Najčešća razmišljanja u krevetu i kako ih staviti "on hold"

sto-razmisljamo-u-krevetu
Datum objave: 18. 04. 2016.

Krevet je mjesto u kojem napokon ostajemo sami sa svojim mislima pa nije ni čudno što upravo u spavaćoj sobi najviše i razmišljamo. Koje nam sve misli vrludaju glavom i kako ih se riješiti saznajte u nastavku :)

Svi smo se našli u situaciji da umorni legnemo u krevet, a onda umjesto da zaspimo po glavi prevrćemo misli. Mozak nam radi sto na sat.

Jesmo li ugasili televiziju? Navinuli alarm? Kako ćemo riješiti onu situaciju s posla?

I odjednom se nikako ne možemo namjestiti u krevetu i više nam se niti ne spava toliko.

Željeli bi stišati mozak i spavati, ali misli samo niču, jedna za drugom.

Složili smo popis najčešćih razmišljanja u krevetu uz nekoliko savjeta kako ih staviti “on hold” i spavati.

Zanima vas? Nastavite čitati :)

1. Baš bi mi sad legao topli sendvič s puno sira

Jedna od čestih briga koje nas more kada legnemo u krevet je - glad. Mrtvi ste umorni, ali želudac proizvodi čudne zvukove i vi razmišljate o tome da skoknete do frižidera.

No, jeste li zaista gladni?

Često zbog raznih izvora svjetlosti u spavaćoj sobi kao što su elektronički uređaji usporavamo proizvodnju melatonina - hormona spavanja, a zbog njegova manjka naše tijelo ne shvaća kako je noć pa često kasno navečer dobijemo neopisiv osjećaj gladi.

Umjesto ustajanja iz kreveta i otvaranja hladnjaka, radije planirajte što ćete pojesti za doručak :)

A ne bi bilo na odmet i da isključite sve elektroničke uređaje, kako bi se bolje naspavali.

2. Jesam li poslao onaj e-mail?

Mobitel vam je, naravno, pored glave pa vam nije teško provjeriti jeste li poslali važan e-mail.

To ste morali provjeriti. Shvaćamo. No je li je uistinu nužno da idete vidjeti što ima novog na Facebooku ili čitati najnovije vijesti? To vam nije dobra ideja, jer gledanje u ekran mobitela je kao da gledate ravno u sunce. I razbudit će vas.

Zato bi najbolje bilo da se opustite i sve to ostavite za ujutro. Nema nikakve razlike između odgovaranja na mail kasno navečer ili rano ujutro. Vjerujte nam.

3. Joj, zaboravio sam…

Legnete se umorni u krevet i zatvorite oči. No ne prođe ni pet sekundi kad se odjednom sjetite kako ste zaboravili vratiti knjige u knjižnici ili ste zaboravili da ste imali dogovoreni sastanak kod zubara.

Često nas zbog tih briga i osjećaja krivice uhvati tjeskoba zbog koje tijelo počinje proizvoditi veću količinu adrenalina. A svima nam je dobro znano kako adrenalin ubrzava rad srca i krvni tlak koji povećavaju snagu i budnost tijela.

Pokušajte ne razmišljati o tome ili barem ne brinuti previše, jer nije kraj svijeta. Knjige ćete već vratiti, a zubara ćete nazvati sutra, ispričati se i dogovoriti sljedeći termin :)

Nema potrebe razbijati glavu oko takvih sitnica.

4. Kad sam posljednji put nazvao roditelje?

Uvijek mislite nazvati roditelje, ali na kraju zaboravite
Uvijek mislite nazvati roditelje, ali na kraju zaboravite

 

Već je skoro ponoć i vi se bacate u krevet. Već ste gotovo utonuli u san i onda vam padne na pamet kako niste danas opet nazvali roditelje.

Planirate im se javiti već nekoliko dana, ali stalno zaboravljate i sada osjećate grižnju savjesti. Moramo vam reći kako to nema smisla. Radije idite spavati, a sutra u mobitel postavite podsjetnik kako se morate javiti roditeljima.

