Kako se ''prebaciti'' na zimsko računanje vremena?

zimsko-računanje-vremena
Datum objave: 29. 10. 2013.

Kako doći na kraj s promjenom vremena i ne uništiti si bioritam? Pročitaj naše savjete zahvaljujući kojima vaše tijelo neće primjetiti promjene.

Prošlog vikenda vratili smo svoje satove jedan sat unazad pa je tako tri sata u noći jednostavno označavalo dva sata u noći. Neminovna je činjenica da je organizmu potrebna prilagodba jer tih sat vremena djeluje umarajuće na organizam iako se vjeruje da imamo sat vremena više sna.

Sebi i svojoj djeci promijenite navike. Kraći dan i duge noći stvaraju tešku prilagodbu na zimsko razdoblje. Iako ste ''dobili'' sat vremena, važno je da na vrijeme legnete u svoj krevet i zaspite. Ranije na spavanje, ranije buđenje i nekoliko dana prilagodbe trebalo bi riješiti osjećaj iscrpljenosti i umora koji osjećate prvih dva do tri dana. Nemojte zanemariti simptome koje vaše tijelo pokazuje jer ćete na taj način ''pasti'' u tmurno razdoblje i začarani krug koji stvara nervozu i depresiju.

Izložite se suncu i svjetlosti. Idealni vremenski uvjeti i sunčana jesen i početak zime pospješit će vam prilagodbu i stvoriti osjećaj ugode. Nastojte što više vremena provoditi na otvorenom i na prirodnoj sunčevoj svjetlosti. Doručkujte uz prozor te šetajte tokom dana. Ako radite, nastojte odvojiti nekoliko minuta dnevno te izaći iz ureda.

Vježbajte ranije. Fizička aktivnost iznimno je važna tijekom cijele godine, a u zimskom razdoblju i dugim noćima posebice. Ono što je važno, ''pomaknite''vrijeme tjelovježbe na ranije razdoblje, primjerice do 17 ili 18 sati kako ne biste uzrokovali nesanicu kasnim vježbanjem.

Ne spavajte popodne. Popodnevni san može u potpunosti omesti večernji san te onda izgubite pola noći jer ne možete zaspati. Na taj način, i sami sigurno znate, teško funkcionirate slijedećih nekoliko dana budući da se nastojite ''vratiti u normalu''.

Dajte si vremena. Najčešće prilagodba traje dva do tri dana, nakon kojih nastavljate normalnim životnim tempom. Ako potraje duži period vremena nastojte promijeniti neke životne navike i poslušajte neke od gore navedenih savjeta.

Ako ništa ne pomaže... Kava i kofein bi trebali imati bar trenutni i psihološki učinak. Začinite ju dobrim društvom :)

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.