Kako zapamtiti snove?

Datum objave: 24. 01. 2018.

Tumačenje snova postoji od pamtivijeka, a Sanjarice su vrlo popularne u knjiškim i internetskim literaturama. No, što ako se ne možemo sjetiti što smo sanjali ili kada sanjamo san iz kojeg se ne želimo probuditi? Naučite kako zapamtiti snove i kako ih kontrolirati.

Sjećate li se što ste noćas sanjali?

Ako niste zapamtili snove, ne znači da niste sanjali. Sanjamo svaki put kada spavamo, a ponekad i na desetke različitih snova.

Snovi su uvijek zanimljivi i oduvijek su bili nešto što je zanimalo ljude. Mnogi u snovima vide poruke pa ih i zapisuju u dnevnike spavanja. 

Postoje i razne sanjarice, knjige koje tumače snove. Ako se neki san ponavlja više puta kažu da vam vaša podsvijest nešto poručuje, a ponekad ne morate niti spavati da biste sanjali.

Možda vam nikada nije palo na pamet da naučite pamtiti svoje snove, a možda ste upravo prethodne noći sanjali dobitnu kombinaciju na loto listiću koje se sada ne možete sjetiti.

Odlučili ste naučiti tehniku: kako zapamtiti snove?

1. Zapišite što ste sanjali

Sna ćete se najviše sjećati u prvih pet minuta nakon buđenja, a već nakon 10 ćete zaboraviti 90% onoga što vam se događalo.

Zato, ako želite zapamtiti snove - morate ih zapisivati. Oni predani pamćenju snova zapisuju ih svaki san, pa čak i one koji ih probude usred noći. Vi za početak krenite sa zapisivanjem snova nakon što se probudite.

Redovito vodite dnevnik snova i povremeno pročitajte stare snove. Upisujte ključne riječi, trenutke, mjesta i osobe koje su vam se pojavile u snu i uskoro ćete naći poveznice između njih.

Nemojte odmah u startu odustati od zapisivanja i pokušati ih zapamtiti jer mozak filtrira informacije i rijetko pamti događaje koje sanjate. On kao važne uzima stvarne trenutke i događaje, a samo ponekad snove koji su vam se iz nekog razloga urezali u pamćenje.

Ako ste ipak u nemogućnosti zapisati što ste sanjali, ispričajte svoj san partneru, kolegi ili psu (da psu, ozbiljni smo). Ova tehnika ne služi tome da vam pas kasnije ispriča što ste sanjali, već će vam pričajući, san ući dublje u memoriju pa ćete ga se moći lakše prisjetiti kada dohvatite papir i kemijsku olovku.

I još jedna stvar; nakon buđenja nemojte razmišljati o zadacima, poslu i stvarima koje trebate obaviti. Uzmite si nekoliko minuta vremena, prevrtite san i zapišete sve čega se sjetite.

2. Sanjajte lucidne snove

Legendarni glazbenici Paul McCartney i JohnLennon u snu su stvarali glazbu koja ih je učinila slavnima i promijenila im živote, a Albertu Einsteinu je ideja o teoriji relativnosti došla nakon što se probudio iz ludog sna.

Lucidne snove mogli bismo objasniti kao snove u kojima smo svjesni da sanjamo i imamo kontrolu nad onime što će se sljedeće dogoditi. Događaju se samo nekoliko puta u životu i to sasvim spontano.

Ipak, u posljednje vrijeme sve veći broj ljudi pokušava potaknuti takve snove posebnim vježbama, kako bi mogli kontrolirati situacije koje im se događaju u snu i time izazvati stvarnost. Zamislite da u snu možete proricati budućnost ili dobiti ludu ideju i promijeniti svijet.

3. Namjestite budilicu - probudite se u REM fazi

REM faza spavanja (Rapid Eye Movement) je faza u kojoj najviše sanjamo, a kako joj i samo ime govori, oči se u REM fazi brzo kreću lijevo-desno i to čak 50 do 60 puta u minuti. Tijelo se paralizira, a mozak je najaktivniji. Ako se probudite u toj fazi, sjetit ćete se sna u najsitnije detalje.

Ova faza sna događa se otprilike 90 minuta nakon što zaspite, a snovi tada postižu vrhunac. Namjestite alarm da vas probudi otprilike četiri i pol sata nakon što zaspite, pa ponovite postupak.

Mirno lezite i prevrtite san koji ste upravo sanjali i zapišite ga u dnevnik snova, a zatim ponovo legnite i spavajte sve dok se ne probudite prema uobičajenom vremenu.

Broj buđenja tijekom noći povremeno povećavajte:

  • Prvo buđenje neka bude četiri i pol sata nakon što zaspite.
  • Drugi put se probudite nakon dva sata.
  • Treće buđenje namjestite za još dva sata.

No, nemojte ovu tehniku ponavljati svake večeri jer će vam san biti narušen. Odaberite noći nakon kojih nemate važan poslovni sastanak ili vikend kada možete malo dulje odspavati.

4. “Kad se probudim, sjetit ću se snova!”

Ova tehnika zvuči čak smješnije od onog psa o kojem smo pisali ranije u tekstu, ali ljudski mozak radi prema naredbama i unaprijed “programiranih” zadataka.

Ako ste odlučni u želji da upamtite snove i prije spavanja sami sebe nagovorite da zapamtite što ste sanjali, moglo bi upaliti.

Ponovite u sebi nekoliko puta odlučno: “Kad se probudim, sjetit ću se snova!”. Time ćete poslati poruku i naredbu umu da upamti detalje vaših snova. 

Također, ako svoje snove želite ponoviti ili ih nastaviti, pročitajte dnevnik snova i zamislite slike u glavi. Ljudi često sanjaju ono što im se toga dana dogodilo ili režiraju po svome film koji su upravo gledali.

Svatko može naučiti pamtiti snove i kontrolirati ih, ali nemojte pretjerati da ne biste doveli u pitanje svoje psihološko stanje.

Snovi mogu različito utjecati na čovjekovo ponašanje. Je li vam se ikad dogodilo da sanjate neku osobu kao negativca ili da vas je netko blizak povrijedio pa provedete dan u srdžbi na tu osobu?

Snovi će rijetko kada biti jasni, ali zapisujte sve, pa čak i one najčudnije, kaotične i nelogične.

I još jedan savjet za kraj:
Spavajte na Happy Dreams madracima. Ne znamo hoćete li spavajući na njima lakše pamtiti svoje snove, ali sigurni smo da ćete na njima ljepše sanjati!