9 iznenađujućih dobrobiti spavanja

iznenadujuce-dobrobiti-spavanja
Datum objave: 13. 11. 2015.

Zbog količine obaveza često si uskraćujemo dobar i kvalitetan san, a time si činimo medvjeđu uslugu kada je u pitanju naše zdravlje. 

San ima izrazito pozitivan utjecaj na naše zdravlje. Može spriječiti nastanak dijabetesa, dobar je za liniju i blagotvorno djeluje na imunološki sustav.

Pitate se kako? Nastavite čitati i doznajte više o devet iznenađujućih dobrobiti spavanja.

1. Spavanje na lijevom boku za zdravlje srca i dobru probavu

Ako spavate na lijevom boku, činite nešto dobro za vaše srce i probavne organe. Zvuči neobično, ali je tako.

Pitate se zašto? Zato što je srce smješteno na lijevoj strani tijela i kad spavamo na lijevom boku, ono je oslobođeno od opterećenja i bolje funkcionira.

Spavanje na lijevom boku podržava i zdravo funkcioniranje slezene i potiče pravilnu probavu.

2. Spriječite nastanak dijabetesa – spavajte goli!

Spavanje bez pidžame može pomoći u prevenciji dijabetesa i srčanih bolesti.

Na koju foru? Stvar je u tome da ako nam nije prevruće dok spavamo, nivo šećera u krvi će se sniziti. Zbog toga su osobe koje spavaju gole zaštićene od dijabetesa.

Spavanje bez pidžame omogućuje mirniji san, kao i osjećaj svježine nakon buđenja.

3. Kratki popodnevni odmor uravnotežuje imunološki sustav

Kraći popodnevni odmor podiže koncentraciju

 

Kao što smo već i pisali - drijemanje nije gubitak vremena.

Samo 40 minuta popodnevnog odmora može uravnotežiti vaš imunološki sustav i podići energiju.

Najbolji odabir popodnevnog odmora je između 13 i 15 sati. Također, vaša koncentracija i raspoloženje biti će na „nivou“.

Svako duže spavanje od ovog može imati kontraefekt. Zbog toga se ne preporučuje drijemati više od 30-40 minuta.

4. Što duže spavate – više ćete mršavjeti

Još jedna izneneđujuća korist spavanja je ta, da je ono dobro za vašu vitku linju.

Potvrđeno je kako osobe koje spavaju manje od 7 sati imaju povećani rizik od pretilosti.

Manjak sna negativno utječe na balans hormona koji kontroliraju apetit.

5. Spavanje za mladenački izgled

“Beauty sleep” nije mit, već ovaj izraz itekako ima smisla.

Tijekom spavanja naše tijelo se regenerira i oporavlja. Spavanje također uključuje obnavljanje stanica kože.

Zbog toga nedostatak sna ubrzava proces starenja, te nastaju podočnjaci i bore, što nikako ne zvuči primamljivo.

6. Kvalitetan san za bolji imunitet

Znate li da nas nedostatak sna može doslovno učiniti bolesnima?

Da, dobro ste čuli. Naš imunitet oslabi i ne može se učinkovito boriti s virusima i bakterijama, a poznato je kako naš imunološki sustav najbolje radi tijekom noćnog sna.

Redovit san ne pomaže samo brzom oporavku od bolesti, već nas i štiti da se ne razbolimo.

7. Dobar san važan je za pamćenje

Znamo da je vrlo važno dobro funkcionirati na poslu. Svakodnevno se susrećemo s mnogo informacija koje treba upamtiti, kako bi ih iz dana u dan mogli povezivati s novim informacijama.

Nedostatak sna može dovesti do gubitka pamćenja i onda smo u „gabuli“.

Zbog toga se dobro naspavajte i možete biti uvjereni kako nećete imati problema s pamćenjem.

Zbog nedostatka sna možete imati problema s pamćenjem

 

8. Spavanje poboljšava koordinaciju

Bavite se sportom ili nekim drugim aktivnostima gdje vam je potrebna dobra koordinacija pokreta, važno je da dobro spavate.

Zašto? Zato jer spavanje utječe na bolju koordinaciju pokreta.

Ako ste danas razbili šalicu na poslu, ili se spotaknuli na stepenicama - moguće je da ste umorni.

9. Dobar san za dugi život

Istraživanja su pokazala kako osobe, koje imaju redovit i kvalitetan san, žive duže.

Pitate se kako je to moguće? Pa upravo smo vam nabrojali razloge:)

Redovit i kvalitetan san produžuje život

 

Nadamo se kako smo vam uspjeli dokazati zašto je važno naći vremena za spavanje.

Dobro si organizirajte vrijeme i stići ćete sve.

Jer što je važnije od vas i vašeg zdravlja? :)

Postavi nam pitanje