hrkanje zaista može biti iritantno. I vama i ljudima oko vas. Kako bi njima i sebi pružili što kvalitetniji san, a time i zdraviji život, isprobajte ovih par ljekovitih pripravaka koji će pomoći ublažiti ili čak spriječiti hrkanje :)

Kako kaže Wikipedia, hrkanje je specifična zvučna manifestacija koja se javlja kada spavamo. Izazivaju je turbulencije unutar dišnih puteva tijekom udaha.

Hrkanje se može javiti samo tijekom spavanja, zato što u toj fazi dolazi do snižavanja tonusa mišića dišnih puteva. Nakon buđenja ponovno se uspostavlja tonus mišića dišnih putova i zato se hrkanje ne javlja kada smo budni.

Vjerojatno i vi tu u tamo zahrčete i zanimljivim zvučnim manifestacijama budite partnera. Ako se to događa rijetko, tada nema razloga za brigu, no često i intenzivno hrkanje može biti indikator za ozbiljne medicinske bolesti kao što su visoki tlak, bolesti srca i moždani udar.

Ako ste među hrkačima koji stalno glasno hrču i pored kojih nitko ne želi spavati, za vas imamo dobru vijest.

Naime, postoje neki prirodni lijekovi i promjene u načinu spavanja koje vam mogu pomoći ublažiti ili čak spriječiti hrkanje. No prije nego vam otkrijemo neke od njih važno je znati zašto uopće dolazi do hrkanja.

Uzroci hrkanja

Hrkanje je poremećaj disanja, najčešće izazvan vibracijom do koje dolazi strujanjem zraka preko opuštenog mekog nepca.

Najčešći uzroci hrkanja su puni želudac, previše nikotina i pretilost, a mnogi hrkači imaju problema sa začepljenim sinusima ili spavaju na leđima i preniskom jastuku pa im jezik zauzme neprirodan položaj.

Isto tako je moguće da neki pate od alergija, a da to ni ne znaju pa im spavanje na neodgovarajućem madracu ili jastuku još više pogoršava hrkanje.

Ima li lijeka protiv hrkanja?

Uz flastere za nos, razne aparate, pa čak i magnetne štipaljke postoje i prirodna rješenja koja će pomoći ukloniti ili ublažiti hrkanje. Pa idemo napokon vidjeti i neka od rješenja :)

Na sreću postoji mnogo prirodnih pripravaka koji mogu ublažiti hrkanje
Na sreću postoji mnogo prirodnih pripravaka koji mogu ublažiti hrkanje

1) Podmažite grlo maslinovim uljem

Maslinovo ulje koristi se kao lijek za razne stvari, pa tako i za hrkanje jer opušta tkivo i smanjuje natečenost sluznice.

Svaku večer prije odlaska na spavanje popijte jednu do dvije žlice maslinovog ulja. Ako želite ublažiti intenzivan okus maslinovog ulja, pomiješajte ga s medom u istom omjeru. Ponavljajte ovaj postupak barem tjedan dana.

2) Inhalirajte se kaduljom

Kadulja je ljekovita biljka iz Dalmacije, a svi travari tvrde da ako svaki dan popijemo šalicu čaja kadulje nikad nećemo biti bolesni.

Zbog toga se često koristi za vrijeme prehlada jer ima protuupalna svojstva, čisti sluz iz dišnih puteva i smanjuje probavne smetnje.

Od kadulje možete pripremiti čaj tako da jednu čajnu žličicu kadulje prelijete s 200 ml vruće vode iostavite da odstoji 5-10 minuta ili možete pripremiti prirodni inhalator. Tada ćete u pola litre vruće vode staviti šaku listova kadulje i dvije do tri žlice jabučnog octa. Prekrijte glavu ručnikom, nagnite se nad lonac i udišite ljekovite pare :)

3) Đumbir - napravite napitak ili se inhalirajte

Đumbirov korijen se već tisućama godina koristi u liječenju infekcija dišnog sustava kao što su bronhitis, grlobolja, kašalj i slično što znači da dobro pročišćuje dišne puteve i smanjuje hrkanje.

Također sadrži svojstva kao i probiotičke bakterije pa uspješno uravnotežuje crijevnu floru koja može potaknuti hrkanje.

Za napitak od đumbira skuhajte korijen đumbira (oko 7 cm dugog) u 300 ml vode. Kuhajte tri do četiri minute i pustite da odstoji pet minuta. Nakon toga dodajte par žličica meda (prema želji), dobro promiješajte i popijte. Ovaj napitak možete piti tri do četiri puta dnevno.

