Meditacija za spavanje: 5 tehnika koje morate isprobati

Meditacijom do spavanja
Datum objave: 13. 03. 2018.

Imate li problema s uplovljavanjem u san, pokušajte meditirati neposredno prije odlaska u krevet ili u samom krevetu. Izaberite jednu od 5 različitih tehnika, prakticirajte meditaciju svaku večer i vaši problemi s nesanicom će nestati.

Na spomen riječi meditacija ljudi prvo pomisle na veliku dvoranu punu ljudi u bijelim tunikama u turskom sjedu koji istovremeno izgovaraju “ommmm”.

No meditacija nije isključivo istočnjačka tehnika pročišćivanja duha. Meditacija svijesti može se primjenjivati bilo gdje i u bilo koje vrijeme, a može je prakticirati bilo tko - bez obzira vjeruje li u Krišnu, Isusa Krista ili ne vjeruje.

Dokazano je kako se primjenom meditativnih tehnika ljudima smanjuje stres i anksioznost, te da je meditacija najrprirodnija  pomoć kod suzbijanja nesanice.

Ako do sada niste meditirali, možete početi uz 5 jednostavnih tehnika koje smo vam pripremili.  

Započnite primjenu bilo koje od sljedećih vježbi meditacije za spavanje.

Meditacija za spavanje #1 Umirujuća glazba

Glazba snažno djeluje na naše raspoloženje. Može nas ubrzati kad vježbamo, motivirati kada radimo, a snažna emotivna glazba čak i rasplakati.

Umirujuća glazba nas može umiriti i uz nju možemo utonuti u san.

Kako bi glazbu iskoristili kao tehniku meditacije za spavanje, prvo svoju sobu pretvorite u oazu mira.

Pazite da soba ne bude neuredna, izbacite ili isključite sve ekrane i i pobrinite se da sve bude tiho.

Korisno je da zrak bude svjež, ali ne i prehladan.

Pronađite udoban položaj na krevetu te pustite laganu, umirujuću glazbu.

Najbolji odabir je instrumentalna klasična glazba, lagana jazz glazba ili melodije u izvedbi gudačkog ansambla.

Kada ste se namjestili a glazba je počela svirati, zatvorite oči i usredotočite se na melodiju i ritam glazbe.

Meditacija za spavanje #2 Naučite duboko disati

Vježba dubokog disanja uz kontrolu trbuha može se prakticirati u bilo koje vrijeme tijekom dana, ali najbolje djeluje neposredno prije odlaska u krevet jer pomaže da zaspite brzo i jednostavno.

Kako bi se uspavali disanjem lezite na krevet i postavite ruke na trbuh. Usredotočite se na disanje tako da dišete pomoću trbuha, odnosno da ne udišete tako da vam se ošit razvlači.

Ako vam se ruke postavljen na trbuhu miču gore-dolje tada vježbu izvodite pravilno.

Usredotočite se  na disanje pomoću trbuha i svoje misli usmjerite tamo… vaš um bit će zauzet mislima o disanju.

Meditacija za spavanje #3:  Zamislite mirno mjesto

Obično stresni dani na poslu dovode do nemirnih noći jer sa sobom u krevet ponesete i brige koje vas muče.

Kako bi zaspali uz meditaciju, provedite nekoliko minuta zamišljajući neko mirno mjesto. Morat ćete jako upregnuti vijuge da bi stvorili sliku zelene livade, oceane ili planine.

Usredotočit ćete se na teški zadatak zamišljanja mirnog mjesta i tako ćete se očistiti od svih onih briga koje su vam zapele u umu.

Zamišljanje mirnog mjesta možete kombinirati s tehnikama trbušnog disanja.

Meditacija za spavanje #4: Potpuna relaksacija mišića

Napetost i ukočenost tijela utječu i na psihu i obrnuto - osoba pod stresom uvijek je u nekom tjelesnom grču.

Ako osjećate napetost  u tijelu i umu pokušajte opustiti svaki dio tijela. Svaki dio tijela prvo zgrčite, a počnite od lica i krenite prema stopalima. Redoslijed je sljedeći:

  • lice
  • ramena
  • prsa i trbuh
  • leđa
  • bokovi i stražnjica
  • noge i stopala

Kada ovo postane dio svakodnevne rutine prije spavanja tijelo će postati opuštenije i lakše ćete utonuti u san.

Meditacija je uvijek dobra ideja

Meditacija za spavanje #5 Udišite kroz lijevu nosnicu

Meditacija je udisanje samo kroz lijevu nosnicu? Vi to mene zezate.

Ne ne zezamo vas mada ova metoda pomalo zvuči smiješno.

Udisanjem zraka kroz lijevu nosnicu snižava se krvni tlak pa tako postajete opušteniji.

Vjerojatno sada pokušavate disati na lijevu nosnicu i ne ide vam baš.

Kako bi prodisali na lijevu nosnicu trebate leći na lijevi bok, prstom pritisnuti i zatvoriti desnu nosnicu te početi duboko i polagano disati kroz lijevu nosnicu.

Ova tehnika je osobito korisna kod problema s nesanicom i općim umorom.

Naravno,  ništa nije moguće bez udobnosti vlastitog madraca.  Kako bi bili odmorni potrebno je nabaviti kvalitetan madrac na kojem će biti divno meditirati i spavati.

Kupite novi madrac

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.