Ljekovitim biljem pobijedite nesanicu

Ljekovitim biljem riješite nesanicu
Datum objave: 08. 08. 2016.

Čak i najučinkovitiji lijekovi za pomoć pri spavanju imaju svoje mane; nuspojave, ograničen pristup i nepristupačnu cijenu. Stoga se sve više ljudi pri uzimanju pomoći za spavanje okreće ljekovitom bilju.

Industrija lijekova za smirenje i spavanje uzela je velikoga maha u svijetu, ali čak i kada se zbroje i oduzmu njihove prednosti i mane, ne možemo biti potpuno sigurni da smo na dobitku.

Naime, uz sve kvalitete, čak i najučinkovitiji lijekovi za pomoć pri spavanju imaju svoje mane; nuspojave, ograničen pristup i nepristupačnu cijenu.

Upravo to je razlog zašto se sve više ljudi pri uzimanju preparata da lakše zaspe, okreće ljekovitom bilju.

Mi vam stoga donosimo 8 vrsta prirodnog ljekovitog bilja koje će vam pomoći da se lakše opustite i utonete u miran san bez problema.

1. Odoljen

Korijen valerijane (odoljena) ima dugu povijest upotrebe kao blagi sedativ.

Tijekom povijesti ljudi su ovu biljku uzimali u obliku čaja kako bi lakše utonuli u san, i to zasebno ili u kombinaciji s drugim biljnim vrstama.

Odoljen se često uzima u kombinaciji s hmeljem, gdje također postoje klinički dokazani rezultati za ublažavanje nesanice, što se i navodi u studiji iz 2005. godine objavljene u časopisu Sleep.

Tijekom povijesti ljudi su ovu biljku uzimali u obliku čaja kako bi lakše utonuli u san
Tijekom povijesti ljudi su ovu biljku uzimali u obliku čaja kako bi lakše utonuli u san
 

Korijen ove biljke je najvažniji u čitavoj priču, budući da je nedavno provedena studija utvrdila kako je sedativni učinak posljedica uravnoteženog djelovanja mnogih sastojaka u korijenu.

Za razliku od lijekova za lakši odlazak u krevet ili sredstva za smirenje, koji se izdaju na liječnički recept, za odoljen se smatra da ne stvara ovisnost nakon dulje uporabe.

Oprezno, jer ne preporučuje se trudnicama i dojiljama.

2. Matičnjak

Matičnjak se koristio kao sredstvo za opuštanje prije spavanja još u srednjem vijeku u europskoj pučkoj medicini.

Dodajte ga u svoj jastuk prije nego legnete, a dobro je uzimati ga i kao čaj.

Matičnjak se koristio kao sredstvo za opuštanje prije spavanja još u srednjem vijeku u europskoj pučkoj medicini
Matičnjak se koristio kao sredstvo za opuštanje prije spavanja još u srednjem vijeku u europskoj pučkoj medicini
 

Sedativno djelovanje u najvećoj se mjeri pripisuje skupini spojeva poznatim pod zajedničkim nazivom terpeni.

Studija 2003. godine u časopisu Neuropsychopharmolocology otkriva da matičnjak neizravno potiče san poboljšanjem raspoloženja i izaziva duševnu smirenost, a osim toga može poboljšati i čovjekove kognitivne performanse.

3. Pasiflora

Pasiflora je penjačica u obliku grma koja se penje do 10 m visine. Za lijek se upotrebljava cijeli nadzemni dio biljke koja se bere za vrijeme cvatnje.

Pasiflora za razliku od sintetičkih preparata za spavanje koji izazivaju omamljenost, potiče san koji se ne razlikuje od prirodnog
Pasiflora za razliku od sintetičkih preparata za spavanje, potiče san koji se ne razlikuje od prirodnog
 

Ovoj interesantnoj biljci priznato je umirujuće djelovanje na središnji živčani sustav i znanstveno je potvrđena njezina primjena u slučaju stresa, nervoze, uznemirenosti, anksioznosti, napetosti i razdražljivosti, te pri poremećajima spavanja i tahikardijama psihogenog uzroka.

Nema ničega toliko okrepljujućeg poput prirodnog i zdravog sna koji čudesno osvježava cijeli organizam.

Pogotovo ovi podaci dobivaju na važnosti kada se sagleda statistika u Hrvatskoj koja kaže da oko milijun osoba ima problema sa spavanjem

Pasiflora za razliku od sintetičkih preparata za spavanje koji izazivaju omamljenost, potiče san koji se ne razlikuje od prirodnog.

4. Kamilica

Kamilica je biljka čija su ljekovita svojstva poznata od pamtivijeka.

Stari Egipćani koristili su je kao lijek za reumu, groznicu, sunčanicu, ženske probleme, ali i nesanicu i depresiju.

Kako bi tijelo ponovno steklo neophodan mir i opuštenost te se dobro odmorilo, pomoći nam može čaj od kamilice.

