Početna Blog Kako položaj spavanja utječe na zdravlje?

Kako položaj spavanja utječe na zdravlje?

Ponekad je za dobar san dovoljno samo okrenuti tijelo na drugu stranu. Pozicija spavanja je vrlo bitna za dobar i kvalitetan san, ali i cjelokupno tjelesno zdravlje, dok jastuk koji podupire leđa, kukove i zglobove može spriječiti čitav niz zdravstvenih problema.

Datum objave: 07.03.2018

“Ružno si sanjao jer si spavao na leđima”.

Je li vam baka ikad rekla tako nešto nakon što ste se probudili i ispričali joj groznu noćnu moru?

Baka zna znanje. Iako baka ponavlja što joj je rekla njena baka, položaj spavanja doista može utjecati na kvalitetu sna.

Sjećate se kada smo ranije pisali o jednom najstrašnijih poremećaja spavanja - paralizi sna?

Ljudi koji pate od tog poremećaja boje se spavati jer je iskustvo pakleno. Paraliza sna često je opisana kao napad demona, noćna mora između sna i jave u kojoj osoba ne zna gdje je, ne može se pomaknuti, a osjeća se kao da neko strano tijelo pritišće njena prsa i ne može doći do zraka.

Ukratko - užas i strava usred sna u tami spavaće sobe.

Napad demona koji osjećaju oni koji pate od paralize sna (a ovaj poremećaj spavanja iskusilo je čak 14% svjetskog stanovništva) naravno nije stvaran, a stručnjaci su zaključili da do paralize sna najčešće dolazi prilikom spavanja na leđima - baš kao što vam je možda objasnila baka.

Istraživanja provođena na temu spavanja povezala su položaj u kojem se spava s utjecajem na snove, ali i na zdravlje.

Tako određeni položaji spavanja drugačije utječu na zdravlje tijekom spavanja. Spavanjem na trbuhu tako možemo smanjiti hrkanje, ali istovremeno uzrokuje bolove u leđima.

Spavanje na trbuhu

Spavanje na trbuhu najgori je položaj u kojem možete spavati. Logično je da lice nećete gurati u jastuk jer tada nećete moći disati, pa kod spavanja na trbuhu vrat okrećete za 90°.

Spavanje na trbuhu najgori je položaj u kojem možete spavati

No u tom položaju kralježnica pati. Ako spavate na trbuhu, kako bi izbjegli bolove u leđima i vratu stavite mali jastuk ispod zdjeliceBirajte tanke jastuke kako bi izbjegli neprirodno savijanje kralježnice.

I još jedan dodatni savjet: nakon što se probudite obavezno se istegnite.

Spavanje na leđima

Za razliku od spavanja na trbuhu koji je štetan za kralježnicu i vrat, spavanje na leđima najbolji je izbor ako imate problema s bolovima u leđima.

Spavanje na leđima otklonit će žgaravicu, ali potaknut će hrkanje koje, ako potraje, može dovesti do pojave apneje (kratkotrajnog prestanka disanja u snu).

Kod hrkanja narušena je kvaliteta sna i spavača koji hrče, ali i svih oko njega. Sve zajedno rezultira s umorom i pospanošću te smanjivanjem koncentracije i pozornosti tijekom dana.

Kako bi položaj spavanja na leđima bio što bolji za vaše zdravlje, legnite na leđa i stavite jastuk ispod koljena. Jastuk će pomoći da zadržite oblik kralježnice u pravilnom položaju, a za dodatni potporanj, stavite maleni, zarolani ručnik ispod donjeg dijela leđa.

spavanje na leđima najbolji je izbor ako imate problema s bolovima u leđima

Kod spavanja na leđima tjelesna težina je ravnomjerno raspoređena na točke pritiska, a pomoću jastuka pokrenut ćete cirkulaciju.

Spavanje na leđima smanjuje mogućnost nastanka bora na licu.

Ali, kako smo napisali na početku - tko spava na leđima, češće pati od noćnih mora.

Spavanje na boku

Spavanje na boku pomaže kod osjećaja nadutosti, ali istovremeno uzrokuje pritisak na želudac i pluća te izaziva bolove u ramenu i gornjem dijelu ruke koji su potporanj velikog dijela tjelesne težine koja pritiskom sužava mišiće vrata i ramena.

Spavanje na boku može uzrokovati ukočenost, uzrokuje bore na licu i bolove u grudima, ali ako je to vaša omiljena strana spavanja, znajte da ima i mnoge pozitivne strane.

Spavanje na boku dobro je za krvni tlak i pomaže u problemu s cirkulacijom, a neka istraživanja su pokazala da može spriječiti Alzheimerovu bolest. Da biste iz ovog položaja izvukli maksimum, ponovo predlažemo da koristite jastuke kao potporanj.

Kod spavanja na boku, stavite jastuk između nogu kako biste smanjili pritisak na zglobove, a leđa bi ostala u pravilnom položaju.

Ovim položajem smanjit ćete glavobolju, a najbolji je za spavanje u trudnoći. Potiče protok krvi u srce što je dobro za mamu i bebu, za razliku od spavanja na leđima koje može uzrokovati nesvjesticu.

Spavanje na lijevom boku često se preporučuje trudnicama, baš kao što se ležanje na toj strani preporučuje trudnicama koje moraju mirovati.

Koji jastuk odabrati da bi položaj tijela bio najbolji?

Bez obzira koja pozicija vam je najdraža, korištenje jastuka kao potpore za kralježnicu može biti od presudne važnosti za zdravlje. Ako u svom najdražem položaju primijetite prazninu, u nju gurnite jastuk i smanjite naprezanje mišića kako bi spavali što opuštenije.

https://happy-dreams.hr/venice-ortopedic-proizvod-505/

Ako spavate na trbuhu

Venice Ortopedic jastuk od ventilirajuće visco-elastične pjene osigurava izvrsnu udobnost, nježno se oblikuje na način da ravnomjerno raspoređuje težinu. Zahvaljujući posebnoj konfiguraciji, pruža idealnu potporu vratnim kralješcima.

 

https://happy-dreams.hr/jastuk-comfort-proizvod-365/Ako spavate na leđima

Comfort plus jastuk s ispunom od poliesterske vate koja je optimalno raspoređena po jastuku i tako pruža visoku razinu udobnosti, a antialergijskom i antibakterijskom obradom presvlake postignuta je otpornost jastuka na razne vrste bakterija.

 

Ako spavate na boku

My Pillow jastuk od ventilirajuće visco-elastične pjene sadrži ekskluzivni tretman koji je u mogućnosti ukloniti i spriječiti bakterije, prašinu, grinje i gljivice odgovorne za alergije, loše mirise te promjenu boje tekstila.

 

PRONAĐITE Najbolji jastuK za svaki položaj U Happy Dreams web trgovinI!