Pravilno spavajte i ostanite zdravi

Pravilno spavajte i ostanite zdravi
Datum objave: 02. 11. 2016.

Fetalnom položaju, odnosno položaju na boku s koljenima skvrčenima na prsima, ne može se puno zamjerati, iako može dovesti bolova u leđima i vratu.

Mogućnost dobivanja dobrog noćnog sna ključno je za naše zdravlje, kako tjelesno tako i mentalno, te nadasve za naše raspoloženje.

Iako svakoj odrasloj osobi američka Nacionalna zaklada za spavanje preporučuje 7 do 8 sati sna svake noći, za mnoge je to teže ispuniti od očekivanoga.

Poteškoće sa spavanjem mogu biti uzrokovane brojnim stvarima, od stresa i konzumacije pogrešnih jela i pića prije spavanja, do položaja spavanja koji uvelike utječe na naše navike.

Osamdeset posto populacije ima probleme s leđima u nekom trenutku života često uzrokovane ili pogoršane načinom na koji spavaju, kaže dr. Hooman Melamed, ortopedski kirurg kralježnice na DISC Sport & Spine Centru u Los Angelesu.

To sugerira kako bi poza u kojoj legnemo navečer u krevet mogla biti uzrok naših bolnih leđa i ukočenog vrata, problema s probavom, pa čak i preranog starenja.

Kako biste otkriti najbolje pozicije spavanja za svoje tijelo, pogledajte naš popis pomoću kojeg možete pametnije voditi računa o svome snu i tome kako ostati zdravi.

Pogrešan položaj spavanja može utjecati na brojne zdravstvene probleme, ponajprije na bolnu kralježnicu
Pogrešan položaj spavanja može utjecati na brojne zdravstvene probleme, ponajprije na bolnu kralježnicu

Najbolji položaj: na leđima

Spavanje na leđima olakšava usklađivanje našoj glavi, vratu i kralježnici i drži ih u neutralnom položaju.

Uz takvo spavanje nema dodatnih pritisaka na leđa, što ga čini najboljim položajem za spavanje, u kojem kralježnica ostaje u prirodnom položaju tijekom noći.
Jedini je rizik da u ovom položaju imate najveću šansu za hrkanjem, pa na vrijeme riješite to s bračnim partnerom.

Morska zvijezda

Položaj na leđima s raširenim rukama i nogama podsjeća na morsku zvijezdu i također je dobar za leđa.

Vjeruje se kako ovaj položaj izravno utječe na sprječavanje bora i nepravilnosti na koži lica.

Ono što je znanstveno dokazano je da spavanje na leđima smanjuje vjerojatnost za refleksom povraćanja.

Naime, ležeći na leđima znači da je glava povišena, pa je trbuh u mogućnosti da bude smješten ispod jednjaka, što je manje vjerojatno za probavljene tvari da se vrate nazad gore.

Još jedna potencijalna opasnost krije se ako zaspite u ovom položaju s podignutom rukom iznad glave jer se tako stvara pritisak na živce ramena što može dovesti do boli.

Spavanje na leđima olakšava usklađivanje našoj glavi, vratu i kralježnici i drži ih u neutralnom položaju
Spavanje na leđima olakšava usklađivanje našoj glavi, vratu i kralježnici i drži ih u neutralnom položaju

Drugi najbolji: na boku

Spavanje na boku je korisno za pacijente koji imaju opstruktivne apneje za vrijeme spavanja, skloni su općem hrkanju, bolovima vratu i leđima, te za trudnice.
Spavanje na boku je korisno za mehaničko otvaranje začepljenog dušnika, a pogodno je i za one koji imaju bolnu kralježnicu.

Negativa strana ovakvog načina spavanja je neželjeno starenje kože, jer stavljanje jedne strane lica na jastuk može uzrokovati bore.

Na desnoj ili lijevoj strani?

Bočna strana na kojoj spavate također može igrati važnu ulogu u kod čuvanja zdravlja.

Spavanje na desnoj strani može pogoršati probleme sa žgaravicom.

Međutim, spavanje na lijevoj strani može pojačati pritisak na unutarnje organe kao što su jetra, pluća i želudac, ali i istodobno smanjiti refluks kiseline.

Trudnicama se savjetuje da spavaju na lijevoj strani za optimalan protok krvi.

Idealno bi bilo, ako želite spavati na boku, da jedan kvalitetan ergonomski jastuk stavite ispod glave, jedan mali jastuk stavite ispod struka da daje potporu želucu, a treći jastuk da stavite između nogu.

Najgore: na trbuhu

Spavanje na trbuhu ne savjetuje se, jer ne podržava prirodnu krivulju kralježnice, što dovodi do problema.

Ovo dovodi do pritiska na zglobove i mišiće što može dovesti do boli, ukočenosti i bockanja.

Osim toga, ovakvo spavanje prisiljava vrat da se rotira u snu, u skučenom uskom prostoru, a mogu se javiti i problemi s otežanim disanjem i cirkulacijom.

Spavanje na trbuhu, doduše, može biti praktično za one koji imaju problema s hrkanjem, jer pomaže držati gornje dišne puteve otvorenijima.

Međutim, držanje glave dugo vremena na jednoj strani može ubrzo dovesti do boli.

Ovaj položaj, dakle, trebaju izbjegavati svi oni koji pate od bolova u vratu i leđima.

Spavanje na trbuhu ne savjetuje se, jer ne podržava prirodnu krivulju kralježnice, što dovodi do problema
Spavanje na trbuhu ne savjetuje se, jer ne podržava prirodnu krivulju kralježnice, što dovodi do problema

Drugo najgore: fetalni položaj

Fetalnom položaju, odnosno položaju na boku s koljenima skvrčenima na prsima, ne može se puno zamjerati, iako može dovesti bolova u leđima i vratu.

Spavanje u fetalnom položaju može uzrokovati pritisak na leđa i zglobove, pogotovo kada su vaša koljena i brada spojena s prsima.v

Dakle, spavanje na boku sa savijenim koljenima trebalo bi izbjegavati, prije svega, jer ramena i vrat trebaju biti usklađeni tijekom sna.

Kvalitetan madrac spašava priču

No, čak i loša pozicija koju ste odabrali za spavanje može biti spašena kvalitetnim madracem.

Želite li spavati na leđima, boku ili na trbuhu, odaberite pravi madrac za to.

A u Happy Dreams web shopu postoje samo takvi.

Madraci za sve položaje smiley

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.