5. Joj ne… trebam na wc

Onaj osjećaja kada se savršeno ušuškate, nađete najudobniji položaj i onda se desi TO - morate na WC. Naravno, vi onda počnete razmišljati: trebam li zaista na wc ili ću moći izdržati još nekoliko sati? Možda ne? Da? Joj…

Vođenje unutarnjih rasprava trebamo li ići na wc ili ne samo povećava aktivnost našeg mozga. Pa umjesto dugotrajnog razmišljanja otiđite na wc i riješite se briga :)

Bit će vam lakše i brže ćete natrag zaspati.

6. Kakav je to bio zvuk? Jesam li zaključao vrata?

Zapuhao je lagani povjetarac ili se hodnikom prošetala mačka… Kada smo u mraku svakodnevni zvukovi mogu biti poprilično zastrašujući. A još k tome ljudska bića po prirodi naginju negativnom razmišljanju pa nas često muče i brige jesmo li dobro zatvorili prozore i vrata.

Takva razmišljanja mogu dovesti do stresa i psihološkog uzbuđenja koji samo otežavaju spavanje.

Ako vas toliko muče nezaključana vrata otiđite ih provjeriti i natrag na spavanje :)

7. Zašto je krevet odjednom toliko neudoban?

Čim smo mrzovoljniji i nervozniji to smo skloniji naći bilo kakve pritužbe.

Posteljina je odjednom previše hrapava i tvrda, madrac je pretvrd, a da ne pričamo o kvrgavom jastuku ili iritirajućim zavjesama.

A još k tome sami sebi stvaramo pritisak jer znamo da ako sada ne zaspimo sutra ćemo biti umorni k’o pas.

Usporite malo i oslobodite se pritiska. Pokušajte pustiti neku opuštajuću glazbu koja će vas smiriti ili razmišljajte o nečem lijepom. Sve je u dobrom opuštanju i pronalaženju zena :)

Kako se naspavati?

Da ne bi imali potrebu za podnevnim spavanjem važno je otkloniti sve misli prije spavanja
Da ne bi imali potrebu za podnevnim spavanjem važno je otkloniti sve misli prije spavanja

 

Vrludaju li vašom glavom razne misli zbog kojih ne možete spavati? Evo par savjeta što možete učiniti kako bi zaspali u tren oka :)

  1. Ponovno ispitajte svoj odnos s kofeinom. Kavu pijte u jutarnjim satima, a izbjegavajte je u popodnevnim i večernjim satima. Također izbjegavajte i pretjerani unos gaziranih i voćnih sokova.
  2. Pripazite što jedete prije spavanja. Namirnice s visokim udjelom šećera će vam dati previše energije i nećete moći zaspati. Prije spavanja radije posegnite za proteinima kao što su tvrdo kuhana jaja ili nemasno meso kao što su piletina i puretina.
  3. Elektroničke uređaje ostavite izvan sobe. Mobiteli su istovremeno najbolje jutarnje budilice i najgori uzrok nesanice. Svjetlost emitirana iz ekrana mobitela usporava proizvodnju melatonina bez kojeg se naše tijelo ne može smiriti i spremiti na spavanje.
  4. Prije spavanja napravite popis obaveza. Na bilo koji način izbjegnite moguće brige oko sutrašnjih obveza. Kako bi bili sigurni da ćete sve obaviti na vrijeme, napravite popis obaveza.
  5. Prije spavanja se opustite. Ako trebate čitati poslovne mailove ili obaviti stresne razgovore, učinite to barem dva sata prije spavanja, a ne prije samog odlaska u krevet. Tako ćete izbjeći veću proizvodnju adrenalina koje negativno utječe na spavanje.
  6. Uložite u kvalitetan madrac. Svačije je vrijeme dragocjeno, pa i vaše. Ne samo da u krevetu provedete 1/3 svog života, već kvalitetan san utječe i na vaš uspjeh i produktivnost u svakodnevnim aktivnostima.

Dakle, kvalitetan madrac, jastuk i svi ostali “dodaci za krevet” moraju biti udobni i pogodni za spavanje :)

Ako vam je nešto od toga potrebno, slobodno nas posjetite ili zavirite u našu online ponudu :)

Neka vam zadnje misli prije spavanja ne budu rješavanje sutrašnjih problema ili osjećaj krivice što niste zvali majku.

Jedino o čemu smijete razmišljati je koliko imate sreće što spavate na najudobnijem madracu ikad :)

Klikni za najudobniji madrac

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.