Sve što trebate znati o drijemanju

drijemanje
Datum objave: 23. 10. 2015.

Ako mislite da je drijemanje tijekom dana gubitak vremena, varate se. Već i vrlo kratko drijemanje može znatno poboljšati koncentraciju i osjećaj budnosti. 

Došli ste doma s posla. Nešto malo pojeli i osjećate kako vas svladava umor.

Najradije bi se bacili u krevet, ali umjesto toga pristavljate kavu.

Ne želite gubiti vrijeme na popodnevno spavanje.

Mnogo ljudi tako razmišlja, no je li drijemanje uistinu gubitak vremena?

Istraživanja kažu da nije.

Kratko popodnevno drijemanje može vas razbuditi bolje od šalice kave, a ima i brojna druge dobrobiti. 

No, kako bi ih sve iskoristili, važno je znati kako pravilno drijemati.

Da, i drijemati treba naučiti.

Zato smo se potrudili skupiti sve što je potrebno znati o drijemanju kako bi si vi napokon mogli priuštiti popodnevni odmor.

Drijemanje nije samo za djecu, stare i bolesne, već se radi o tehnici odmora koju bi si trebali češće priuštiti.

No, čini se kao da suvremeni čovjek sve više postaje neispavan i drijemanje je nekako izbačeno iz naše kulture spavanja.

Da li je to prirodno ili ne, zasad se ne zna. Moguće je kako je čovjek zbog stila života namjerno izgurao drijemanje iz svoje rutine spavanja i time postao dio manjine sisavaca koja spava u jednom komadu.


Gotovo svi sisavci spavaju u više faza tijekom dana
 

Više od 85% vrsta sisavaca spava u više faza što znači da spavaju u kratkim vremenskim razdobljima tijekom dana.

Vrste drijemanja

Drijemanje se može svrstati u 3 kategorije

  1. Planirano drijemanje. Ova vrsta drijemanja uključuje kratki drijemež prije odlaska na spavanje. Ova tehnika se može koristiti kada znate da ćete biti budni duže nego uobičajeno ili kao mehanizam za obnovu jer ste se ranije umorili.
  2. Izvanredno drijemanje se događa kada ste odjednom tako jako umorni da ne može nastaviti s aktivnošću kojom se bavite. Ova tehnika drijemanja posebno je korisna vozačima koji se bore protiv sna ili radnicima koji upravljaju glomaznim i opasnim strojevima.
  3. Uobičajeno drijemanje se odnosi na rutinsko drijemanje kada osoba svaki dan u isto doba ide na kratki počinak. Mala djeca često zaspe u isto vrijeme svaki dan, a odrasli često drijemaju nakon ručka.

Savjeti za drijemanje

  • Najbolje je drijemati 20 do 30 minuta. Takav kratki drijemež pruža znatne koristi za poboljšanje budnosti, a bez osjećaja pospanosti i ometanja noćnog sna.
  • Pobrinite se da okružanje u kojem drijemate bude ugodno, jer sposobnost da zaspite uvelike o tome ovisi. U sobi u kojoj drijemate temperatura bi trebala biti ugodna, a razina buke i svjetlosti niska. Tako da možete stvarno zaspati na kratko, a ne samo ležati u krevetu.
     

    DOBROBITI DRIJEMANJA

    • Drijemanje može poboljšati budnost i koncentraciju i time smanjiti mogućnost pogreški i nesreća. NASA-ina studija na pospanim vojnim pilotima i astronautima otkrila je kako 40-minutni drijemež poboljšava učinkovitost 34%, a budnost za 100%
    • Drijemanje može produljiti osjećaj budnosti i nekoliko sati kasnije u danu
    • Drijemanje ima psihološke prednosti: to je na neki način luksuz i mini-odmor. Jednostavan način da se opustite i pomladite

    Negativne strane drijemanja

    Da, ima i toga. Vjerovali ili ne, drijemanje nije najbolja opcija za svakoga.

    • Drijemanje može ostaviti osjećaj omamljenosti i izgubljenosti, pogotovo kada traje više od 10 ili 20 minuta. Iako ovo stanje obično traje samo nekoliko minuta do pola sata, to može biti štetno za one koji moraju nešto obaviti odmah nakon buđenja iz drijemeža. Može se javiti i osjećaj dezorijentiranosti.
    • Drijemanje može može imati negativan učinak na “normalno” spavanje. Drijemanje može negativno utjecati na duljinu i kvalitetu noćnog sna. Ako imate problema sa spavanjem noću, drijemanje će samo pojačati probleme.
    • Jedna studija je čak pokazala da je drijemanje povezano s rizikom od infarkta kod rizičnih skupina

    I za kraj, spomenimo kako su i mnoge poznate i slavne osobe voljele drijemati pa ako ste i vi ljubitelj drijemanja u eminentnom ste društvu.

    Winston Churchill, John F. Kennedy, Ronald Reagan, Napoleon, Albert Einstein, Thomas Edison, Salador Dali i George W. Bush poznati su ljubitelji popodnevnog odmora.
     


    I Salvador Dali volio je popodnevni odmor
     

    A ako do sada već smišljate načine kako drijemanje uključiti u svoju dnevnu rutinu, imajte na umu kako je dovoljno kvalitetnog noćnog sna najbolji način da se osjećate dobro, budno i koncentrirano tijekom dana. 

    No, kada vas premorenost svlada, brzinski drijem može učiniti čuda za vašu mentalnu i fizičku izdržljivost.

Postavi nam pitanje

Newsletter
Prvi saznajte sve o novim akcijama, pogodnostima i popustima.
Redovito vam šaljemo korisne savjete iz našeg vodiča za sretne snove.