Za bolju prohodnost dišnih puteva pomaže i inhalacija đumbira. U širu posudu stavite dvije velike žlice naribanog đumbira i prelijte ih litrom kipuće vode. Nakon što odstoji 5 minuta počnite se ihalirati :)

4) Češnjak isušuje nosne kanale

Prema nekim istraživanjima, češnjak pomaže protiv hrkanja jer isušuje nosne kanale pa se sprječava nagomilavanje sluzi u nosu. Ako spavate sami ili vašem partnericu/partnerici ne smeta miris češnjaka (koji je i dobar afrodizijak) pojedite jedan češanj češnjaka prije spavanja.

Ako vam je češnjak preintenzivnog okusa, dobra zamjena će biti i manja glavica luka (ako možemo uopće reći da je zamjena :))

5) Menta otvara sve kanale u nosu

Menta olakšava disanje, otvara kanale u nosu i grlu te se koristi kao sredstvo protiv nadimanja i bolova u želucu zbog kojih se također može javiti hrkanje.

Menta se može primijeniti na razne načine:

  • Čaj od mente. Prije spavanja jednu i pol čajnu žličicu listova mente prelijte s 200 ml vruće vode.
  • Ulje mente. Eterično ulje mente sadrži vitamine A i C te minerale poput magnezija, željeza i kalcija. Prije spavanja popijte dvije do četiri kapi eteričnog ulja mente izmiješane sa žlicom šećera ili vode.

6) Kardamom olakšava disanje

Sjemenke biljke kardamom razrjeđuju sluz i olakšavaju disanje. Prije spavanja izmiješajte pola žlice kardamoma u prahu s 200 ml tople vode i popijte.

7) Zdravi napitak prije spavanja

Želite li se riješiti hrkanja na zdrav i ukusan način tada pripremite napitak koji će nekima vrlo lako i zamijeniti tešku večeru prije spavanja.

Za pripremu napitka potrebno je:

  • 2 mrkve
  • 2 jabuke
  • 1 cm korijena đumbira
  • 1 žlica limunovog soka

Mrkvu, jabuku i đumbir ogulite i sve zajedno izmiksajte. Prvi dan pijte sok ujutro, prije ručka i prije večere, a ostale dane je dovoljna jedna čaša dnevno. Sok će osloboditi dišne kanale i normalizirati sluznicu.

Kako spavati ako hrčete?

Uz ova prirodna rješenja važno je kako i na čemu spavate. Pa što vam preporučujemo?

1) Okrenite se na bok

Spavanje na boku je najbolji položaj protiv hrkanja
Foto: proceeder.eu

 

Zbog spavanja na leđima i preniskog jastuka, jezik je u neprirodnom položaju i otežava protok zraka kroz dušnik. Kako dublje tonete u san, mišići u grlu se sve više opuštaju, stvaraju jaču vibraciju i samim time hrkanje postaje sve glasnije.

Iz tog je razloga najbolje spavati na boku, a u tome će vam najbolje pomoći nešto viši jastuci (do 16 cm visine) kao što je My Pillow blue Lavander ili valoviti jastuci koji osiguravaju idealnu potporu tijelu poput Venice anatomica.

2) Jastuci i madraci za alergičare

U jastuku i madracu mogu se sakupljati bakterije, grinje i plijesni koje uzrokuju alergijsku reakciju i tjeraju vas na hrkanje.

Iz tog je razloga bitno da jastuk i madrac budu prozračni i suhi jer se time smanjuje stvaranje vlage koju grinje jako vole, a za punjenje je najbolje odabrati proizvode od latexa i hladno lijevane pjene.

Superb madrac s jezgrom od hladno lijevane pjene
Madraci od hladno lijevane pjene kao što je Superb madrac su odličan izbor za alergičare

 

Tako na primjer, madrac Natural u osnovi ima obostrano prekrivenu poliuretansku jezgru s latexom, a za dodatnu mjeru opreznosti dolazi uz antibakterijsku presvlaku :)

Eco Green jastuk kao što mu i samo ime kaže sprječava nastanak bakterija, prašine i grinja
Eco Green jastuk kao što mu i samo ime kaže sprječava nastanak bakterija, prašine i grinja

 

Kao idealan jastuk za alergičare i hrkače bi preporučili My Pillow Eco Green koji idealno podržava tijelo i pomaže pri opuštanju. Također sadrži Health Protection - zaštitu koja uklanja i sprječava razvoj bakterija, grinja i gljivica odgovornih za alergije.

Ako nakon svega hrkanje ne prestaje ili je ono sve intenzivnije tada se obratite liječniku. Možda patite i od apneje - poremećaja spavanja u kojem dolazi do prekida unosa zraka kroz nos i usta.

Isto tako smanjen dotok kisika u mozak može biti uzrok Alzheimerove bolesti u starijoj životnoj dobi, povećava rizik od moždanog udara i stalnih glavobolja.

Stoga, krenite u borbu protiv hrkanja što prije i omogućite svojim ukućanima bolji san :)

Pronađite jastuk protiv hrkanja

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.