Odnos kvalitete i kvantitete spavanja novih majki

Datum objave: 02. 10. 2012.

Majka si? Po cijele dane trčiš okolo za djetetom, a preko noći ne možeš spavati dubokim snom? Pomozi si našim savjetima.

Znanstvena istraživanja su pokazala da nove majke često dobivaju dovoljnu količinu i kvalitetu sna. Takva tvrdnja se čini skoro nemogućom. Od rođenja djeteta do kada ne napuni 4 mjeseca, većina majki može odspavati oko 7 sati dnevno. Problem se javlja onda kada taj san nije kvalitetan. Oko 7 sati spavanja dnevno je jednako ili bolje od onoga koliko spava prosječna osoba s uobičajenim radnim vremenom spava, međutim kvaliteta sna koju nove majke najčešće dobivaju nije ona zbog koje se iduće jutro osjećate odmornom i svježom.

San novih majki je u većini slučajeva fragmentiran što znači da majke neće uspjeti dobiti dovoljno dubokog sna. Štoviše, takvo spavanje je vrlo slično poremećajima poput apneje, gdje čovjek prospava dovoljno vremena, ali ne dobije dovoljno spavanja koje će obnoviti funkcije njegovog tijela.

Kako je to moguće?

Spavanje sastoji od određenih ciklusa, od kojih svaki traje 90 minuta do dva sata. Nova majka kojoj je san isprekidan ne uspije uhvatiti dovoljno cijelih ciklusa spavanja, ako uspije uhvatiti ijedan. Odavno kažemo da je bitnija kvaliteta nego kvantiteta što se i u ovom slučaju pokazuje točnim. Bolje je ako spavate 6,5 sati u komadu nego ako spavate loše ili isprekidano dulji vremenski period. To lako objašnjava zašto je nekima potrebno manje sna da bi funkcionirali bolje od onih koji možda spavali duže. U slučaju da možete uhvatiti što više kvalitetnog sna u što manje vremena, imate sreće. Malo ljudi posjeduje tu sposobnost. Većina nas ipak treba 8-9 sati sna kako bi bili odmorni i produktivni idućeg dana. Ako ste nova majka, čije je dijete starije od godinu dana, i još uvijek se ne uspjevate naspavati kako treba, evo nekoliko stvari koje možete poduzeti:

  1. Spavajte puni ciklus. 20 minuta spavanja vam neće puno značiti ako ste zbilja iscrpljeni. Tada će više pomoći 90 minuta. Ako vaše dijete spava toliko dugo, nemojte to vrijeme koristiti samo za rad, iskoristite ga i za spavanje.
  2. Pazite na to kako se osjećate. Ukoliko osjetite da se postporođajna depresija pogoršava, porazgovarajte s vašim liječnikom. Nedostatak sna može povećati količinu stresa koje žena osjeća nakon porođaja. Hormonalne promjene samo dodatno otežavaju situaciju.
  3. Naučite partnera kako da nahrani dijete. Nije toliko teško naučiti partnera kako da se pobrine za dijete usred noći i nahrani ga tako da vi ne morate, nego iskoristite priliku kako bi se tu noć naspavali.
  4. Tražite pomoć. Nemojte da vas bude sram pitati za pomoć svoju obitelj ili prijatelje. Dugo poslijepodnevno spavanje vam može pomoći puno više nego što mislite.

Nemojte dopustiti da se dovedete do tog stupnja iscrpljenosti gdje se možete pronaći dovoljno prilika da nadoknadite propušten san. Na taj način nećete biti koncentrirani ni na dijete o kojem se morate brinuti niti imati snage za posao koji treba odraditi. Pokušajte ustanoviti spavate li isprekidano i odredite kako to možete poboljšati.

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.