Poteškoće sa spavanjem u trudnoći i kako ih prevladati

problemi-trudnoća-spavanje
Datum objave: 09. 10. 2015.

Spavanje i dobar san važni su za naše normalno funkcioniranje. A za dobar san važna nam je rutina spavanja. To posebno vrijedi u vrijeme trudnoće kada se morate pobrinuti za svoje i zdravlje djeteta.

Trudnoća je vrijeme promjene.

Promjene u tijelu i stvaranje još jednog malog života utječu na uobičajen ritam spavanja trudnice. Često tako da taj ritam bude poremećen.

Kao i novorođenčadi tako je i trudnicama potreban dobar san. Ne samo zbog vašeg zdravlja već i djetetovog.

Izradili smo vodič koji će vam dati predodžbu što možete očekivati od svakog tromjesečja i kako unaprijediti kvalitetu vašeg sna.

Prvo tromjesečje: Umorni ste po cijele dane

Prvo tromjesečje predstavlja najveći izazov za vaše spavanje pa ponekad u zrcalu umjesto sebe vidite zombija željnog sna.

Glavni krivac je hormon progesteron koji iz dana u dan sve više raste, a kako on raste tako ste vi sve umorniji.

Logika vam nalaže da će barem dnevni umor rezultirati dobrim noćnim spavancem. Da bar.

Natečene grudi i bolovi u zdjelici otežavaju vam spavanje, a vaš mjehur radi kao švicarski sat.

Neke trudnice moraju čak i do pet puta na wc tokom noći.

Savjeti za bolji san u prvom tromjesečju trudnoće

  • Što češće drijemajte u popodnevnim satima. Baš kao što planirate svoje obroke tako planirajte i spavanje. Najbolje da odrijemate po nekoliko puta u intervalima od 30 minuta.
     
  • Naoružajte se slanim krekerima. Slani krekeri bi se uvijek trebali naći na noćnom ormariću ili u neposrednoj blizini kreveta jer će slanoća ublažiti noćne mučnine.  
Naoružajte se slanim krekerima - s različitim dodacima :)
Naoružajte se krekerima - s raznim dodacima :)

 

  • Smanjite unos tekućine poslije 18 sati. Tako ćete smanjiti noćne odlaske na wc, a ako pijete pića koja sadrže kofein činite to samo ujutro. Kada ste na wc-u podignite trbuh kako bi olakšali mjehuru da se u potpunosti isprazni.
     
  • Vježbajte. Vjerojatno vježbanje ne daje toliku uživanciju kao noćno jedenje krekera, ali će vas dovoljno iscrpiti pa ćete lakše utonuti u san.

Drugo tromjesečje: Kvalitetnije spavanje

Drugo tromjesečje je vrijeme za uživanje - doduše, uz pojavu novih “nesretnih” simptoma.

Mučnine običnu splasnu, a pojavljuje se žgaravica.

Vaš trbuščić raste pa su česti i grčevi u nogama, naročito u potkoljenici. Nema neugodnijeg osjećaja od iznenadnog noćnog grča koji može trajati i do nekoliko sati.

Kod nekih žena pojavljuje se nesanica zbog zabrinutosti i stresa. Razmišljaju o djetetovom zdravlju i hoće li porod proći u redu.

Savjeti za bolji san u drugom tromjesečju trudnoće

  • Izbjegavajte hranu koja potiče žgaravicu. To uključuje začinjenu, prženu i kiselu hranu, uključujući rajčice, agrume, sokove i kavu. Hm... čini se kao da smo nabrojali svu moguću hranu koja postoji na ovom prekrasnom svijetu. Ali nismo :) Ima još mnogo ukusnih stvari u kojima možete uživati.

Možda fino izgleda, ali nije dobro za vaše zdravlje

 

  • Ograničite ili izbjegavajte gazirana pića. Manjak kalcija i magnezija uzrokuje grčeve u nogama, a gazirana pića bogata su fosforom koji smanjuje njegovu količinu u tijelu. Jedite hranu bogatu kalcijem – mliječne proizvode, zeleno listano povrće i ribu. Pijte i mineralnu vodu obogaćenu magnezijem.
  • Neka vam opuštanje bude prioritet. Znamo da je lakše reći nego učiniti, ali što ste opušteniji to ćete imati bolji san. „Zaposlite“ partnera i neka vam pripremi toplu kupku u koju možete dodati eterična ulja poput lavande koja ima smirujuća svojstva.

Neka vas partner izenanadi toplom kupkom, a poslije bi mogla pasti i neka masaža

 

  • Jedite hranu bogatu triptofanom. Aminokiselina koja poboljšava spavanje i raspoloženje. Nalazi se u hrani poput puretine, sjemenkama suncokreta, mlijeku  i banani.
     
  • Istegnite grč i proći će.  Ako dobijete grč u nozi, savijte nogu i ispružite nožne prste.

Treće tromjesečje: ponovo ova nesanica

Većina žena je izjavila da se u trećem tromjesečju znaju buditi tri do pet puta tijekom noći.

A upravo je tada kvalitetan san od velike važnosti jer nedovoljno spavanja može prouzročiti carski rez i produljiti trudove.

U trećem tromjesečju trbuščić je još veći, a bolovi u leđima sve jači. Ponovno se javlja pretjerana potreba za odlaskom na wc.


Bolovi u leđima sve su jači

 

U 15 posto žena, bolne grčeve zamijenio je neugodan osjećaj grčenja i peckanja u nogama – sindrom nemirnih nogu.

Sve veća težina djelomično zatvara dišne putove pa je moguće da postanete vrsniji hrkač od vašeg partnera.  No nemojte hrkanje olako shvatiti.

U šest posto žena, hrkanje može dovesti do isprekidanog disanja tijekom noći - nedovoljno primanje kisika koje može dovesti do gušenja.

Savjeti za bolji san u trećem tromjesečju trudnoće

  • Za manje bolove u leđima promijeniti položaj spavanja.  Liječnici preporučuju spavanje na lijevoj strani boka. Tako ćete spriječiti hrkanje i poboljšati protok krvi prema fetusu i maternici.
    Ako vam je teško spavati na toj strani preporučujemo da stavite jastuke između koljena, iza leđa ili ispod trbuha.
     
  • Masaža nogu i topla kupka prije spavanja. Da bi smanjili nelagodne trnce u nogama spremite toplu kupku ili iskoristite partnerove nježne ruke i neka vam priredi masažu za pamćenje.
    Možete otići i na laganu večernju šetnju.

Protiv dobre masaže nogu zasigurno se nećete buniti :)

 

  • Jedite hranu bogatu željezom.  Jedan od mogućih uzroka nemirnih nogu je nedostatak željeza potreban mozgu kako bi kontrolirao pokrete.
    Lisnato povrće i žitarice su bogat izvor željeza. Izbjegavajte kofeinske napitke jer oni mogu apsorbirati željezo iz tijela.

Kada beba dođe na svijet vaše spavanje će se ponovno promijeniti.

Moguće je da ćete često biti tako umorni da ćete jedva stajati na nogama.

Zato se čim prije naoružajte sa kvalitetnim madracem i jastukom, jer budimo realni - i vaš mališan će često spavati pokraj vas :)

Postavi nam pitanje