Kako osigurati kvalitetno spavanje?

Datum objave: 12. 11. 2012.

Kako bi osigurao kvalitetno i udobno spavanje svakako se moraš potruditi i stvoriti dobre uvjete. Pročitaj naše savjete.

Za sam početak važno je da svoju spavaću sobu držite čistom, prozračnom i oskudnom u pogledu nepotrebnih stvari. Nemojte sobu bojati u tamne boje zidova, držite ju vedrom i urednom. Redovito ju čistite od prašine, ali i razbacanih stvari ili robe. Neovisno o vašim mogućnostima realizacije, idealan uvjet za položaj spavaće sobe, kao i kreveta, je prema sjevernoj strani svijeta. No, ukoliko nemate navedeni uvjet, pokušajte se pridržavati prije spomenutog savjeta za održavanje sobe kako bi zračila svježinom za ugodno spavanje. Osim sobe i njene atmosfere, važnu ulogu imaju madrac i krevet, posteljina te, vjerovali ili ne, materijal vaše spavaće garderobe. Prije kupnje madraca provjerite odgovara li vam više tvrđa ili mekša varijanta, uvjerite se da vam pruža pravilan anatomski položaj te se informirajte kako ga održavati kako bi što duže bio nov. Uz madrac, važnu ulogu imaju jastuk i posteljina. Jastuk također treba održavati pravilan položaj tijela, odnosno glave i vrata. Međutim, ne postoji univerzalno pravilo za odličan jastuk budući da svakom odgovara drugačiji oblik i mekoća jastuka. Svakako bi madrac i jastuk trebali odgovarati vašim zahtjevima, biti vam udobni te pratiti anatomski oblik tijela kako se ne bi budili s bolovima u vratu ili kralježnici. Uz odgovarajući madrac i jastuk, izaberite prirodne materijale za vašu posteljinu i za odjevne predmete za spavanje.U raznoliko asortimanu možete izabrati između pamučnih, svilenih, dmast i drugih materijala za posteljinu. Iako je možda dizajn posteljine prvo što će vam zaokupirati pažnju, provjerite koliko će vam ista biti udobna za spavanje. Isto se pravilo može primjeniti i na pidžame u kojima bi trebali provoditi između šest i osam sati tijekom noći. Vrlo je važno da se osjećate udobno, da vam je zimi toplo, a da vam ljeti nije prevruće. Ne zaboravite podijeliti zimsku i ljetnu posteljinu i odjeću kako se nebi vrtili po krevetu ne znajući što vam ometa san. Ukoliko imate osjetljiv san, prije spavanja nemojte konzumirati alkohol i kavu, izbjegavajte elektroničke uređaje poput laptopa, pametnog telefona ili čak televizora. Kada se naviknete usnuti bez navedenih sadržaja, shvatit ćete koliko su vam možda ometali kvalitetno spavanje. Nakon što ispunite sve od navedenih uvjeta, prepustite se zdravom spavanju i snovima te kročite u svaki novi dan puni kvalitetne energije.

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.