Čaj od kamilice ima najviše terapijskih svojstava od svih ostalih čajeva
Čaj od kamilice ima najviše terapijskih svojstava od svih ostalih čajeva
 

Prepoznatljiva po sitnim bijelo-žutim cvjetovima i blagom mirisu, stručnjaci pretpostavljaju da je za smirujući učinak kamilice zaslužan flavonoid pod nazivom apigenin.

Uz to, kamilica podiže razinu glicina u tijelu; aminokiseline koja opušta živce i mišiće, što direktno utječe na suzbijanje nesanice i depresije.

Čaj od kamilice ima najviše terapijskih svojstava od svih ostalih čajeva, a uključuju analgetsko, protuupalno, antimikrobno i antispazmičko djelovanje, što ga čini najomiljenijim biljnim napitkom u brojnim kućanstvima.

5. Kava kava

Porijeklom iz Oceanije, Kava kava (lat. Piper methysticum) kraljica je prirodnih sredstava za smirenje.

Kava kava nema nikakve veze s popularnim napitkom. Dapače, ima sasvim suprotan učinak od kave.

Korijen kava kave bogat je kavalaktonima, skupinom spojeva sa psihoaktivnim svojstvima. Neki od njih djeluju smirujuće, drugi podižu raspoloženje, a treći jačaju otpornost na stres.

Kava kava nema nikakve veze s popularnim napitkom. Dapače, ima sasvim suprotan učinak od kave
Kava kava nema nikakve veze s popularnim napitkom. Dapače, ima sasvim suprotan učinak od kave
 

Iako oceanijski domoroci uzimaju kava kavu u obliku čaja, u Europi i Americi ona se prodaje u tabletama ili kapsulama.

Ne preporučuje se uzimanje kava-kave duže od tri mjeseca uzastopno.

6. Hmelj

Mnogobrojna istraživanja su potvrdila da obični hmelj (Humulus lupulus L.) djeluje umirujuće i ima sposobnost uspavljivanja.

To se osobito odnosi na eterično ulje biljke i njegove oksigenske spojeve.

Hmelj se uzima često u kombinaoiji s o​​​​doljenom, gdje postoje klinički dokazani rezultati za ublažavanje nesanice
Hmelj se uzima često u kombinaoiji s o​​​​doljenom, gdje postoje klinički dokazani rezultati za ublažavanje nesanice
 

Klinički pokusi, provedeni u Njemačkoj pokazali su da su pripravci od hmelja jednako učinkoviti u liječenju poremećaja spavanja kao i farmaceutski lijekovi za smirenje.

7. Lipa

Upotreba lipe u liječenju nesanice i opuštanja seže daleko u prošlost.

Obično se uzima kao čaj, a cvjetovi lipe propisuju se za manje probleme sa spavanjem te za nervozna stanja. Zbog toga mnogo puta može riješiti probleme nesanice

Upotreba lipe u liječenju nesanice i opuštanja seže daleko u prošlost
Upotreba lipe u liječenju nesanice i opuštanja seže daleko u prošlost
 

2001. godine, portugalski znanstvenici su dokazali da hibrid kasne i rane lipe djeluju blago umirujuće, a još davne 1085. je pokazan antispazmatski učinak cvjetova lipe, što je pripisano djelovanju fenolnih spojeva i floroglukinola.

8. Gospina trava

Gospina trava (Hypericum perforatum) prije svega je antidepresiv, no djeluje i protiv anksioznosti i nesanice.

Antidepresivno i anksiolitičko djelovanje gospine trave utvrđeno je u velikom broju istraživanja, a njena se učinkovitost pripisuje sastojcima hipericinu i hiperforinu.

Pretpostavlja se da aktivne tvari iz ekstrakta gospine trave sprečavaju razgradnju serotonina, dopamina i noradrenalina, čija je prisutnost nužna za dobro raspoloženje i spokoj.

Antidepresivno i anksiolitičko djelovanje gospine trave utvrđeno je u velikom broju istraživanja
Antidepresivno i anksiolitičko djelovanje gospine trave utvrđeno je u velikom broju istraživanja
 

Protiv depresije i anksioznosti gospina trava uzima se suhim ekstraktom biljke.

Uobičajena doza gospine trave je 900 mg ekstrakta dnevno podijeljeno u tri doze po 300 mg, najbolje u vrijeme obroka.

Gospina trava izuzetno se dobro podnosi. Vrlo je rijetko praćena nuspojavama, kao što su preosjetljivost na sunčevo svjetlo, suha usta i blaže probavne tegobe.

Uz Gospinu travu spavat ćete kao beba wink.

Imate li vi svog favorita u borbi za bolji i mirniji san, slobodno nam javite iskustva.

A da bi se, osim uz ljekovito bilje, mogli dobro i kvalitetno naspavati, potrebna vam je i pomoć u vidu novog madraca ili novog kreveta.

Ponudu kreveta pogledajte ovdje