Ako želite zaspati, nemojte piti...

nesanica-pica
Datum objave: 07. 08. 2015.

Svima je jasno: kava razbuđuje i ne bi je trebali piti prije spavanja. No kava nije jedina tekućina koja uzrokuje vrpoljenje kada bi trebali spavati "kao top".

Kava razbuđuje i kofein nije dobar. Kada smo prije tri mjeseca objavili tekst “Tri šalice kave, garancija za vrpoljenje i loš san” izazvali smo lavinu reakcija kod kavoljubaca.

Iako smo upozoravali na to da je dugotrajno i prekomjerno unošenje kofeina loše i da doista može ugroziti zdravlje (što je dokazano medicinskim studijama) “napali su nas” ljudi koji su tvrdili da popiju i 5 šalica kave na dan, pa da to na njih uopće ne utječe i da “unatoč kavi zaspe kao klade”.

To su pisali u tri ujutro :)

Ipak, stojimo kod toga da je kava u prekomjernim količinama loša za san, a onda za zdravlje.

Kava nije jedina koju bi trebali izbjegavati ako imate problema sa spavanjem.

Ima još toga.

1. Energetski napici i bilo koja “kola”

Kava je prirodni izvor kofeina, ali niz pića se trudi imitirati je upravo zato što aktivira mozak i ne dopušta tijelu spavati.

Kofein je i diuretik pa vas može buditi i zato što morate na wc :(

Većina “kola” sadrži kofein pa treba smanjiti i ispijanje tog soka.

Naravno, energetska pića imaju još više kofeina, pa ne moramo naglašavati da bi i njih trebalo izbaciti.

2. Vruća čokolada, kakao

Klincima često dajemo kakao prije spavanja. Možda radimo grešku.

Čokolada baš kao i kofein sadrži stimulanse kao što su šećer i tiramin.

3. Čajevi koji razbuđuju

Neki čajevi uspavljuju, drugi ne. 

Znate valjda za britanski običaj popodnevnog čaja. Otočani ga piju da bi se razbudili.

Trebali bi izbjegavati čajeve s visokim udjelom teina


Crni čajevi razbuđuju, dobri su za jutro

 

To su svi crni čajevi: ruski ili indijski čaj, earl grey čaj i drugi. Mješavine crnog čaja imaju niz naziva.

Dobro bi bilo izbjegavati zeleni čaj, ali i ginseng čaj

Svi oni su, inače,  super za jutro.

4. Sokovi s puno šećera

Gazirani sokovi i voda s okusom sadrže velik udio šećera, a višak šećera uzrokuje nemir u tijelu.

Proizvođači su pokušali tome doskočiti pa u sokove staviti umjetne zaslađivače. No, ni oni nisu baš najzdraviji i to jer su puni aditiva. 

Kao uzrok nesanici prepoznat je aditiv MSG (monosodij glutaminat).

5. Alkohol ne uspavljuje

Čašica prije spavanja u zapadnoj kulturi smatrala se “pod obavezno”.

Istina, čašica, dvije prije spavanja uspavat će vas, ali je vjerojatnije da ćete nakon toga spavati nemirno i često se buditi usred noći.

Alkohol vas usporava, ali djeluje stimulativno na središnji živčani sustav.

Ljudi koji imaju problema s alkoholom, uz probleme s jetrom imaju i probleme sa spavanjem. 

Pokušajte sve ove napitke ostaviti za "do popodneva". A onda se prebacite na vodu, biljne čajeve i prirodne sokove. 

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.