Hrana od koje se spava: izbjegavati danju, jesti navečer

spavanje-rucak
Datum objave: 10. 07. 2015.

Ako vam se spava nakon obroka to je normalno. Pogotovo ako ste miješali proteine i ugljikohidrate (što radimo gotovo uvijek). Saznajte od kojih jela se više spava i zašto. 

Nedjeljni ručak. 

Najbolje  je ono što dolazi nakon njega. 

Zahrkati, zadrijemati, usnuti… barem na pola sata. To je jedini dan kada si to možete dopustiti.

Potreba za snom javlja se nakon gotovo svakog ručka. Na poslu gotovo svi “zakljucamo” za stolom (ako imate uredski posao) nakon što nešto pojedemo.

Ali ne uvijek.

Znate li da postoji hrana koja nas više uspavljuje od druge hrane?

Razlog su svi ti spojevi u našem organizmu. Pojedina hrana sadrži aminokiselinu triptofan koja uzrokuje pospanost. 

Ugljikohidrati oslobađaju više  triptofana koji pak potiče lučenje hormona serotonina i melatonina u mozgu. A oni su zaslužni za san. 

Obroci puni ugljikohidratima upravo iz tog razloga čine ljude izuzetno pospanima. 

Ne znamo za vas, ali nama se uvijek spava nakon puno palačinki ;)

Proteini također uspavljuju pa je najbolji obrok prije spavanja onaj koji sadrži i jedno i drugo, navode u najvećoj američkoj organizaciji koja je posevećena zdravom spavanju National Sleep Foundation.

Da malo pojednostavimo, našli smo popis hrane koju je dobro pojesti prije spavanja, ali ne i tijekom dana.

1. Orasi s REZANCIMA za dobar san

Orasi su odličan izvor spomenutog triptofana. Nije ni čudo da su nam rezance s orasima bake servirale upravo navečer :) 

2. Bademi s magnezijem 

Badem je nama najfiniji orašasti plod. Osim što vam grickanje badema može pomoći ako imate problema sa žgaravicom, može vas i uspavati. Bademi su bogati magnezijem, mineralom čije su dostatne količine potrebne za čvrst san.

3. Carica konzervi tuna

Carica konzervi. Iako je bolja svježa i tuna iz konzerve može vas uljuljkati u san. bogata je vitaminom B6 koji također potiče razvoj melatonina i serotonina. 

4. Bijela riža s mlijekom

Obrok od bijele riže još je jedan koji će ti pomoći da što prije utoneš u san. Riža s mlijekom ili na mlijeku kombinacija je proteina i ugljikohidrata pa će sigurno dobro doći za spavanje.

5. Žitarice s mlijekom

Žitarice su dobre ujutro kao lagani obrok, ali i navečer. Kao i riža s mlijekom kombinacija su ugljikohidrata i proteina (iz mlijeka) pa uspavljuju.

6. Kelj s puno kalcija

Ne bi vjerovali, ali kelj isto uspavljuje i to zato što je pun kalcija koji pomaže triptofanu u proizvodnji melatonina. 

Možda nije dobra ideja jesti varivo prije spavanja, ali ako ste čuli za zelene smoothieje, to je to. Dakle, u shakeru promiješajte kelj, zrelu bananu, med i dva deci mlijeka. Kelj nećete osjetiti, a dobit ćete zdrav uspavljujući obrok.

7. Arapski humus

Humus je arapsko jelo. To je zapravo pasta od skuhanog slanutka (slanutak se zdrobi sa pasatorom) u koji se dodaje češnjak, sol, papar, malo limunova soka.

To je odlično jelo prije spavanja jer je lagano, a slanutak je pun triptofana koji, kao što smo spomenuli: uspavljuje. 

Dobar tek i laku noć!

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.