I uz prehladu i gripu se možete naspavati! Otkrijte kako

savjeti-za-bolji-san-pod-gripom
Datum objave: 02. 03. 2016.

Muče vas hunjavica, začepljen nos, kihanje i kašljanje? Najbolji način za njihovo rješavanje je dobro se naspavati i odmoriti. Ponekad je to teško, ali nije nemoguće. Saznajte kako.

Uz začepljen nos, pritisak u glavi i upaljeno grlo jedino što vam prolazi glavom je isključivanje od svijeta i spavanje?

Razmišljate u dobrom smjeru. Prvi savjet koji će vam čak i doktor dati je da prehladu odležite barem tjedan dana u krevetu i dobro se odmorite.

Iako jedva čekate da legnete u krevet, uz šmrcanje, kihanje, kašljanje i visoku temperaturu na kraju ne možete niti oka sklopiti?

Ne očajavajte, jer za vas imamo nekoliko savjeta kako se i uz dosadnu prehladu možete naspavati. Vidjet ćete da je i to moguće :)

1. Naparite i otvorite sinuse

Kada želite zaspati, najveći problem je začepljen nos. Svako malo se budite kako bi ga ispuhali, a još je gore kad vam usred noći ponestane maramica.

Taman ste se utoplili i nemate pretjeranu želju ustati iz kreveta i tražiti ih. Kako bi izbjegli ovaj scenarij, prije spavanja se istuširajte u vrućoj vodi. Para će otvoriti začepljene sinuse i lakše ćete disati.

Prije spavanja se istuširajte u toploj vodi
Topla voda će odčepiti sinuse i lakše ćete disati

 

Ako vam tuširanje prije spavanja ne zvuči kao dobra ideja, ulijte vruću vodu u veliku posudu i nagnite glavu iznad nje. Pokrijte glavu ručnikom i naparite i odčepite sinuse :)

2. Pilećom juhom do zdravlja

Da, baš tako. Pilećom juhom do zdravlja!

Ovo je jedan od najstarijih recepata koji se preporučuju tijekom prehlada i gripa. No, ako mislite da su to samo bapske priče, varate se.

Nova medicinska istraživanja potvrdila su kako pileća juha zaista djeluje kao blagi antibiotik. Sprječava izbijanje upala i razrjeđuje nakupljenu sluz u plućima i sinusima.

Tako da je juha najbolja večera prije spavanja.

3. U spavaću sobu stavite ovlaživač zraka

Hladni i topli suhi zrak može isušiti kožu, ali i sinuse i nosnice. Ako tijekom spavanja dišete kroz usta možete se probuditi s bolnim i suhim grlom.

Tijekom spavanja uključite ovlaživač zraka pomoću kojeg ćete spriječiti isušivanje sinusa, ispucale usne i curenje iz nosa. Lakše ćete disati i bolje spavati.  

4. Hidratizirajte se prije spavanja

Voda, čajevi, sokovi i slični napici sprječavaju dehidraciju, pomažu u vlaženju sluznice nosa i grla te otčepljuju dišne puteve. Naravno, u čajeve dodajte med i sok od limuna.

Tijekom spavanja uvijek imajte kraj sebe neku vrstu tekućine
Čaj, med i limun bi trebali uvijek biti pokraj vašeg kreveta

 

Med će smanjiti upalu sluznice grla, a sok od limuna potiče lučenje sline koja vlaži usta i grlo te olakšava gutanje. Ovo je stvarno jednostavan način kako da oslobodite sinuse i dobro se naspavate :)

5. Stavite dodatni jastuk ispod glave

Glava bi trebala biti u višem položaju od uobičajenog pa stavite dodatni jastuk. Ovaj položaj  smanjuje upaljenost dišnih puteva, oslobađa pritisak na sinuse i olakšava disanje.

6. Zbog začepljenog nosa spavajte na boku

Spavanjem na leđima možete pogoršati nakupljanje prekomjerne sluzi u grlu i stražnjem dijelu nosa pa pokušajte spavati na boku.

A ako se probudite sa samo jednom začepljenom stranom nosa promijenite stranu na kojoj ste do tada spavali i tako ćete odčepiti nos.

7. Čarape na noge i tijekom spavanja

Hladna stopala mogu suziti krvne žile koje se nalaze u sinusima, što može otežati bijelim krvnim stanicama da se bore protiv virusa.

Ugrijte noge čarapama ili ih omotajte dekom
Stopala trebaju biti što toplija i u krevetu

 

Zato navucite čarape na noge i kad spavate. A ako ste jedan od onih kojima čarape i krevet ne idu zajedno, barem dodatno omotajte noge toplom dekom.

Izdržat ćete tih para dana :)

8. Stvorite udobnu atmosferu u spavaćoj sobi

Kada ste prehlađeni najudobnija atmosfera bi bila udoban krevet, topli pokrivači i tiha, tamna soba.

Na sebe obucite slojevitu odjeću tako da je tijekom iznenadnih naleta vrućine možete skidati. Ako ste jedan od onih koji spava u donjem rublju tada opremite krevet sa što više pokrivača koje po potrebi možete micati tijekom noći.

Isto tako, pokraj kreveta stavite čašu vode kako bi u svakom trenutku zbog isušenog grla mogli utažiti žeđ.

9. Masaža prije spavanja

Opustite se! Hormoni stresa slabe imunološki sustav - prvu liniju obrane od virusa i bakterija koji nas u svakom trenutku spremno čekaju u zasjedi. Pogotovo u ovom razdoblju.

Opustite se prije spavanja dobrom masažom ili kupkom
Opustite se prije spavanja dobrom masažom, toplom kupkom ili čitanjem knjige

 

Važno je da ste prije spavanja opušteni i stvorite svoj zen. Zaposlite partnera ii neka vam izmasira leđa i područje vrata.

Također, ako kod kuće imate eterično ulje lavande ili kamilice, utrljajte ga na područje vrata. Smirit će vas i lakše ćete zaspati.

Uz ove poprilično jednostavne savjete možete i tijekom prehlade dobro spavati.

Što ćete se kvalitetnije odmoriti to ćete brže ozdraviti :)

Nadamo se da će neki od ovih savjeta pomoći i da se nećete osjećati kao da vas je vlak pregazio.

Ugodne snove želimo :)

Ozdravite uz kvalitetan madrac :)