Kako se bezbolno prebaciti na ljetno računanje vremena?

Datum objave: 22. 08. 2012.

Bez obzira što dolaze vedri i topliji dani, teško nam pada promjena u kojoj gubimo jedan sat sna. Saznaj kako ostati odmoran.

Vjerojatno su i vaši školarci teže podnijeli pomicanje vremena i dulje ostali u krevetu ili se osjećali umornima cijeli dan. Odrasli se najčešće osjećaju umornijima jedan do dva dana i nakon toga je sve u redu, dok je djeci puno teže. Mala djeca koja idu ranije na spavanje će se više opirati spremanju u krevet kada je vani još sunce i to pogotovo kada je jučer u isto vrijeme bio mrak. Osim toga, njihov cirkadijanski ritam je još uvijek podešen na "staro vrijeme". Djeca mogu otići na spavanje kada im vi kažete, ali to ne znači da će oni nužno zaspati "na vrijeme" ili da će se osjećati pospanima. Zbog toga će se probuditi za školu u ponedjeljak umorni i bezvoljni te se tako nastaviti buditi svaki dan. Bit će ih teško izvući iz kreveta i trebat će im više vremena da se spreme za školu. Kako da im pomognemo da im ova promjena vremena bude što lakša i bezbolnija? Ovih nekoliko malih intervencija može pomoći. Promjena vremena se događa vikendom i glavni problem je što u nedjelju, kada se već budimo po novom računanju vremena, ostajemo duže u krevetu i isto dopuštamo svojoj djeci pod izgovorom da nam je ovo zadnji dan kada možemo odspavati dulje i lakše podnijeti gubljenje jednog sata. Ako se vikendom probudimo kasnije i bavimo različitim aktivnostima od onih kojima se bavimo tokom radnog tjedna, nedjelju smo proveli po starom računanju vremena i prvi dan kada nam se oduzima jedan sat sna je ponedjeljak. Zato odredite novi raspored za svoje dijete s početkom u nedjelju ujutro. Jedna od najvažnijih intervencija koju možete napraviti je probuditi ih u uobičajeno vrijeme prema novom računanju vremena i ne dopustiti im da zaspe i odspavaju dulje. Čim se probudimo počinjemo skupljati nedostatak sna koji povećava osjećaj pospanosti linearno, ovisno o tome koliko dugo smo budni. To znači da kada pokušavate dijete poslati na spavanje u 20 sati, a njegov cirkadijani ritam je svjestan da je samo 19 sati i da je prerano za odlazak na spavanje, pošto je dijete bilo budno sat dulje nego obično, to će utjecati na pospanost i manje opiranje na raniji odlazak na spavanje. Još jedna dobra intervencija je da ih se izloži velikoj količini svjetla kada se probude ujutro. Podignite rolete, maknite zavjese, upalite svjetlo ako treba. Poduzmite sve što će ih brže razbuditi i dići iz kreveta kako bi otišli na doručak ili se spremili za ostatak dana. Nemojte im dopustiti da provedu nekoliko sati u krevetu, gledajući televiziju. Količina svjetla kojoj su izloženi će utjecati na cirkadijani ritam, ali će im i aktivnost koja počinje sat ranije pomoći da raniji odlazak na spavanje bude što bezbolniji. Istu metodu možete primijeniti i na sebi. Pokušajte se već u nedjelju prebaciti na ljetno računanje vremena i idite spavati onda kada imate naviku otići na spavanje svaki dan. To će vam pomoći u lakšem prilagođavanju i uzrokovati manji umor tijekom idućeg radnog tjedna.

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.