4 razloga zašto je dobar san ključan za zdravlje mozga

nesanica-negativni-utjecaj-spavanje
Datum objave: 08. 06. 2016.

Dobar san bitan je za sveukupno zdravlje, pa tako i za zdravlje mozga. Važno je dobro se naspavati jer tako smanjujemo rizik od demencija u starijoj dobi i bolje pamtimo važne informacije. Kao ove koje ćete sada pročitati :)

San općenito ima pozitivan utjecaj na naše zdravlje. Može spriječiti dijabetes, povišeni krvni tlak, smanjuje rizik od srčanih bolesti, pomlađuje nas i dobar je za liniju. O svemu tome smo već pisali i vjerujemo da ste to već sve dobro upamtili.

No što je s našim mozgom? U kakvom stanju je mozak nakon par dana neispavanosti?

U ne baš najboljem.

Naime, većina istraživanja upućuje na to da spavanje ima ključnu ulogu u mentalnom zdravlju, pohrani informacija i odvijanju kognitivnih procesa.

1. Dobar san važan je za pohranu informacija

Učenje i pamćenje općenito se dijeli na tri glavna koraka:

  • Nabava informacija. Uvođenje novih informacija u mozak
  • Integracija informacija. Integracija predstavlja proces kojim nove informacije ostaju zapamćene
  • Prisjećanje na informacije. Mogućnost da ponovno pristupimo pohranjenim informacijama

Pribavljanje i prisjećanje na informacije odvija se u budnom stanju, no integracija informacija odvija se tijekom spavanja kada mozak “briše” sve nepotrebne i neiskoristive informacije, a zadržava samo one potrebne. Jer stvarno nema potrebe da se sjetite svakog e-maila koji ste izbrisali taj dan ili svaku registracijsku oznaku na autu.

Tako mozak oslobađa mjesta za bitne informacije koje će vam u budućnosti biti korisne. Na primjer sljedeći put ćete pripaziti kako držite šalicu svježe skuhane kave ili ćete od danas zauvijek zapamtiti da je uvijek dobro imati kopije službenih mailova u slučaju da se izbrišu smiley

2. Dobar san smanjuje stres

U ožujku, 2014. godine istraživači sa Sveučilišlta u Pennsylvaniji otkrili su kako se zbog neispavanosti proizvodnja neurona u mozgu koji izazivaju stres i paniku znatno povećava. Što smo više neispavani to teže logički razmišljamo, glas razuma polako blijedi i odjednom nas preplavi stres i loše raspoloženje.

Kvalitetnim odmorom do manje stresa
Kvalitetnim odmorom do manje stresa

3. Dobar san smanjuje rizik od demencija

Neka istraživanja pokazuju kako kvalitetan san u mlađim godinama omogućuje bolje mentalno funkcioniranje u starijoj dobi. Osobe koje u mladosti nije mučila nesanica imaju manji rizik od pojave demencija i bolju sposobnost pamćenja.

4. Dobar san važan je za kognitivne procese

Nakon 24 sata nespavanja, mozak slabije i sporije radi, krvni tlak i razina kortizola (hormona stresa) raste, a već nakon tjedana dana neispavanosti usporavaju se kognitivne funkcije, počinju halucinacije i gubi se memorija.

Vjerovali ili ne, jedno istraživanje je također otkrilo da se zbog neispavanosti naš mozak smanjuje jer sadrži sve manje moždanih stanica.

Hoćete li nakon ove informacije i dalje ostajati budni dugo u noć?

Nadamo se da ćete od sada cijeniti i upamtiti važnost dobrog i kvalitetnog sna jer jedino što možemo zaključiti da je odmoreni mozak zapravo najzdraviji mozak smiley

No da bi ove informacije upamtili potrebno je i dobro se naspavati, a to nije ništa lakše uz kvalitetan madrac.

Zapamtite da smo uvijek ovdje za vas smiley

Pogledajte našu ponudu madraca