Noćno znojenje: što je uzrok i kako ga spriječiti

nocno-znojenje-uzroci
Datum objave: 20. 05. 2016.

Tu i tamo nam se zna dogoditi da se usred noći probudimo u lokvi znoja. Većinom su razlog noćne more, no noćno znojenje može se pojaviti i zbog naših svakodnevnih životnih navika. Saznajte kako ostati suh tijekom noći :)

Jeste li se ikada probudili usred noći natopljeni hladnim znojem, s potpuno mokrim jastučnicama, posteljinom i pidžamom?

Ako jeste, ne brinite. Mnogima se to događa.

I u većini slučajeva radi se o potpuno bezopasnom poremećaju čije su najgore nuspojave mokra pidžama i neugodan osjećaj.

No, kod malog dijela ljudi noćno je znojenje pokazatelj ozbiljnijih zdravstvenih problema.

Kako bi se uvjerili da niste u toj manjoj skupini, saznajte što je noćno znojenje i razloge zbog kojih se ono javlja.

Što je noćno znojenje i koji su mu uzroci

Noćno znojenje poznato je i pod medicinskim nazivom hiperhidroza i može se dogoditi osobi u bilo kojoj životnoj dobi. Osoba se naglo budi iz sna i trese je zimica ili joj je jako vruće. Uz to je ljepljiva i mokra od znoja preko svako mjere.

Noćno znojenje je u većini slučajeva bezopasan poremećaj
Noćno znojenje je u većini slučajeva bezopasan poremećaj

 

Ako je noćno znojenje često, ono može ozbiljno poremetiti navike spavanja i prouzročiti nesanicu i stres. Saznajte neke od mogućih razloga noćnog znojenja.

Razlog 1: Hormonalne promjene tijekom menopauze

Tijekom menopauze događa se mnogo hormonalnih promjena, a između ostalog dolazi do poremećenog rada žlijezda znojnica. Iz tog razloga žene uslijed menopauze često doživljavaju nalete vrućina koji uzrokuju noćno znojenje.

Razlog 2: Previsoka sobna temperatura

Kako se približava vrijeme spavanja tako se tjelesna temperatura polako snižava.

Ako je u spavaćoj sobi previše hladno ili previše vruće, tijelo će se boriti da postigne optimalnu temperaturu pa će se početi znojiti. Idealna temperatura sobe bi trebala biti između 15-19 stupnjeva.

Razlog 3: Stres i anksioznost

Često sa sobom u krevet nosimo probleme s posla ili stresne situacije koje su se nakupile kroz dan. Zašto? Jer jedino u krevetu možemo na miru razmišljati o njima. A kada ih ponovno vrtimo u glavi zapravo u mislima ponavljamo cijeli događaj. Tako ubrzavamo otkucaje srca i protok krvi, osjećamo sve veći nalet vrućine i zato se znojimo.

Razlog 4: Bakterijske i virusne infekcije

Noćnom znojenju su često uzrok bakterijske i virusne infekcije, a jedna od najčesćih bolesti koju prati znojenje je tuberkuloza, kao i upale srčanih zalistaka i krajnika.

Razlog 5: Uzimanje lijekova

Bilo koja vrsta antidepresiva, kao i uzimanje aspirina, nitroglicerina ili Viagre može uzrokovati noćno znojenje.

Razlog 6: Rani simptomi nekih vrsta tumora

Noćno znojenje rani je simptom nekih tumora, a često se javlja kod oboljelih od limfoma. To je vrlo rijedak slučaj i osobe često imaju i druge simptome poput naglog gubitka tjelesne težine i vrućice.

Razlog 7: Ispijanje alkohola prije spavanja

Čaša crnog vina za vrijeme večere ili jedna do dvije čaše piva dok gledate omiljenu utakmicu vam općenito neće škoditi. No, alkoholna pića bi trebali izbjegavati netom prije odlaska u krevet jer alkohol utječe na gotovo svaki dio našeg tijela, a pogotovo na središnji živčani i krvožilni sustav. Tijekom spavanja se tijelo rješava alkohola u krvi, ubrzava se rad srca i proširuju žile što dovodi i do znojenja.

