Lucidni snovi doista se mogu kontrolirati

Lucidni snovi mogu se kontrolirati. Evo kako!
Datum objave: 14. 11. 2016.

Najčešće sanjamo ono o čemu razmišljamo, što nam se trenutno događa u životu, čemu se nadamo ili od čega strepimo, uglavnom našim životnim preokupacijama.

Ako ste mislili da je kontroliranje snova rezervirano samo za romane i krimiće te priče uveličavanja na tulumima, ovaj tekst mogao bi vas razveseliti.

Nećete možda na prvu vjerovati, ali snovi se mogu kontrolirati, a u idućih nekoliko redaka možete i naučiti kako.

Najprije moramo reći nešto o terminu lucidnih snova.

To su snovi kada smo svjesni da sanjamo, a zovu se lucidni jer je tijekom sna moguće biti lucidan i imati malo (ili mnogo) kontrole nad sadržajem snova.

Iako se takvi snovi tijekom života spontano događaju, moguće ih je potaknuti posebnim metodama i vježbama.

Znanstvena potvrda

Znanstveni potencijal lucidnog sanjanja prva je prepoznala još daleke 1968. godine Celia Green u studiji “Lucid Dreams”.

Ova britanska spisateljica analizirala je glavne značajke takvih snova te zaključila da su lucidni snovi kategorija posve različita od uobičajenih snova i predviđa povezivanje lucidnosti u snu i REM faza sna

Moderni znanstvenici su već dugo zaokupljeni zagonetkom lucidnog sanjanja, a prvenstveno ih intrigira onaj dio prelaska iz nesvjesnog stanja u svjesno.


Lucidni snovi se tijekom života spontano događaju, ali moguće ih je potaknuti posebnim metodama i vježbama

Možemo izbjeći noćne more

Da je kontroliranje snova iliti lucidno sanjanje realnost, potvrdilo je istraživanje Sveučilišta Berkeley u kojemu je sudjelovalo više od 3.000 volontera.

Studija je pokazala da je čak 64,9 posto ispitanika bilo svjesno da sanjaju dok su sanjali, a 34 posto ljudi je moglo upravljati s događajima za vrijeme sna.

Stručnjaci kažu kako nam lucidno sanjanje može pomoći ne samo da izbjegavamo noćne more, već da učimo i savladamo nove vještine.

Vođenje dnevnika snova

Budući da znanost kaže kako svi sanjamo od 3 do 7 snova u jednoj noći, ali često ih zaboravljamo, imamo poprilično dovoljno materijala za kontroliranje.

Pitanje svih pitanja je - kako u tome uspjeti i - dobiti kontrolu nad vlastitim snovima?

Najprije, prvi korak ka lucidnim snovima jest vođenje dnevnika koji vam može pomoći u tome da se prisjetite svojih snova.

Stoga, svaki put kada se probudite, zapišite ono čega se zadnje sjećate.

Pripremite se za snove tijekom dana

Najčešće sanjamo ono o čemu razmišljamo, što nam se trenutno događa u životu, čemu se nadamo ili od čega strepimo, uglavnom našim životnim preokupacijama.

Kako bismo mogli utjecati na snove, pripremimo se na to tijekom budnosti. Tijekom dana razmišljajmo i bavimo se stvarima koje bismo željeli doživjeti tijekom sna.

Posebno to vrijedi za vrijeme neposredno prije spavanja.

Trik - navijte budilicu malo ranije nego što to inače činite i ostanite budni neko vrijeme prije nego ponovno zaspite.

To bi vam moglo pomoći da se lakše prisjetite svojih snova.

Prvi korak ka lucidnim snovima je vođenje dnevnika koji može pomoći da se prisjetimo svojih snova
Prvi korak ka lucidnim snovima je vođenje dnevnika koji može pomoći da se prisjetimo svojih snova

Tehnika Stephena LaBergea

Postoji nekoliko načina da kontrolirate snove, a jedna je tehnika Stephena LaBergea.

Ovaj psihofiziolog i lider u znanstvenom istraživanju lucidnog sanjanja počeo je istraživati ​​lucidno sanjanje za doktorat iz psihofiziologije na Stanfordu koji je dobio 1980. Godine.

Razvio je tehnike za sebe i druge istraživače pomoću kojih je moguće ući u lucidno sanjanje na temelju vlastite volje, poznate pod imenom MILD technique (mnemonic induction of lucid dreams).

Godine 1987. utemeljio je Institut za lucidno sanjanje koji promiče istraživanja o lucidnom sanjanju, kao i tečajeve namijenjene široj javnosti. 

MILD tehnika navodi da postavite alarm da vas probudi četir i pol, šest, ili sedam i pol sati nakon što ste zaspali.

Nećete uspjeti iz prve, ali ne odustajte!

Kada vas alarm probudi, pokušajte zapamtiti san što je bolje moguće. Kada ste zapamtili sve što ste mogli, vratite se na spavanje zamišljajući da ste u prethodnom snu.

Ne brinite ako vam se ‘nasumične’ misli počnu motati po glavi ili ako ne uspijete iz prvih par pokušaja.

Nakon nekoliko vježbi utonut ćete u san te konačno doživjeti iskustvo ‘lucidnih snova’.

A na čemu je najbolje doživjeti lucidne snove?

Pa jasno, na udobnom i dovoljno velikom krevetu smiley.

Pronađi krevet za lucidne snove

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.