Za trudnice: Najbolji položaji spavanja za dijete

Kako spavati u trudnoći
Datum objave: 23. 05. 2018.

Bezbroj je pitanja u glavi trudnice. Jedno od njih sasvim sigurno je i položaj spavanja koji je ugudan njoj i bebi. S vremenom ćete biti primorani razmišljati o tom, a ovdje možete pronaći odgovor baš na pitanje: "Kako spavati u trudnoći?".

Uzbuđeni ste oko svoje, vjerojatno prve trudnoće i imate 101 pitanje? Ništa neobično.

Zanima vas što možete napraviti kako bi vaša beba na svijet došla bez problema, a vi postali najponosnija mama na svijetu.

Pitanja se roje u vašoj glavi.

 

Smijem li ležati na leđima?

Što ako mi se desi da se u snu okrenem na trbuh?

Hoće li sve biti OK na porodu?

Hoće li moje dijete biti zdravo?

 

Na početku trudnoće vjerojatno niste pretjerano razmišljali o položaju spavanja, ali trudnoća napreduje, zagazili ste u šesti mjesec i sad vas zanima koji položaj je najpogodniji za bebu.

Do otprilike petog mjeseca uredne trudnoće niste predavali baš previše pažnje položaju spavanja jer i nije osobito važan, a niti ginekolozi baš nešto ne govore o tome.

Svakako bi bilo dobro postepeno navikavati tijelo na spavanje u bočnom položaju ako vam to do sada nije bio običaj. Vidjet ćete da je spavanje na lijevom boku najbolja pozicija za vas i bebu.  

Kako bi shvatili zašto je upravo lijevi bok najbolja opcija za spavanje u trudnoći raspisat ćemo kako različiti položaji spavanja utječu na bebu.

 

Položaj spavanja u trudnoći: na leđima

Položaj spavanja u trudnoći: na leđima

Kada spavate na leđima vaša maternica pritišće donju šuplju venu koja vraća krv u srce, a to bi moglo smanjiti količinu krvi, a samim time i količinu hranjivih tvari koje dolaze do posteljice i bebe. Ako veći dio ili cijelu noć spavate na leđima vjerojatno će vas probuditi bol koju stvara pritisak trbuha na kralježnicu i leđne mišiće.

Istraživanja provedena na Sveučilištu u Aucklandu pokazala su da žene koje spavaju na leđima imaju veći rizik od gubitka djeteta. Rizici su najveći nakon 28. tjedna trudnoće.

 

Položaj spavanja u trudnoći: na trbuhu

Položaj spavanja u trudnoći: na trbuhu

Trudni ste i mislite spavati na trbuhu? To je možda moguće u prvom tromjesečju, ali pokušajte spavati na trbuhu već u drugom ili trećem tromjesečju i sigurno nećete dugo izdržati. To jednostavno nije sigurno, a i izgleda jako čudno.

 

Položaj spavanja u trudnoći: na desnom boku

Položaj spavanja u trudnoći: na desnom boku

Spavanje na desnom boku bolja je opcija od spavanja na leđima ili trbuhu, ali pobjednik je ipak lijevi bok.

Spavanjem na desnom boku pritišćete jetru, a to je nešto na što bi vas većina liječnika upozorila. Ne želite ometati rad vaših unutarnjih organa u trudnoći.

Svaki položaj koji je udoban vama, siguran je i za vašu bebu. Beba u trbuhu ne osjeća nelagodu jer pluta u bestežinskom stanju i uvijek ima mjesta za protezanja.

 

Položaj spavanja u trudnoći: na lijevom boku

Položaj spavanja u trudnoći: na lijevom boku

Ako niste naviknute na spavanje u ovoj poziciji možete pokušati s laganim savijanjem koljena ili postavljanjem jastuka između nogu.

Spavanjem na lijevom boku možete i umanjiti bol u leđima za vrijeme trudnoće, osobito ako trbuh poduprete još jednim jastučićem. Da, trebat će vam više jastuka za udobnije spavanje u trudnoći.

Pred sam kraj trudnoće pomoći će vam postavljanje debljeg jastuka ispod gornjeg dijela tijela tako da bude lagano povišeno. Na taj način ćete spriječiti probleme sa žgaravicom i nedostatkom daha.

Kada spavate na lijevom boku maternica se nalazi nasuprot aorte i nju pritišće. Stijenke aorte deblje su od stijenki donje šuplje vene i lakše izdržavaju pritisak maternice.

 

Trudnoća je stanje koje unosi promjene u život žene, pa će se vaš uobičajeni ritam spavanja također morati prilagoditi novonastaloj situaciji. Srećom nećete vječno biti trudne.

 

Dodatni savjeti za spavanje u trudnoći

Vi ćete se tijekom noći vjerojatno okretati, a ako se probudite ležeći na leđima ili desnom boku, opušteno se prebacite na lijevi bok. Prevrtanje tijekom sna je najprirodnija stvar na svijetu. Svi to radimo.

 

  • Spavajte na kvalitetnom madracu koji će biti u stanju da se prilagodi obliku ili oblicima vašeg tijela koje se u trudnoći mijenja.
  • Pomoći će vam i dodatni jastuk ili dva između nogu ili ispod trbuha.
  • Kako bi povećale šansu da ostanete na boku tijekom noći postavite jastuk iza vaših leđa.
  • U visokoj trudnoći češće ćete morati mijenjati položaj spavanja pa je dobro da se odmarate i tijekom dana kako bi nadoknadili vrtnju tijekom noći.

 

dodatni jastuci kao potpora kvalitetan madrac za trudnice

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.