Pušite balončiće od sapunice, maknite sat i još 6 načina kako se brzo uspavati

Najzabavniji način kako se uspavati na koji smo ikad naišli
Datum objave: 08. 02. 2017.

Puhanje balončića od sapunice doista vas može uspavati. Balončićima regulirate disanje, ali i na vas djeluju umirujuće. Još jedan dobar savjet za brži san je spavanje u čarapama.

Iz dana u dan ponavlja se isti scenarij: ležite u krevetu, gledate u strop, vrtite se i ne možete zaspati.

Po glavi vam prolaze scenariji poput: “Trebam li ići na wc?” ili “Jesu li zaključana ulazna vrata?”. 

Ne možete spavati i uzrok je sigurno jedan od 82 poremećaja spavanja, koliko ih je klasificirano u medicini spavanja

Vjeruje se da čak 30 do 50 posto ljudi pati od jednog od poremećaja. Najpoznatiji poremećaj je nesanica, a istraživanja su pokazala da od nesanice u svakom danom trenutku pati 11% Hrvata

Niste sami. Ako vam se često događa da ne možete zaspati, prije nego što krenete liječniku, pokušajte se sami brzo uspavati.

Možda vam baš neka od tih tehnika pomogne da brzo zaspite i da cijelu noć spavate kao mala beba

1. Pokušajte ostati budni ako želite zaspati

Da pokušam ostati budan ako želim zaspati? Kakvog to smisla ima?

Da, znamo da se čini blesavo, ali nije. Radi se o obrnutoj psihologiji

Studija koju su proveli na Sveučilištu u Glasgowu međi ispitanicima koji su patili od nesanice pokazala je da takav pristup pali. 

Ispitanicima je naređeno da legnu u krevet i pokušaju ostati budni s otvorenim očima. Drugima je pak rečeno samo da legnu i pokušaju zaspati.

Zaključak istraživanja bio je da su ispitanici koji nisu smjeli zaspati, zaspali puno brže. 

2. Ustanite i 10 minuta radite nešto sasvim drugo

Grozno se probuditi usred noći bez ikakve šanse da opet brzo utoneš u san

Ako takva muka potraje dulje od 10 minuta, potrebno je um i ruke preusmjeriti u neku drugu aktivnost. 

Na primjer, uzeti bojanku za odrasle ili rješavati križaljku. U tom slučaju nikako ne bi trebalo gledati televiziju ili surfati na tabletu ili mobitelu.  

Usred noći uzmite 10 minuta i rješavajte križaljku
Usred noći uzmite 10 minuta i rješavajte križaljku


To je teorija koju je razvio profesor psihologije Sveučilišta u Hertfirdshireu Richard Wiseman. Kaže kako je trik u tome da se nespavanje ne asocira s krevetom

3. Sakrijte sat da bi brže zaspali

Koliko puta ste pogledali sat kraj kreveta i pomislili: “Sad je 3.30 i ako sad zaspim imam još tri sata sna, nije to toliko loše.”
A vrijeme od 3:30 postaje 3:45 pa 4:00 pa 4:15… 

Svi smo to radili. Upravo stalno provjeravanje koliko je sati povećava napetost zbog koje, pogađate, ne možete zaspati. 

4.Smanjite temperaturu u sobi da bi brže zaspali

Jeste li znali da unutarnja temperatura tijela određuje unutarnji sat vašeg tijela?

Kada spavamo tjelesna temperatura lagano pada. Organizacija koja se bavi istraživanjima vezanim uz kvalitetu san National Sleep Foundation kao idealnu temperaturu za spavanje navodi temperaturu od 15 do 19 stupnjeva

Čini vam se hladno? Trebali bi prvo probati. 

Tajna je u hladnijim i tamnijim spavaćim sobama. Tama potiče mozak da proizvodi melatonin koji vašem unutarnjem satu tijela kaže da je vrijeme da se spava. Melatonin ne samo da vas uspavljuje već vam i hladi tijelo.

Vaša unutarnja temperatura je najhladnija između 2 i 4 sata ujutro.  

5. Vrući tuš prije tuširanja

Stari trik. Znate i sami da djeca bolje spavaju ako se okupaju prije odlaska u krevet. Još ako nakapate malo lavande u kupku, san je još bolji.

Vruća kupka prije spavanja uispavljuje i djecu i odrasle
Vruća kupka prije spavanja uspavljuje i djecu i odrasle


No, stvar je u igranju s tjelesnom temperaturom. Vrući tuš će zagrijati vaše tijelo, a temperatura tijela će pasti naglije kada uđete u spavaću sobu koja je hladnija. A što je tijelo hladnije, lakše ćete zaspati

Kupanje prije spavanja može biti i dio cijelog rituala odlaska na spavanje. Što više radnji prije spavanja povezujete sa spavanjem i ponavljate ih češće, to ćete brže zaspati. 

6. Nosite čarape u krevet

U švicarskom magazinu Nature objavljen je članak u kojem se tople ruke i tople noge povezuju s bržim uspavljivanjem. Napravljen je i test: jednom je dijelu ispitanika dan termofor pod noge koji je proširio žile na površini kože i time ubrzao gubitak topline. 

Naime, grijanjem ruku i nogu toplina od tijela kreće prema udovima i tako se tijelo zapravo hladi - brže se utone u san. 

7. Pušite balončiće da bi brže zaspali

Najzabavniji način uspavljivanja na koji smo ikad naišli! U New York Timesu objavljen je članak studije neurologinje Rachek Marie E. Selas koja tvrdi da balončići od sapunice imaju smirujući učinak.

Puhanje balončića je poput vježbe disanja, a gledanje balončića smiruje um i tijelo. Gledanje balončića je poput gledanja vatre ili ribica u akvariju. Smiruje i hipnotizira. 

8. Priuštite sami sebi akupresuru

Akupresura je alternativna medicinska tehnika koja se temelji na kineskoj teoriji da sva energija kola kroz određene točke u tijelu. 

Pritiskom na te točke pokušava se obnoviti ravnoteža između uma, tijela i duha

Koje su to točke i kako se treba masirati?

  1. Između obrva, točno iznad nosa nalazi se prva točka. To je prva točka za masažu
  2. Između prvog i drugog nožnog prsta, na vrhu stopala nalazi se malo udubljenje. Pritišćite tamo do trenutka kad ne osjetite tupu bol
  3. Zamislite da vaše stopalo ima tri dijela, prvi počinje na vrhu prstiju i završava na kraju pete. Nađite dio koji je jednu trećinu udaljen od vrhova vaših prstiju i pritisnite stopalo tamo na nekoliko minuta
  4. Masirajte oba uha

9. Uspavljivanje djeteta uspavljuje

Svaki roditelj zna - uspavljivanje djeteta uspavat će i roditelja

Roditelji znaju - koliko puta ste išli spavati pored djeteta? I koliko puta ste zaspali zajedno. 

Kada se fokusirate na djetetovo spavanje zaboravite sve svoje brighe, zagrlite tog mališana i zaspite s njim. Tako zagrljeni možete spavati do jutra wink

Naravno, vaša spavaća soba trebala bi biti čista i uredna, madrac udoban, a jastuk vaš najbolji prijatelj

Pokušajte s nekom od ovih metoda i javite nam koja najbolje radi.
 

Madraci za brzo uspavljivanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.