Sve što trebate znati o drijemanju

drijemanje
Datum objave: 23. 10. 2015.

Ako mislite da je drijemanje tijekom dana gubitak vremena, varate se. Već i vrlo kratko drijemanje može znatno poboljšati koncentraciju i osjećaj budnosti. 

Došli ste doma s posla. Nešto malo pojeli i osjećate kako vas svladava umor.

Najradije bi se bacili u krevet, ali umjesto toga pristavljate kavu.

Ne želite gubiti vrijeme na popodnevno spavanje.

Mnogo ljudi tako razmišlja, no je li drijemanje uistinu gubitak vremena?

Istraživanja kažu da nije.

Kratko popodnevno drijemanje može vas razbuditi bolje od šalice kave, a ima i brojna druge dobrobiti. 

No, kako bi ih sve iskoristili, važno je znati kako pravilno drijemati.

Da, i drijemati treba naučiti.

Zato smo se potrudili skupiti sve što je potrebno znati o drijemanju kako bi si vi napokon mogli priuštiti popodnevni odmor.

Drijemanje nije samo za djecu, stare i bolesne, već se radi o tehnici odmora koju bi si trebali češće priuštiti.

No, čini se kao da suvremeni čovjek sve više postaje neispavan i drijemanje je nekako izbačeno iz naše kulture spavanja.

Da li je to prirodno ili ne, zasad se ne zna. Moguće je kako je čovjek zbog stila života namjerno izgurao drijemanje iz svoje rutine spavanja i time postao dio manjine sisavaca koja spava u jednom komadu.


Gotovo svi sisavci spavaju u više faza tijekom dana
 

Više od 85% vrsta sisavaca spava u više faza što znači da spavaju u kratkim vremenskim razdobljima tijekom dana.

Vrste drijemanja

Drijemanje se može svrstati u 3 kategorije

  1. Planirano drijemanje. Ova vrsta drijemanja uključuje kratki drijemež prije odlaska na spavanje. Ova tehnika se može koristiti kada znate da ćete biti budni duže nego uobičajeno ili kao mehanizam za obnovu jer ste se ranije umorili.
  2. Izvanredno drijemanje se događa kada ste odjednom tako jako umorni da ne može nastaviti s aktivnošću kojom se bavite. Ova tehnika drijemanja posebno je korisna vozačima koji se bore protiv sna ili radnicima koji upravljaju glomaznim i opasnim strojevima.
  3. Uobičajeno drijemanje se odnosi na rutinsko drijemanje kada osoba svaki dan u isto doba ide na kratki počinak. Mala djeca često zaspe u isto vrijeme svaki dan, a odrasli često drijemaju nakon ručka.

Savjeti za drijemanje

  • Najbolje je drijemati 20 do 30 minuta. Takav kratki drijemež pruža znatne koristi za poboljšanje budnosti, a bez osjećaja pospanosti i ometanja noćnog sna.
  • Pobrinite se da okružanje u kojem drijemate bude ugodno, jer sposobnost da zaspite uvelike o tome ovisi. U sobi u kojoj drijemate temperatura bi trebala biti ugodna, a razina buke i svjetlosti niska. Tako da možete stvarno zaspati na kratko, a ne samo ležati u krevetu.
     

    DOBROBITI DRIJEMANJA

    • Drijemanje može poboljšati budnost i koncentraciju i time smanjiti mogućnost pogreški i nesreća. NASA-ina studija na pospanim vojnim pilotima i astronautima otkrila je kako 40-minutni drijemež poboljšava učinkovitost 34%, a budnost za 100%
    • Drijemanje može produljiti osjećaj budnosti i nekoliko sati kasnije u danu
    • Drijemanje ima psihološke prednosti: to je na neki način luksuz i mini-odmor. Jednostavan način da se opustite i pomladite

    Negativne strane drijemanja

    Da, ima i toga. Vjerovali ili ne, drijemanje nije najbolja opcija za svakoga.

    • Drijemanje može ostaviti osjećaj omamljenosti i izgubljenosti, pogotovo kada traje više od 10 ili 20 minuta. Iako ovo stanje obično traje samo nekoliko minuta do pola sata, to može biti štetno za one koji moraju nešto obaviti odmah nakon buđenja iz drijemeža. Može se javiti i osjećaj dezorijentiranosti.
    • Drijemanje može može imati negativan učinak na “normalno” spavanje. Drijemanje može negativno utjecati na duljinu i kvalitetu noćnog sna. Ako imate problema sa spavanjem noću, drijemanje će samo pojačati probleme.
    • Jedna studija je čak pokazala da je drijemanje povezano s rizikom od infarkta kod rizičnih skupina

    I za kraj, spomenimo kako su i mnoge poznate i slavne osobe voljele drijemati pa ako ste i vi ljubitelj drijemanja u eminentnom ste društvu.

    Winston Churchill, John F. Kennedy, Ronald Reagan, Napoleon, Albert Einstein, Thomas Edison, Salador Dali i George W. Bush poznati su ljubitelji popodnevnog odmora.
     


    I Salvador Dali volio je popodnevni odmor
     

    A ako do sada već smišljate načine kako drijemanje uključiti u svoju dnevnu rutinu, imajte na umu kako je dovoljno kvalitetnog noćnog sna najbolji način da se osjećate dobro, budno i koncentrirano tijekom dana. 

    No, kada vas premorenost svlada, brzinski drijem može učiniti čuda za vašu mentalnu i fizičku izdržljivost.

Postavi nam pitanje

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • happy-dreams.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Happy Dreams je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Happy Dreams je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. 6Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Happy Dreams Web stranicama.

Slažem se s Uvjetima privatnosti (dostavna služba)

Slažem se s Uvjetima privatnosti (korisnički podaci)