Borite se s noćnim morama? Možda idete prekasno u krevet

Imate noćne more? Možda idete prekasno u krevet
Datum objave: 22. 08. 2016.

Iako se nekim noćnim pticama to neće nimalo svidjeti, rezultati nove američke studije pokazuju naznake da kasniji odlazak na spavanje možda ima i lošu stranu.

Ako imate problema s noćnim morama, možda biste trebali pažnju posvetiti vremenu u kojem odlazite na spavanje.

Naime, iako se nekim noćnim pticama to neće nimalo svidjeti, rezultati nove američke studije pokazuju naznake da kasniji odlazak na spavanje možda ima i lošu stranu.

Ljudi koji odlaze kasno na spavanje mogli bi imati veću šansu da za vrijeme sna dožive noćne more, tvrde znanstvenici, iako su dodali da su potrebna dodatna istraživanja kako bi potvrdili ovu tezu.

"To je vrlo zanimljiva preliminarna studija, ali očajnički trebamo više istraživanja na ovom području", kaže Jessica Payne, voditeljica Laboratorija za spavanje, stres i pamćenje na Sveučilištu Notre Dame u američkoj saveznoj državi Indiani.

Ljudi koji odlaze kasno na spavanje mogli bi imati veću šansu da za vrijeme sna dožive noćne more
Ljudi koji odlaze kasno na spavanje mogli bi imati veću šansu da za vrijeme sna dožive noćne more
 

Raniji podaci govore kako 8% odraslih osoba doživi barem jednu noćnu moru godišnje, a 5% ih pati od uznemirujućih snova više od jednom mjesečno.

Mjerenje jačine noćnih mora 

Novi rad skupine znanstvenika koji su pisali u časopisu “Sleep and Biological Rhythms”, bavi se rezultatima ispitivanja 264 studenata o njihovim navikama spavanja i učestalostima noćnih mora.

Znanstvenici, koje je predvodio Yavuz Selvi s Yuzuncu Yil Universityja u Vanu (Turska), koristili su sustav mjerenja znan kao “Van Dream Anxiety Scale” kako bi izračunali jačinu stupnja noćnih mora prilikom spavanja studenata.

Sudionici studije bili su tako zamoljeni da ocjene svoju učestalost doživljavanja noćnih mora na skali od 0 do 4.

U prosjeku, studenti koji su sebe opisivali kao večernji tipovi (uče i rade pretežito uvečer), imali su rezultat od 2,10, dok su njihovi kolege koji su po pitanju učenja više jutarnji tipovi imali prosječan rezultat 1,23 na ljestvici.

No, i u ovom istraživanju turskih znanstvenika, potrebna su dodatna istraživanja kako bi se dobila jasnija slika o ovoj temi.

To se odnosi na, primjerice, pitanje spola ispitanika. Naime, poznato je kako se emotivni podražaj i osjećaj straha razlikuju između žene i muškarca, stoga i doživljaji o noćnim morama mogu biti različiti.

8% odraslih osoba doživi barem jednu noćnu moru godišnje, a 5% ih pati od uznemirujućih snova više od jednom mjesečno
8% odraslih doživi barem jednu noćnu moru godišnje, a 5% ih pati od uznemirujućih snova više od jednom mjesečno

Noćne ptice i depresija

Osim toga, dio znanstvenika koji se bavi proučavanjem spavanja i obrasca spavanja dijeli mišljenje kako bi ljudski cirkadijani ritmovi, tj. svi ritmički biološki procesi koji se u čovjeku ponavljaju približno svaka 24 sata, također mogli biti povezani s noćnim morama.

Upravo zbog toga osobe koje idu kasno spavati, ili pate od nesanice, mogu proživjeti u snu i češće noćne more.

Noćne ptice bi, prema tome, mogle imati i, osim s noćnim morama, problema i s poremećajem raspoloženja, stresom, depresijom i drugim problemima vezanim uz spavanje.

Uz nedostatak sna, neki od uzročnika noćnih mora mogu biti i tjeskoba te depresija, kao i posttraumatski stresni poremećaj (PTSP), koji obično uzrokuje kronične noćne more.

Dakle, za miran san bez noćnih mora, legnite na vrijeme u krevet.

Osim toga, ne bi bilo loše da spavate i na novom krevetu.

Pogledajte ponudu kreveta

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.