6 načina kako preživjeti radni dan nakon neprospavane noći

Kako preživjeti nakon neprospavane noći
Datum objave: 14. 08. 2018.

Iz kojeg god razloga je iza vas neprospava noć, preživjeti sljedeći dan vjerojatno će vam izgledati kao težak zadatak. Naših 6 trikova pomoći će vam da izgurate do kraja radnog dana.

Važan ispit, sastanak, putovanje, vijesti, zabava, dovršavanje radova, mala djeca…

Postoji pregršt razloga zbog kojih ljudi provedu besanu noć. 

Iako ujutro izgleda kao da je sve u redu i nema ni trunke umora i neispavanosti, nedostatak sna može snažno djelovati produktivnost, naročito kada se nakon neprospavane noći ide na posao.

Ako nakon neprospavane noći možete čvrsto zagrliti jastuk i zavaliti se u krevet, čestitamo, ubrzo ćete nadoknaditi nedostatak sna.

A ako niste te sreće i tek vas čeka hrpa papirologije, mailova i sastanaka, donosimo vam nekoliko trikova kojima možete preživjeti radni dan bez sna.

Što se događa kada se ne naspavamo

Iako većina ljudi može funkcionirati sa 6 sati sna dnevno i manje, odraslim osobama je za normalnu funkciju organizma potrebno otprilike 7-8 sati sna

Naravno, sve ovisi o osobe do osobe, pa tako postoje i super spavači kojima je dovoljno manje od 6 sati sna i spavalice koji se niti nakon 9 sati ne osjećaju naspavano.

Umor utječe na radni učinak

No, povremeno se zalomi da zbog obaveza ili nekih događaja jednostavno ne spavamo kroz noć, a sljedeći dan je prepun obaveza i posla. 

Nedostatak sna osim pospanosti može uzrokovati i bolove u mišićima, zamagljen vid, depresiju, daltonizam, gubitak koncentracije, slabljenje imunološkog sustava, vrtoglavicu, podočnjake, hiperaktivnost, nerazgovijetan govor i glavobolje.

Stručnjaci napominju da već jedna neprospavana noć nepogodno utječe na ljude.

24 sata bez sna jednako je stanju blage pripitosti (0,8 promila alkohola u krvi), pa se preporučuje izbjegavanje vožnje kada smo neispavani. 

Kada ne spavamo dovoljno slabi nam sposobnost analitičkog mišljenja, a jača lažni osjećaj potpune kompetentnosti.

Tada rado precjenjujemo svoje sposobnosti, a smanjuje nam se kritičnost što može dovesti do donošenja rizičnih odluka.

Osim toga, kada smo neispavani povećava nam se apetit pa više jedemo, a povećava se tjelesna temperatura.

Višednevna neispavanost može rezultirati ozbiljnim tegobama kao što su halucinacije, česte promjene raspoloženja, trajnu depresiju, pa čak i psihozu. 

Kako preživjeti radni dan bez sna 

Novi dan je počeo, iako vaš traje već malo duže. Donosimo vam nekoliko savjeta kako preživjeti bez sna (ili uz veoma malo sna) kroz radni dan bez da zadrijemate pred računalom.

Sunce

Jutarnje sunce pogodno djeluje na ljudski organizam jer utječe na proizvodnju hormona koji su zaslužni za razbuđivanje.

Razmaknite zavjese, odbacite sunčane naočale i upijajte zrake koje će vas razbuditi.

Sunčeve zrake ujutro će vas razbuditi

Naravno, ne trebate buljiti u sunce kada je ono najjače, ali malo jutarnjih blagih zraka neće vam naštetiti.

Hrana

Ako ste kojim slučajem uspjeli uhvatiti barem pola sata ili sat sna, u razbuđivanju vam uvelike može pomoći kvalitetan doručak (ako ga pojedete u roku od sat vremena od buđenja).

Kombinacija proteina i zdravih masti održat će vas budnima i sitima neko vrijeme, slobodno navalite na svježu kajganu.

Voda je vaš najbolji prijatelj kada ste neispavani. Neispavanost često može uzrokovati glavobolju, a glavni lijek protiv nje je upravo voda.

Dobra hidratiziranost može smanjiti učinke neispavanosti, pa malo povećajte dnevni unos vode.

Bilo bi dobro izbjegavati šećer jer on kratkoročno daje energiju i nakon prvotne navale osjećat ćete se iscrpljeno. 

Nekoliko malih i laganih obroka kroz dan pomoći će vam u zadržavanju budnosti i koncentracije jer neće teško sjesti na želudac.

Veliki obroci samo će vas dodatno uspavati, a neće vam pomoći ni dodatna šalica kave. 

Kava

Iako ćete prvo posegnuti za kavom, pokušajte još malo pričekati.

Kofeinu treba otprilike pola sata da počinje djelovati i taj učinak traje dva do tri sata.

Učinak kave traje dva do tri sata

Ako pametno rasporedite šalice kave kroz dan, moći ćete preživjeti standardno radno vrijeme.

Pokušajte ne konzumirati kofein nakon 15 sati jer se on zadržava do 7 sati u organizmu što je bitno ako želite navečer zaspati.

Prvo riješite najteže zadatke

S vremenom će vam razina koncentracije sve više padati tako da se ujutro na poslu bacite na najkompleksnije zadatke, a lagane i rutinske ostavite za drugi dio dana.

Ako vam posao to dopušta, prošetajte po svježem zraku između 13 i 15 sati jer je tada razina energije najniža.

Osim svježeg zraka, za budnost vam može pomoći i rashlađivanje tako da slobodno snizite nekoliko stupnjeva na uredskom klima uređaju.

Razdražljivost je česti simptom neispavanosti pa bi bilo bolje da bitne razgovore odgodite za neki drugi dan.

Izbjegavajte vožnju

S obzirom na to da je neispavanost veoma slična blagoj pripitosti, pokušajte izbjeći vožnju, ako možete.

Vožnja nakon neprospavane noći nije pametan izbor

Iako vam se čini da ste budni, vrijeme reakcije nije isto onome nakon kvalitetnog sna. Za jedno putovanje na posao ne isplati se riskirati.

San

Nekima obaveze ne staju s krajem radnog vremena i čeka ih još nekoliko sati do dobrog starog kreveta i udobnog madraca.

Popodnevni spavanac od 15, 20 minuta osvježit će vas bez da se osjećate zbunjeno.

No, pripazite da odmor ne potraje duže od 20 minuta jer ćete tada biti još više razdražljivi.

Kada vam se raspored konačno raščisti i spremni ste “za u krpe”, pokušajte krenuti na spavanje barem sat ranije kako biste djelomično nadoknadili prošlu neprospavanu noć.

Želimo vam što manje neprospavanih noći i što više kvalitetnih snova.

Ako je došlo vrijeme za zamjenu madraca, slobodno škicnite našu ponudu.

Tvoj savršeni madrac