Razlog 8: Prevelik unos šećera

Hrana koju svakodnevno jedete u sebi može sadržavati mnogo skrivenog šećera. To su na primjer konzervirana hrana, unaprijed pripremljena smrznuta hrana kao što su lazanje ili pizze, pljeskavice itd. A da ne govorimo koliko šećera ima u voćnim i gaziranim sokovima.  

Tijelo na povećanu razinu šećera u krvi reagira tako da oslobađa inzulin, a naglo povećane razine inzulina uzrokuju hipoglikemiju ili nisku razinu šećera u krvi koju obično prati znojenje.

kako ublažiti znojenje:

Neke od prevencija za noćno znojenje su povećani unos zdravih vlakana i mnogo vode
Neke od prevencija za noćno znojenje su povećani unos zdravih vlakana i mnogo vode

 

1. Hidratizirajte se

Pokraj kreveta uvijek imajte spremnu vodu kako bi zamijenili izgubljenu tekućinu. Za nadomjestak elektrolita možete uzeti i piće obogaćeno vtaminima i mineralima.

2. Čaj od kadulje

Kadulja spada u sam vrh ljekovitog bilja i nije ni čudo što je nazivaju kraljicom ljekovitog bilja.

Čisti krv, čisti sluz iz dišnih organa, čisti jetru, otklanja probavne tegobe, uravnotežuje hormone i regulira znojenje.

3. Sojini proizvodi

U prehranu dodajte sojine proizvode kao što su sojino mlijeko ili tofu jer u sebi sadrže fitoestrogen - biljni hormon koji je po molekularnoj strukturi vrlo sličan ljudskim hormonima i pomaže ublažiti simptome znojenja.

4. Ulje noćurka

Ulje noćurka je dobar izvor gama-linolenske kiseline - jedne od dviju najvažnijih nezasićenih masnih kiselina koje spadaju u omega-3 masne kiseline. Koristi se kod policističnih jajnika, pomaže u regulaciji hormona i ublažava simptome menopauze kao što su učestalo noćno znojenje, navala vrućine i hladnoće.

5. Hranite se zdravo

Umjesto prerađenih ugljikohidrata, jedite ugljikohidrate s većom količinom vlakana i hranjivih tvari. Najbolji odabir su voće, povrće, integralni pekarski proizvodi i cjelovite žitarice.

Isto tako smanjite unos soli na barem četiri grama u danu i jedite hranu bogatu kalcijem kao što su mliječni proizvodi, srdele, sir, zobena kaša, suhe smovke i tako dalje.

6. Regulirajte sobnu temperaturu

Idealna temperatura za spavanje je između 15 i 19 stupnjeva Celzijusa i nikako ne bi trebala biti veća. Isto tako često provjetrite sobu, osobito prije spavanja. Svjež zrak će vam pomoći da lakše utonete u san.

7. Pokrijte se višeslojno

Ako vam je hladno kada idete spavati, pokrijte se poplunom i dekom, a kada vam postane vruće, jednostavno maknite deku. Izbjegavajte nositi čarape u krevetu jer će tople noge potaknuti krvotok i još ćete se više znojiti.

8. Spavajte na odgovarajućem madracu

Ako se često znojite, moguće je da vam madrac nije dovoljno prozračan. U tom slučaju odaberite madrace s jezgrom od hladno lijevane ili memorijske pjene. Ovakvi madraci odlično podupiru tijelo, prozračni su jer osiguravaju dobar protok zraka i jako su udobni.

Isto tako, neki madraci kao što su oni s jezgrom od poliuretanske pjene osiguravaju povećano prozračivanje madraca bočnim kanalima te imaju svoju zimsku i ljetnu stranu. Uz njih ćete se poprilično teško oznojiti smiley

9. Oslobodite se stresa

Iako je lakše reći nego učiniti, probajte se riješiti problema koji vas muče. Istežite se, čitajte zanimljivu knjigu ili slušajte laganu glazbu.

Ako primijetite kako tijekom noćnog znojenja dobijete vrućicu, imate upaljene limfne čvorove, osip po tijelu ili ste naglo izgubili na tjelesnoj težini tada svakako posjetite liječnika.

Mi se nadamo da to nije slučaj kod vas i da ćete se uz ovih nekoliko savjeta ipak uspjeti naspavati smiley

Želimo vam lijepe, ugodne i svježe snove.

Nađi madrac za suhi san wink

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.