Kada je najbolje vrijeme za drijemanje?

Kada je najbolje vrijeme za drijemanje?
Datum objave: 23. 09. 2016.

Poslijepodnevni odmor može vam pomoći da se osjećate ispunjeno, može potaknuti vaše raspoloženje, smanjiti stres i još mnogo toga.
Drijemanje će povećati nivo energije, produktivnost, kognitivne funkcije, itd.

Znati u kojem trenutku otići na poslijepodnevni odmor i koliko dugo treba trajati taj mini dnevni san, može činiti osjetnu razliku između osjećaja odmora i omamljenja.

Svima je jasno kako je kratko poslijepodnevno drijemanje puno različitih zdravstvenih beneficija.

Poslijepodnevni odmor može vam pomoći da se osjećate ispunjeno, može potaknuti vaše raspoloženje, smanjiti stres i još mnogo toga.

Drijemanje će povećati nivo energije, produktivnost, kognitivne funkcije, itd.

Iako mnogi misle da je drijemež nešto što smo svi kao djeca činili, zapravo iza savršenog poslijepodnevnog sna stoji prava umjetnost.

Odabrati pravi tajming

Naime, kako bismo učinili to ispravno, popodnevni drijemež ne bi trebao trajati predugo, između 20 i 40 minuta, a jednako je važno to učiniti u pravo doba dana.

Tako je najbolje vrijeme za većinu ljudi da “ubije oko” između 14 i 15 sati.

To je najbolje vrijeme za spavanje zato što smo pojeli ručak te će nakon nekog vremena šećer u krvi i razina energije početi padati.

U stvari, čovjekov tjelesni sat često je programiran tako da se osjeća malo pospano u sredini poslijepodneva.

Ako pokušate odrijemati ranije, vaše tijelo neće možda biti spremno za više sna.

Popodnevni san ne bi trebao trajati predugo. Dovoljno je između 20 i 40 minuta
Popodnevni san ne bi trebao trajati predugo. Dovoljno je između 20 i 40 minuta
 

Nemojte remetiti noćni san

Istovremeno, pokušajte voditi računa da se odmor nakon ručka dogodi dovoljno rano, tako da ne dođe do ometanja večernjeg, odnosno noćnog, spavanja koje tek treba uslijediti.

U najmanju ruku, pokušajte osigurati da se probudite ne manje od tri sata prije odlaska na večernje spavanje.

Dakle, ako želite leći u krevet u 21.30 sati, apsolutno biste se iz poslijepodnevnog sna trebali probuditi do 18.30 sati.

Naravno, pravila o kojima govorimo su uistinu generalna i radi toga će netko imati potrebu odspavati dulje, a netko kraće, ovisno o načinu života.

Ovisi o vašim dnevnim i noćnim navikama; ako radite u smjenama ili ste po prirodi noćna ptica ili pak ranoranilac, vaši će se obrasci spavanja ravnati prema tome.

Drijemanje je odlično za krvni tlak

Jedan od najboljih načina da odaberete svoje vrijeme za optimalan dnevni odmor je da se ravnate prema vremenu kada ste se probudili.

Na primjer, ako se budite u 7 sati, vaše idealno vrijeme za poslijepodnevni san je 14 sati.

Buđenje u 6 sati znači da biste trebali odrijemati oko 1.30 sati, buđenje u 7.30 govori da je vrijeme za popodnevno spavanje oko 2.30, itd.

Zapamtite, osim što ćete se osjećati bolje i odmornije, četrdesetak minuta sna tijekom poslijepodneva snižava krvni tlak.

Tako kažu i američki istraživači koji su utvrdili kako kratki poslijepodnevni drijemež osjetno pomaže zdravlju srca, posebice ako se tijekom noći dovoljno ne odspava.

Slični su nalazi i više ranijih istraživanja na tu temu.

Najbolji način da odaberete svoje vrijeme za optimalan dnevni odmor je da se ravnate prema tome kada ste se probudili
Najbolji način da odaberete svoje vrijeme za optimalan dnevni odmor je da se ravnate prema tome kada ste se probudili
 

Trikovi za uspavljivanje

Znanstvenici preporučuju i nekoliko trikova za brzo uspavljivanje.

Od pomoći je zamračena prostorija ili bar maska za oči, a mnogo je bolji ležeći položaj.

U sjedećem, naime, koliko god ugodan bio, može trebati i 50 posto više vremena da se utone u san.

Kavu možete popiti i neposredno prije spavanja jer kofeinu treba do pola sata da počne djelovati pa će pomoći baš kad treba – pri razbuđivanju!

Za miran i produktivniji poslijepodnevni san, u Happy Dreamsu odaberite novi jastuk.

Odaberi jastuk za drijemanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.