Menstrualni ciklus i problemi sa spavanjem

menstrualni-ciklus-spavanje
Datum objave: 15. 02. 2016.

Sedam od 10 žena kaže kako se njihov san mijenja prije menstruacije, a problemi najčešće počnu tri do šest dana prije. Saznajte što se događa s vašim tijelom prije i za vrijeme mjesečnice i nađite način kako bolje spavati.

Ovo vas možda neće iznenaditi, ali svejedno ćemo vam reći.

Menstrualni problemi - grčevi, nadutost, glavobolja, teško krvarenja i bol - mogu uzrokovati probleme sa spavanjem.

Uz to, istraživanja pokazuju kako pad razine estrogena i progesterona u tijelu prije mjesečnice mogu utjecati na kvalitetu vašeg sna.

Sedam od 10 žena kaže da se njihov san mijenja prije menstruacije, a problemi najčešće počnu tri do šest dana prije.

U danima prije mjesečnice zato probajte naći rutinu koja vas opušta i koja vam pomaže da bolje spavate.

U nastavku saznajte što se događa s vašim tijelom tijekom menstrualnog ciklusa i kako si pomoći.

divljanje hormona kvari san

U vrijeme prije menstruacije žene mogu imati problema s usnivanjem, ali i noćnim buđenjima.

S jedne strane to je posljedica hormonskih promjena u tijelu, a s druge može biti posljedica bolnih grčeva koji vas drže budnima, a kada zaspite - spavate loše.

Hormoni pak utječu na skraćivanje REM faza sna (faza u kojoj sanjamo) u toj fazi menstrualnog ciklusa. Za to je kriva nagla hormonska promjena u tijelu, odnosno pad progesterona i estrogena.


Nekoliko dana prije mjesečnice razina estrogena i progesterona u tijelu naglo pada

 

Hormone, odnosno smanjenje njihove razine u tijelu prije mjesečnice, se može okriviti i za osjećaj nemira i anksioznosti - odnosno za PMS. 

Zbog svega toga, možda ćete u danima prije mjesečnice osjećati pospano i sa željom da ostanete u krevetu cijeli dan. No, najvjerojatnije si nažalost to si ne možete priuštiti.

Kako si pomoći?

U svoj život uvedite tehnike opuštanja kao što su duboko disanje i joga. Ove prakse vam mogu pomoći da se opustite i napunite energijom u danima prije mjesečnice kada vam hormoni divljaju, remete raspoloženje i san.

Uz to, pomognite si popodnevnim drijemanjem. Izbjegavajte drijemanje kasno popodne ili navečer, ali kratki rano popodnevni power-nap povećat ćete vašu produktivnost i kvalitetu života, kako prije mjesečnice, tako i u bilo koje druge dane u mjesecu.

Rast tjelesne temperature remeti san

Temperatura tijela nakon ovulacije raste za gotovo pola stupnja. Iako to zvuči zanemarivo, može negativno utjecati na san i spavanje. 

Radi se o tome da se ljudi počinju osjećati pospano kada im temperatura tijela pada, a u san padaju kada je ona najniža.  

S obzirom na to da ženama nakon ovulacije temperatura tijela raste, to može uzrokovati nemiran san tijekom druge polovice ciklusa. 

Kako si pomoći?

U drugom dijelu ciklusa, dakle nakon ovulacije, izrazito je važno da temperaturu u spavaćoj sobi držite između 15 i 19 stupnjeva Celzijusa.


Ne morate se pokriti snijegom, ali soba neka vam bude svježa

 

Ako ste navikli na topliju sobu, pokušajte postupno smanjivati temperaturu, a kao dodatni "trik" za uspavljivanje iskoristite toplu kupku ili topli tuš prije spavanja.

Izlazak iz vruće kupke u vašu svježu spavaću sobu djelovat će na vaše tijelo tako da mu dodatno snizi temperaturu i vama će se početi spavati.

Zzzz...

bolni grčevi i probavne smetnje

Prije i tijekom mjesečnice moguće je da vam bolni grčevi jednostavno ne daju mira, a čak i ako zaspite, bol vas brzo opet budi. U tim danima u mjesecu moguće je da vas muče i probavne smetnje.

Kako si pomoći?

Bolne grčeve možete pokušati ublažiti tabletama poput ibuprofena, a ako želite prirodnu pomoć pokušajte grčeve ublažiti toplim termoforom koji ćete staviti na bolna područja. To je recept još od naših mama i baka, ali djeluje. 

Promjena položaja spavanja također može pomoći. Pokušajte maksimalno smanjiti pritisak na bolna područja spavanjem na boku ili leđima ili eksperimentiranje s podmetanjem jastuka.

Što se hrane tiče, pokušajte izbjegavati teške obroke prije spavanja. To pravilo vrijedi uvijek, a posebno za vrijeme menstruacije. Umjesto čokolade ili čipsa, probajte s bananama ili bademima ili drugim zdravim malim zalogajima koje će vam poboljšati san.

Još nekoliko savjeta za kraj

U danima prije i za vrijeme mjesečnice cilj je dobro se naspavati. Tu svakako mogu pomoći dobre navike spavanja, izbjegavanje kave, alkohola, cigareta, zdrava prehrana i aktivan život. 

Pokušajte unositi manje šećera i soli i više kalcija, a prije i za vrijeme PMS-a pokušajte se čim više izlagati danjem svjetlu. 

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.